• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op Ebay/MP gevonden :

@stiggel wrote:Wat mag zo'n setje veren kosten?

En is dat het enige wat nodig is om mijn Vectra C SW te verlagen of komt er meer bij kijken?

En wat is eigenlijk een schroefset?

GrtN!

STiGGEL

@GTS Vectra wrote:Verlagingsveren Irmscher Vectra SW / Signum 30 mm

http://link.marktplaats.nl/782928042" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote

In de basis heb je aan enkel veren genoeg bedenk echter wel dat je huidige schokbrekers (ik weet niet of ze nieuw of oud zijn) al die tijd dat ze onder de auto zitten op deze hoogte gewerkt hebben

Als je dan 30/30 gaat verlagen heb je kans dat ze gaan lekken

Wat ze mogen kosten :wtf geen idee

En een schroefset die kun je in hoogte verstellen (schroeven) en dus aan je eigen wensen aan passen

Tenzij je nieuwe dempers heb, zou ik voor een schroefset gaan. Je oude dempers gaan die 30 mm verlaging niet meer opvangen waardoor je wegligging af gaat nemen.

De boel moet toch los en dan is alles in 1 keer vernieuwen de beste optie.

Welliswaar geen Ebay of MP, maar ik moet dit toch even delen. Werd wel behoorlijk warm van deze wagen:

Opel Signum 1.9 Cdti 120PK 5DRS. Sport. VOL € 11.999

0009896400.jpg

0009896400.jpg

0009896400.jpg

0009896400.jpg

0009896400.jpg

0009896400.jpg

0009896400.jpg

:wub :wub :wub :wub

@remutr wrote:Tenzij je nieuwe dempers heb, zou ik voor een schroefset gaan. Je oude dempers gaan die 30 mm verlaging niet meer opvangen waardoor je wegligging af gaat nemen.

De boel moet toch los en dan is alles in 1 keer vernieuwen de beste optie.

Dat ben ik niet met je eens. Ik heb mijn Vec station een jaar of 2 geleden verlaagd met alleen veren. Op de originele dempers. Werkt nog prima. Geen problemen met lekkerij, of dat de auto te ver in veert. Tuurlijk zullen nieuwe dempers een andere wegligging hebben. Maar ik vindt de wegligging van de originele dempers prima.

Nee, dat dan weer niet. Dan was het zitgedeelte geperforeerd geweest en had ie een uitschuifbaar beengedeelte gehad.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Hij is heel netjes maar is die prijs niet wat hoog voor een auto uit 2008?

Het is toch maar een klein motortje voor zo'n auto

@remutr wrote:Hij is heel netjes maar is die prijs niet wat hoog voor een auto uit 2008?

Het is toch maar een klein motortje voor zo'n auto

Mhoa, weet ik niet. In ieder geval voor mij :jerry

Motor vond ik ook wel wat klein. Maar aan de andere, als je veel kilometers maakt heb je op zich ook niet veel nodig.

Mis alleen nog AGR stoelen, Twin-audio, verwarmde stoelen achterin en rollo's. Dan is ie perfect! :wub

Edit: Oh ja, en AFL. :p

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Mijn volgende Vectra en/of Signum word een v6 koop je voor veel minder geld een auto die bom vol opties zit.

En met maar 4000 km per jaar vind ik die paar extra liters euro 98 niet zo erg, de anwb geeft je zelfs korting als je het koopt :jerry

En geen uitschakelbare traction controle en sport knop... dus dat woordje vol kan er wel vanaf... :D

Verder wel een plaatje.. lijkt wel een jongere broer van die van mij.. ;)

@C00kie wrote:En geen uitschakelbare traction controle en sport knop... dus dat woordje vol kan er wel vanaf... :D

Verder wel een plaatje.. lijkt wel een jongere broer van die van mij.. ;)

Mooie bak maar idd niet vol.

geen multicontour of sport interieur, geen spoiler pakket. maar gek genoeg wel een opc line stuur en versnellingspook.

Groet jraaf

Maar gek genoeg wel een opc line stuur en versnellingspook.

Groet jraaf[/quote]

Dat hebben ze allemaal van af bouw jaar 2008 volgens mij. :hmmz

Terug
Naar boven