• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Op zoek naar een set van 16 klepstoters

Beste luitjes,

Ik ben op zoek naar een set van 16 klepstoters voor mijn Opel Vectra B 1.6 16v.

Deze kosten in Nederland nogal een behoorlijke duit (~30 euro ex btw per stuk).

Als het goed is kan ik ze in Duitsland veel goedkoper krijgen, getuige dit aanbod op eBay:

http://www.ebay.de/itm/251271710209" onclick="window.open(this.href);return false;

..slechts 124 euro incl. BTW.

Helaas levert deze persoon niet naar Nederland.

Wie o wie kent nog een goede Duitse leverancier, die ik niet persé via eBay hoef te benaderen (liever rechtstreeks) en waar ik ook zo'n set kan kopen?

(of in Nederland als het wel ergens stukken goedkoper kan).

Het gaat om dus om deze klepstoters:

xbsrb.jpg

@koenelsenaar wrote:mag ik vragen waarom je je klepstoters wil vervangen?

M'n neef heeft de kop open gehad om de oorzaak te vinden van een tik in de motor.

Het bleek dat de klepstoters niet meer in orde waren, hij kon ze indrukken met een schroevendraaier (wel voor voorzichtig uiteraard) en een aantal maakten een kloink kloink geluid.

Uhm... Je weet dat je ze juist moet kunnen indrukken? Is nodig voor de smering van de wanden om de klepstoters heen...

Klopt, maar als de stoters niet meer zo heel goed zijn en vermoeid, pakken ze minder olie en gaan ze daardoor klonkelen.

(aldus m'n neef).

Terug
Naar boven