• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op welke velgen staat jou Astra?

ik heb barracuda voltec t6 8j x 18" voor en 9j x 18" achter

en me maatje (witte gtc) tsw cadwell 8j x 19" voor en 9,5j X 19" achter

2wptqft.jpg

@1405 wrote:Enige nadeel zijn nw bandjes, € 144,- per stuk, misschien overstappen naar Dunlop, € 110,- per stuk?

Wat is de gewenste bandenmaat? Bijv. 195/55/16.

@TerryB wrote:Mijn standaard velgjes en 6cm verlaging rondom:

scaled.php

scaled.php

Komt nog een breedset onder, moet alleen nog ff sparen :jerry

die velgen heb ik er ook onder liggen. Zie topicstarter. Vind ik persoonlijk nog de mooiste velgen voor onder een astra G

Gister mijn Astra van nieuwe banden en velgen voorzien.

Photo%252019-06-12%252017%252045%252030.jpg

Photo%252019-06-12%252017%252045%252041.jpg

Photo%252019-06-12%252017%252045%252052.jpg

Corsa d gsi wielen met conti's

Ik heb echt een tijd gezocht, wou graag redelijk origineel blijven kwa looks.

De bbs wielen van de opc1 vind ik echt mooi, maar nooit een gaaf en betaalbaar setje kunnen vinden.

Maar ben hier nu ook er tevreden mee, voor omdat bijna niemand hiermee rijdt.

@vla007 wrote:Gister mijn Astra van nieuwe banden en velgen voorzien.

Photo%252019-06-12%252017%252045%252030.jpg

Photo%252019-06-12%252017%252045%252041.jpg

Photo%252019-06-12%252017%252045%252052.jpg

Corsa d gsi wielen met conti's

Ik heb echt een tijd gezocht, wou graag redelijk origineel blijven kwa looks.

De bbs wielen van de opc1 vind ik echt mooi, maar nooit een gaaf en betaalbaar setje kunnen vinden.

Maar ben hier nu ook er tevreden mee, voor omdat bijna niemand hiermee rijdt.

de OPC wielen zijn zoiezo 5x110, en jij hebt 4x100 ;)

Dion87 ik zeg ook niet dat het opc wielen zijn, het zijn gsi wielen. De corsa gsi is in 2010 als tussenmodel geleverd tussen de 1.4 en de opc.

@vla007 wrote:Dion87 ik zeg ook niet dat het opc wielen zijn, het zijn gsi wielen. De corsa gsi is in 2010 als tussenmodel geleverd tussen de 1.4 en de opc.

dat zeg ik ook niet haha.

je zei zelf dat je graag opc1 wielen eronder zou willen, maar je geen betaalbaar setje kon vinden.

en die zijn juist een andere steek..

Dit is voor mij onbekend terrein hoor maar er bestaan toch ook spacers die van 4 naar 5 gaats gaan? Sla je 2 vliegen in 1 klap.

In theorie zou dat niet veel moeten uitmaken, mits je de juiste velg en bandkeuze maakt. En uiteraard rekening houdt met de eventuele verlaging (niet extreem) en de stugheid daarvan. Want de complete wielen (velg en band) komen waarschijnlijk wel iets buiten de wielkasten.

Ow ja idd die zijn 5x110 maar ik bedoel gewoon meer die look, ook naar replica's gekeken.

Maar ben erg blij met deze wielen en de bandjes plakken ook goed.

Ik had ook een kleine slag in 1 van de oude velgen en platte stukken op de banden(van vorige eigenaar) nu rijdt de auto zo veel beter, vooral op de snelweg boven de 120

Dit is de winterstatus: standaard NjoY velgen met conti's

Hij staat er op het moment zo bij: 195/45/16 Wolfrace multispaak velgen, hier nog niet verlaagd. bandenmerk: clear :vertag

in dit is het idee: GSI waaier velgen en super verlaagd:

DIe van mij staat op de Njoy velgen (5 gaats). Deze heb ik ca. 1,5 jaar geleden eronder gezet ipv de standaard stalen velgen.

Wel gewoon de 15" velgen. Wel een stuks strakker om te zien dan de stalen velgjes.

SAM_0198.jpg

Geen idee welk soort merk. 3jaar geleden gekocht met nieuwe banden voor 210,- king: En nu nog steeds geen stoeprandschade :thumbup

Terug
Naar boven