• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opbrengst v6 in onderdelen?

rij nu op f20 4x4 maar heb nog een f28 bak liggen, verdeelbak is al van een turbo en al gelockt en voorzien van nieuwe lagers e.d.

een 3.0 of 3.2 blok is ook erg leuk maar moeilijk te krijgen, ben hier al tijdje naar op zoek namelijk.

de turbo van saab is inderdaad erg weinig over te vinden, maar weet er nog wel 1 te liggen, het proberen waard mocht het nodig zijn.

liever ga ik zoiezo voor een eaton m62 charger. trekt me iets meer kwa vermogenscurve enzo.

we dwalen nu wel beetje af trouwens :P

euhhh op de onderdelenlijn bij de online voorraad .. wil wel eens een geschikte motor bij staan .. de nieuwere 3,2 heeft een alu onderblok .. samen met een andere loop van de distrubutie riem .. .. kost wel een paar euro .. maare dan heb je een frisse motor .. leg de laatste hand aan de ombouw van 2,5 naar 3,0 .. op dit moment .. nog een paar slangen monteren / draden de inlaat .. enz . en testen .. weet wel dat dit een hoop werk is geweest .. de 3,0 had ook lekke koppakkings achteraf ..

eaton m62 .. lijkt me zeer kostbare zaak .. om zoiets te fixen op een v6 motor ..

euhhh op de onderdelenlijn bij de online voorraad .. wil wel eens een geschikte motor bij staan .. de nieuwere 3,2 heeft een alu onderblok .. samen met een andere loop van de distrubutie riem .. .. kost wel een paar euro .. maare dan heb je een frisse motor .. leg de laatste hand aan de ombouw van 2,5 naar 3,0 .. op dit moment .. nog een paar slangen monteren / draden de inlaat .. enz . en testen .. weet wel dat dit een hoop werk is geweest .. de 3,0 had ook lekke koppakkings achteraf ..

eaton m62 .. lijkt me zeer kostbare zaak .. om zoiets te fixen op een v6 motor ..

die 3.2 uit de bouwserie family II - GM 54 degr. (C25XE, X25XE, X30XE, Y26SE, Y32SE, Z32SE - Vectra A, B, C, Calibra, Omega B, 1994 - 2004) is gewoon een cast iron onderblok. Of wel; gietstaal.

De cilinderkoppen zijn van aluminium, en carterpan ook (C25XE staal), en de X25XE heeft ook alu klepdeksels.

De laatste serie 3.2 heeft idd een andere loop distririem, en een verstevigde/sterkere krukas.

va. X30XE ook Natrium gevulde uitlaatkleppen.

Niet te verwarren met de 3.2 uit de Frontera, Montery en Antara. Dit zijn hele andere motoren !

(te meer verwarrend die 3.2 in de Antara ook de code Z32SE heeft meekregen).

die 3.2 uit de bouwserie family II - GM 54 degr. (C25XE, X25XE, X30XE, Y26SE, Y32SE, Z32SE - Vectra A, B, C, Calibra, Omega B, 1994 - 2004) is gewoon een cast iron onderblok. Of wel; gietstaal.

De cilinderkoppen zijn van aluminium, en carterpan ook (C25XE staal), en de X25XE heeft ook alu klepdeksels.

De laatste serie 3.2 heeft idd een andere loop distririem, en een verstevigde/sterkere krukas.

va. X30XE ook Natrium gevulde uitlaatkleppen.

Niet te verwarren met de 3.2 uit de Frontera, Montery en Antara. Dit zijn hele andere motoren !

(te meer verwarrend die 3.2 in de Antara ook de code Z32SE heeft meekregen).

3,2 stalen onderblok

haha, Jeroen, jij kan het weten, ik ook trouwens > Blijft mooi speelgoed.

je kan in princiepe qua ophangpunten van de motor Alle V6 motoren uit de bovegenoemde serie plaatsen in een auto waar oorspronkelijk een van deze motoren in gelegen heeft.

daarbij kan je al je eigen aanbouwdelen zo op de motor plaatsen, onafhankelijk welke van deze motoren.

Willem

3,2 stalen onderblok

haha, Jeroen, jij kan het weten, ik ook trouwens > Blijft mooi speelgoed.

je kan in princiepe qua ophangpunten van de motor Alle V6 motoren uit de bovegenoemde serie plaatsen in een auto waar oorspronkelijk een van deze motoren in gelegen heeft.

daarbij kan je al je eigen aanbouwdelen zo op de motor plaatsen, onafhankelijk welke van deze motoren.

Willem

nou niet deze 3.2 onderblokken, we hebben m zelf in handen gehad.

