• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OPC lampen inbouwen

Xenon had op mijn G zeker een meerwaarde veel meer lichtopbrengst en fijner rijden(m'n huidige vectra moet er binnenkort ook aan geloven)

Dit zijn idd van die donkeren die je op een sport edition II en njoy ziet ja, al vraag ik me sterk af hoe de kwaliteit is voor deze prijs :hmmz

Xenon geeft idd meer licht en meer rust in de ogen tijdens het rijden in het donker, voor mij heeft het echt een meerwaarde

Punt is, mijn huidige lampen geven ook al een boel licht. In het pikdonker op een onverlichte weg had ik geen grootlicht nodig. In mijn Clio met lenslampen en xenon was de weg niet denderend meer verlicht (oke koplampen waren wel een beetje verweerd).

Overigens heb ik die xenon bij verkoop eruit gehaald, kan ik dan gewoon 2 H7 xenon lampjes kopen en die op de ballasten zetten die ik al heb? Dan scheelt het alweer een hoop en lijkt mij de keuze voor de koplampen die Vannos aanbiedt wel een goede, of niet?

Ai dat is niet de bedoeling. Een goed setje kost dus dan al gauw €140 zie ik. Dat wordt dan eerst nog maar eventjes sparen haha.

Maar kan ik mijn oude xenon ballasten gewoon gebruiken door daar H7 lampen op aan te sluiten?

Ah ja, dat is een goeie inderdaad. Ik ga dan voor de 4300k. Daar krijg je volgens mij het meeste licht uit. De 6000k hiervoor vond ik toch wat te blauwig. Bedankt!

6000k is de kleur die het dichtste bij wit ligt. 4300k zit al weer een aardige gele gloed in. 4300k zit ook altijd fabriekaf in xenon auto's.

color.jpg

Ja ballasten zijn universeel, mits het geen orrigineel setje is (d2s d1s d2r enz.)

Een aftermarked setje kan je overal alle lampen op zetten,

Ik heb nog wel een set liggen, met de adapters die je nodig hebt voor je astra g orrignele koplampen.

Denk er wel aan dat het strooiligt hinderend is voor tegenliggers. Helemaal met regenachtig weer en nat wegdek (van mij krijg je vol grootlicht terug)

@swebbie wrote:

Denk er wel aan dat het strooiligt hinderend is voor tegenliggers. Helemaal met regenachtig weer en nat wegdek (van mij krijg je vol grootlicht terug)

Ik heb zelf in mijn fiat met originele glazen koplampen met van die lijnen erin h4 bi xenon gehad. Zonder strooilicht. Mits netjes afgesteld. De imitatie gaven helaas veel strooilicht ook met halogeen.

Nu in de astra een setje van gmtuningparts in het zwart met lens. (dus die dichtbij origineel kwam)

En zowel dimlicht als grootlicht xenon h7 6000k erin en werkt echt top. Geen streepje strooilicht. Overigens in een donkere polder dimlicht grootlicht en mistlampen alles 6000k xenon. Net alsof je overdag rijd!

Laatst helaas bij kennis gezien die originele reflector lampen heeft van de astra en een grote bal licht geeft (xenon). Dus verblindend. Is overigens ook apk afkeur.. lijkt me verstandig om die met lens te pakken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

Ik ben zeker niet van plan xenon in mijn reflector lampen te zetten! Weet nog niet of ik voor de zwarte of heldere lens koplampen ga en dan even kijken naar de xenon kleur. Dacht namelijk dat je met 4300k het beste eruit haalt met xenon. Dat het wat geler is vind ik niet zo'n probleem.

@Raider wrote:Ik ben zeker niet van plan xenon in mijn reflector lampen te zetten! Weet nog niet of ik voor de zwarte of heldere lens koplampen ga en dan even kijken naar de xenon kleur. Dacht namelijk dat je met 4300k het beste eruit haalt met xenon. Dat het wat geler is vind ik niet zo'n probleem.

Klopt, 4300k heeft het meeste lichtopbrengst. Ik vind persoonlijk 6000k wat chiquer staan.

Ik heb depo icm 6000k xenon. Staat zeer mooi. Niet overdreven blauw. Gewoon net dat blauwe tintje erin. Ik had de mijne ook van ebay af(duitsland) Ik was 135 euro inc. verzenden kwijt

Naja heb nog tijd. Ben tot nu toe tevreden over de koplampen dus zal ebay zo af en toe even in de gaten houden.

Terug
Naar boven