• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op Ebay/MP gevonden :

@Seth wrote:Ikzelf heb een schroefkit van 35-60... Indertijd met een 225-40-18 band had ik reeds problemen maar de velg was natuurlijk wel 8.5 breed en ET was 35...

En omdat het 19" is ga ik zwaar moeten afgeven aan comfort met zo'n lowprofile banden + Nankang banden vertrouw ik persoonlijk niet...

Tussen vertrouwen en stuurmanskunst zit ook een groot verschil,ken er die rijden met ling long en Wanli en die klagen nergens over scheelt in prijs alleen € 100,- per band -offtopic

Schroefkit van 35-60 instelbaar voor en achter en heb hem op de hoogste stand.

En de nankang banden zullen hun werk wel doen, begrijp me niet verkeerd maar je gaat me toch niet vertellen dat er totaal geen verschil is tussen Wanli/Nankang banden of Michelin/Pirelli banden behalve de prijs hé ;) Bij testaankoop is het uitgewezen dat Nokian en Nankang het snelst verslijten en het minste grip hebben tegenover Michelin en Goodyear die het meest slijtvast zijn en de beste grip hebben.

Die nankang, wanli banden zijn alleen leuk onder een Ascona / Manta en lege rotondes, industrieterreinen. heb je de handrem niet nodig om dwars te gaan.

@Punch wrote:@Seth wrote:Ikzelf heb een schroefkit van 35-60... Indertijd met een 225-40-18 band had ik reeds problemen maar de velg was natuurlijk wel 8.5 breed en ET was 35...

En omdat het 19" is ga ik zwaar moeten afgeven aan comfort met zo'n lowprofile banden + Nankang banden vertrouw ik persoonlijk niet...

Tussen vertrouwen en stuurmanskunst zit ook een groot verschil,ken er die rijden met ling long en Wanli en die klagen nergens over scheelt in prijs alleen € 100,- per band -offtopic

Dat moeten dan huisvrouwen zijn niet niet verder komen dan de supermarkt in de stad en ook nooit harder dan 80 rijden.

@Seth wrote:begrijp me niet verkeerd maar je gaat me toch niet vertellen dat er totaal geen verschil is tussen Wanli/Nankang banden of Michelin/Pirelli banden behalve de prijs hé ;) Bij testaankoop is het uitgewezen dat Nokian en Nankang het snelst verslijten en het minste grip hebben tegenover Michelin en Goodyear die het meest slijtvast zijn en de beste grip hebben.

Gaan we nu niet wat 'te kort door de bocht' ??

Nokian in één adem noemen met nankang en wanli :hmmz of is dat een schrijffoutje?

Ze hoort mijns inzien eerder thuis in 't rijtje Pirelli etc. Overigens waren mijn P zero's eerder op in de zomer en hadden minder grip bij regen dan mijn Nokian :vertag

Sindsdien rijd ik zomer/winter Nokian en ben daar zeer tevreden over. Voor 150 a 160 € per band zijn ze ook niet echt goedkoop....

Heb afgelopen zomer een uitstapje gemaakt naar highfly en die was na één zomer op;

IMG_3890_zps888a93e6.jpg

Aankomende zomer dus weer op 4 nieuwe Nokian uit Finland :afro

Groet jraaf

Ga niet echt kort door de bocht maar ga voort op resultaten van testaankoop en meningen van verscheidene bandenboeren en personen. Hoor wel van meerdere bronnen dat Nokian enorme goede winterbanden zou hebben. Maar de zomerbanden zouden enorm snel afslijten (wat natuurlijk ook van type tot type zal afhangen). Nokian zou gemiddeld ook hoger aangeschreven staan als wanli/nankang. :)

Heb zelf ook Hankook banden terwijl ik in het begin enorm sceptisch stond tegenover dat merk. Ze staan er nu bijna een jaar op en niets dan lof. Maar deze zijn ook niet te vergelijken met Michelin of Goodyear.

Uiteraard waar de ene goede ervaringen mee heeft wil de andere niets meer van weten. Mijn volgende worden ook opnieuw Hankook terwijl er ook mensen zijn die dat merk verfoeien. :)

Grtz Seth

autobandentest.com

Wanli 225/40/18 prijs €66,00 Score 3.1 op een schaal van 6

Nokian 225/40/18 prijs €117,00 Score 1.7 op een schaal van 6

Pireli 225/40/18 prijs €129,00 Score 2.1 op een schaal van 6

Is natuurlijk een 'appel/peren' vergelijk en een persoonlijke beleving maar na mijn ervaring met een 'goedkope' band geef ik graag de 6 tientjes extra uit.

Groet jraaf

We kunnen hier uren discussie voeren over banden en merken,maar al die testen zijn betrekkelijk en geven niet goed weer over hoe het echt is.

En die testen moeten betaald worden,er word over geschreven campagne gevoerd reclame filmpjes enz enz.

En dit word allemaal door de fabrikanten betaald .[ lees : WIE BETAALD, DIE BEPAALD ]

Op slechte recensies zit geen 1 fabrikant te wachten.

Verder wou ik het hier bij laten en iedereen zijn bandenkeuze zelf laten bepalen.

Jraaf

Wel een vreemd slijtage patroon, de rest van je band is nog als nieuw, als je met zo'n band aangehouden word heb je een flinke prent te pakken.

Nokian en pirelli zijn toch niet met elkaar te vergelijken. pirelli en good year zijn op nat nu niet de beste banden, als allrounder zou je als je nokian geld wil betalen beter voor een conti of hun zusje barum kiezen, alleen is de laatste alleen bij atu heel goed te verkrijgen, persoonlijk zou ik altijd voor michelin gaan die hebben altijd grip droog of nat.

die egr's blijven maar terug komen. Voor mijn 1.6 je hebben ze een dichte van gm erop gezet werkt perfect zonder mm lampje en hij loopt als een zonnetje.

Ik heb ook een set van Irmscher/Eibach en het bevalt mij goed, :thumb

Kijk wel even het gewicht na, of deze set goed is voor jou auto!

Groeten Jurgen,

Terug
Naar boven