(Astra van Jerremy is een met zo'n 3.2 V6 namelijk)

Willem

nou niet deze 3.2 onderblokken, we hebben m zelf in handen gehad.

(Astra van Jerremy is een met zo'n 3.2 V6 namelijk)

Willem

om weer even on-topic te komen :p

de v6 gaat uit elkaar.

zal vanaf volgende week vast de nodige delen bij marktplaats erop zetten (en hier bij aangeboden)

verzoekjes zijn al welkom maar pas met week of 2/3 gaat hij echt helemaal uit elkaar.

en weer off-topic,

heb een turbosysteem van de saab 9-5 geregeld, en heb bij een paar saab kenners neergelegd hoe we dit kunnen kietellen en of hier een zwaardere turbo op gemonteerd kan worden zonder het blok te verwoesten, meer hierover volgt nog maar dan in een nieuw topic.

om weer even on-topic te komen :p

de v6 gaat uit elkaar.

zal vanaf volgende week vast de nodige delen bij marktplaats erop zetten (en hier bij aangeboden)

verzoekjes zijn al welkom maar pas met week of 2/3 gaat hij echt helemaal uit elkaar.

en weer off-topic,

heb een turbosysteem van de saab 9-5 geregeld, en heb bij een paar saab kenners neergelegd hoe we dit kunnen kietellen en of hier een zwaardere turbo op gemonteerd kan worden zonder het blok te verwoesten, meer hierover volgt nog maar dan in een nieuw topic.

Kijk .. dat word een interessant onderwerp .. een Turbo monteren op een Calibra V6 motor .. dat is pas een uitdaging ... die Turbo op een saab 9-5 .. zit maar op 1 cylinderbank ..

s6 met de verkoop van de onderdelen

verders iedere lezer hier .. de beste wensen voor 2011

Gr de TOL

Kijk .. dat word een interessant onderwerp .. een Turbo monteren op een Calibra V6 motor .. dat is pas een uitdaging ... die Turbo op een saab 9-5 .. zit maar op 1 cylinderbank ..

s6 met de verkoop van de onderdelen

verders iedere lezer hier .. de beste wensen voor 2011

Gr de TOL

het erop krijgen voorzie ik niet veel problemen mee,maar het is een lagedruk turbo op de saab en wat is de lol daarvan ;).

als ik er zonder meer een andere opzet klopt de weerstand niet meer in de achterste cillinders en draait het blok waarschijnlijk kapot.

verder zit ik dan nog met de koeling, blokken staan erom bekend dat ze flink warm worden, vandaar dat dit niet vaak gedaan wordt.

mijn oplossing tot nu toe, zuigerbodemkoeling, zwaardere oliekoeler en e.v radiator en motorkap met scope zodat ie de warme lucht wegtrekt. (lijkt me dat ik ieder geval het blok aardig op temp hou op die manier)

maar eerst v6 slopen en zorgen dat ie in mn auto past op het 4x4 systeem (ook weer zonder dit te slopen :P )

en voor allemaal,de beste wensen.

het erop krijgen voorzie ik niet veel problemen mee,maar het is een lagedruk turbo op de saab en wat is de lol daarvan ;).

als ik er zonder meer een andere opzet klopt de weerstand niet meer in de achterste cillinders en draait het blok waarschijnlijk kapot.

verder zit ik dan nog met de koeling, blokken staan erom bekend dat ze flink warm worden, vandaar dat dit niet vaak gedaan wordt.

mijn oplossing tot nu toe, zuigerbodemkoeling, zwaardere oliekoeler en e.v radiator en motorkap met scope zodat ie de warme lucht wegtrekt. (lijkt me dat ik ieder geval het blok aardig op temp hou op die manier)

maar eerst v6 slopen en zorgen dat ie in mn auto past op het 4x4 systeem (ook weer zonder dit te slopen :P )

en voor allemaal,de beste wensen.

de auto gaat in onderdelen weg,

vanaf volgende week zullen hier bij aangeboden en op marktplaats veel van de delen komen te staan.

voor verzoekjes u2u me ff.

bedankt voor de hulp en tips allemaal,zowel de post's als de u2u's die k gekregen heb

de auto gaat in onderdelen weg,

vanaf volgende week zullen hier bij aangeboden en op marktplaats veel van de delen komen te staan.

voor verzoekjes u2u me ff.

bedankt voor de hulp en tips allemaal,zowel de post's als de u2u's die k gekregen heb

best sonde dat die gesloopt wordt!

deze is van een maat van me geweest, en was zeker nog wel een knappe wagen!

succes met de cali´s

Terug
Naar boven