• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opbrengst standaard brandstofpomp

Geen idee, maar wel dat alle MPI intankpompen gelijk zouden moeten zijn qua opbrengst.

Iig van de VOD gehoord, dat een Corsa B X16XE pomp net zoveel opbrengst heeft als een een C20LET pomp.

Pompen in de tank:

er zijn hiervan 2 typen:

Monopoint, dat is een lagedruk pomp.

en

Multipoint, dat is een hogedruk pomp

de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.

deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.

Willem

origineel gepost door wim-v6

Multipoint, dat is een hogedruk pomp

de multipoint pomp levert RUIM, maar dan ook echt RUIM voldoende voor een V6 of Turbo motor.

deze kan 6bar pompen, alleen de drukregelaar regelt dit weer af.

Willem

Het gaat om de liters per uur.

De druk die de pomp kan opbouwen moet bij een grote flow ook nog behaald kunnen worden.

Bij een serieuze turbo motor kan een standaard brandstof pomp het niet meer bij houden.

Ik zal het zelfs moeten kunnen bereken, toch maar weer eens in de boeken duiken :P

geeft verder niks weer als onderdelen lijn??

ik weet niet of het was om een onderdeel te laten zien

ik heb al een een c18xe in een 1.4 i astra gebouwd en moest idd de pomp ook ombouwen.deze had te weinig druk...

Een standaard externe brandstofpomp die onder een multipoint opel hangt heeft het nummer :

BOSCH 0 580 464 008

Op de site van bosch staat :

300 kilo Pascal

130 Liter per Uur

sorry, je had het er idd al bij staan, ik was vanmiddag volgens mij nog half aan het slapen haha..

Maar 130 liter bij 2 bar vind ik niet veel...

de bosch 044 doet ongeveer 265 l p/h bij 55lbs (3.8 bar) en 225 l p/h bij 75 lbs (5.1 bar)

dus bij 2.5 bar een kleine 300 lp/h. DIt is ook wat bosch opgeeft al hoogste doorvoer.

De walbro doet idd 225 bij 3 bar

ik heb 2 standaard brandstofpompen naast elkaar aangesloten op de rail staat 4 bar brandstofdruk en heb daarbij goede air fuel waardes maar vanaf 5000 toeren houden de pompen het niet meer bij :(

Terug
Naar boven