• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OPC lampen inbouwen

Kon er zo geen informatie over vinden, maar is het mogelijk om de koplampen van een Astra G OPC (dus met lenzen) zo in te bouwen in mijn standaard Astra met reflector lampen?

Wat zou ik anders verder nog nodig hebben? Xenon wil ik er dan sowieso in hebben.

Dit past gewoon. Ga je de orginele zetten of die van depo? Inprincipe heb je verder niks nodig zover ik weet. Uiteraard achteraf xenon setje in doen. Ik zelf, en vele andere hebben ook die lens koplampen erin, maar wel van het merk depo(Ziet er het zelfde uit)

Hey bedankt voor je reactie. Fijn dat het gewoon zo past. Ik zag de originele lampen hier op het forum te koop staan en daar ben ik wel in geïnteresseerd.

Maakt het dan nog uit welke xenon er precies in moet? D2S of H7 ofzo?

Ik weet helaas niet hoe dat zit bij de originele koplampen. Volgensmij zowel ds2 als h7 past. Dit zou ook op de lamp unit zelf moeten staan

Had gister nog een NIET OPC met origineel Xenon.

Maar ik zou als ik de TS was zou ik de DEPO's nemen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Bij de astra waren projectorlampen een optie denk ik, ik heb ze er in, (2liter) in sommige 1800 zie ik ze ook, de luxere uitvoeringen hebben ze vaker.

Orrignele sets hebben d2s lampen, zijn in nederland duur, heb een set via internet besteld die k ga testen (osram d2s 5500k intens xenarc) die waren al stuk goedkoper.

Als ze goed zijn en bevallen zal k een doos vol bestellen.

Succes met inbouw. K vind et persoonlijk echt een upgrade voor de auto

Xenon was ook niet standaard op de Astra- / Zafira-A-OPC2.

Vriend van me had ze op zijn Astra-G Coupe.

Hmmmm, volgens mij was het wel standaard op de Astra G cabrio met turbo motor .

Ik heb overigens nog een originele rechter Xenon koplamp liggen voor de Astra G er is 1 bevestiging afgebroken .

Als je het origineel wilt aansluiten heb je ook nog een starter en een regelapparaat nodig!

Wat zijn precies depo lampen? Denk niet dat ik de originele D2S wil gaan gebruiken. Lijkt me toch wat teveel werk. Gooi er dan gewoon een setje 4300k H7 in :thumb

Oja, heb zonet voor het eerst in het donker met de Astra gereden en de lichtopbrengst viel mij eigenlijk 100% mee. Had hiervoor 6000k HB3 xenon in mijn Clio en daar kwam maar net ietsjes meer licht vanaf. Daar was het vooral wat prettiger dat het licht wat feller was. Maar gaat xenon mij nu echt veel winst opleveren? De lichtbundel kwam behoorlijk ver en kon op een onverlichte 80 weg de weg voor mij heel goed zien, had geen grootlicht nodig.

Depo levert de originele xenon lampen voor de halogeenversies.

Zo hoef je niet om te stekkeren naar xenon stekkers.

Heeft iemand dan misschien een linkje naar dergelijke lampen? Heb al even gekeken, maar kwam eigenlijk alleen maar niet originele koplampen tegen. Ik wil wel graag dezelfden als die door Opel geleverd zijn, dus zonder angel eyes of een DRL strip erbij ofzo.

Hmm oke, ik weet alleen nog steeds niet zeker of xenon echt meerwaarde gaat hebben. Ik zag dan ook deze koplampen: http://www.ebay.de/itm/2x-Scheinwer...s-NEU-black-/351273159974?hash=item51c9830d26" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn dit dezelfde als die op een Njoy zitten? Xenon koplampen + xenon set zit je al gauw op meer dan €200 en dat geld heb ik niet zo 1, 2, 3 (student etc..). Mocht ik toch nog xenon willen dan weet ik tenminste wel welke ik moet hebben, dus daarvoor mijn dank!

Terug
Naar boven