• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

OPC-Line pakket Vectra C GTS 2008

origineel gepost door OPC-lijntje

Dubbele uitlaat zat ik ook aan te denken, tot ik erachter kwam dat ook dat geintje me heel veel geld ging kosten. Dat is misschien nog iets voor de toekomst dan.

Hier de onderdelen die ik vandaag binnen heb gekregen!

De OPC voorbumper,

OPC-Line001.jpg

De grille, mistlamproosters en ander klein grut,

OPC-Line002.jpg

En de achterklepspoiler,

OPC-Line003.jpg

De sideskirts maar verpakt laten zitten.

wat heb je voor het hele pakket betaald als ik vragen mag.

dit hele pakket had bij ons 1049 euro gekost.:vertag

-complete voorbumper

-achterspoiler

-grill

-set side skirts

-achterlip

gm-tuningparts

Dubbele uitlaat zat ik ook aan te denken, tot ik erachter kwam dat ook dat geintje me heel veel geld ging kosten. Dat is misschien nog iets voor de toekomst dan.

Hallo,

Ziet er erg mooi uit, werd ook wel tijd met die lelijke deuk in je voorbumper ;), van je overigens mooie Vectra :thumbup :cool:

Kan meevallen hoor, ik heb laatst nog een L+R demper gekocht van een GTS op marktplaats, alles als nieuw voor 130,-

Je moet het alleen even weten te vinden, op ebay.de of uk worden ze ook wel eens aangeboden, ik zou het wel doen maakt het gewoon af ;)

De OPC inzet/difusor voor de achterbumper past ook gewoon in de GTS bumper die je nu hebt, zie foto:

DVC00350.jpg

DVC00354.jpg

Groetjes, Joche

[/quote]

-complete voorbumper

-achterspoiler

-grill

-set side skirts

-achterlip

gm-tuningparts [/quote]

Hallo,

Als je dat ook voor de Insignia Sedan kan leveren voor dat geld :D, heb je een koper :D ;)

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

Hallo,

Ziet er erg mooi uit, werd ook wel tijd met die lelijke deuk in je voorbumper ;), van je overigens mooie Vectra :thumbup :cool:

Kan meevallen hoor, ik heb laatst nog een L+R demper gekocht van een GTS op marktplaats, alles als nieuw voor 130,-

Je moet het alleen even weten te vinden, op ebay.de of uk worden ze ook wel eens aangeboden, ik zou het wel doen maakt het gewoon af ;)

De OPC inzet/difusor voor de achterbumper past ook gewoon in de GTS bumper die je nu hebt, zie foto:

DVC00350.jpg

DVC00354.jpg

Groetjes, Joche

Met alleen 2 einddempers ben je er nog niet. Dan moet er ook een middendemper onder:thumbup

En een lelijke deuk in mijn voorbumper?:hmmz Weet niet waar jij die ziet maar ik heb geen deuken in mijn auto:thumbup

De foto's die jij laat zien zijn van een GTS achterbumper waar de uitlaat nog wél zichtbaar was (het ovale pijpje)! De insert is de diffusor die de echte OPC heeft en die wil ik niet omdat ik die uitlaten veel te overdreven vind, al is dat gewoon een opzetstukje:vertag

Die achterbumper die ik nu heb past dat echt niet op ;)

origineel gepost door Edition 2000

De OPC voorbumper,

OPC-Line001.jpg

OPC-Line002.jpg

En de achterklepspoiler,

OPC-Line003.jpg

-complete voorbumper

-achterspoiler

-grill

-set side skirts

-achterlip

gm-tuningparts

Kosten heb ik nog geen idee van. Zodra ik meer weet hoor je dat:thumbup

Trouwens, voor die € 1049,= was ik dus nog niet klaar geweest. Die achterbumperlip past dus niet op mijn bumper. Er zou dan een andere achterbumper nog bij komen:thumbup

origineel gepost door Edition 2000

De OPC voorbumper,

OPC-Line001.jpg

OPC-Line002.jpg

En de achterklepspoiler,

OPC-Line003.jpg

-complete voorbumper

-achterspoiler

-grill

-set side skirts

-achterlip

gm-tuningparts

Kosten heb ik nog geen idee van. Zodra ik meer weet hoor je dat:thumbup

Trouwens, voor die € 1049,= was ik dus nog niet klaar geweest. Die achterbumperlip past dus niet op mijn bumper. Er zou dan een andere achterbumper nog bij komen:thumbup

maar ik neem aan dat je liever 1049 euro betaald had als het achterlijke bedrag wat je nu bij opel hebt moet afrekenen.

of jij nu die achterbumper wil of niet daar gaat het verder niet om.

het gaat verder om de voorbumper / grill / side skirts / spoiler

en evt de achterlip.

wat je nu bij opel hebt moeten afrekenen zat de achterbumper ook niet bij.

maja, hij heeft zijn keuze al gemaakt ;).

Voor de volgende keer weet hij vast wel waar hij het beter kan kopen.

[/quote]

Met alleen 2 einddempers ben je er nog niet. Dan moet er ook een middendemper onder:thumbup

En een lelijke deuk in mijn voorbumper?:hmmz Weet niet waar jij die ziet maar ik heb geen deuken in mijn auto:thumbup

De foto's die jij laat zien zijn van een GTS achterbumper waar de uitlaat nog wél zichtbaar was (het ovale pijpje)! De insert is de diffusor die de echte OPC heeft en die wil ik niet omdat ik die uitlaten veel te overdreven vind, al is dat gewoon een opzetstukje:vertag

Die achterbumper die ik nu heb past dat echt niet op ;) [/quote]

Hallo,

De Middendemper heb je niet nodig, je bent alleen het Y stuk nodig, deze kun/kon je ook bij Irmscher kopen.

Wat die deuk betreft :hmmz deze had ik op een foto gezien van je zelf, maar mischien is het wel een schaduw of zo, daarom dacht ik ook dat je de bumper daarom ging vervangen ;)

VectraGTSHDR1.jpg

Die foto is van een GTS bumper dat klopt (foto is van mij zelf), de Insert is van de OPC dat klopt ook, en deze past ook in die bumper die je nu gekocht hebt ;)

De insert heb ik toen bij Opel-Nienhaus gekocht in Duitsland, koste toen iets van Euro 55,- rekening moet ik nog wel ergens kunnen vinden :hmmz ;)

Wat je straks krijgt is een dikke Vectra met OPC front, en aan de achterkant zie je dan één uitlaat, zou ik persoonlijk dus niet doen ;)

Maar al met al, een mooi project :thumbup :thumbup

Groetjes, Joche

Die foto is niet helemaal gelukt zoals ik het wilde hoor, is meer een probeersel:jerry Ik heb geen deuken in mijn bumper zitten namelijk. Die foto moest eigenlijk een hdr-foto voorstellen wat ik zelf een mooie manier van fotografie vind (ook een hobby van me, maar dat terzijde)!

Je hebt gelijk hoor, vind de dubbele uitlaat ook wel gaaf eigenlijk, maar vind het toch wel prijzig! Jaja, had ik maar m'n spullen bij gm tuningparts gekocht dan had ik bij wijze van nu m'n dempert voor nop:jerry Wrijf het er maar in:D

Maar jullie blijven op de hoogte van dit project(je)! Onderdelen liggen al bij de spuiter alleen moet ik de voorbumper nog voorzien van PDC-gaatjes en de gaten voor de koplampsproeiers. Schijnt op een OPC niet standaard te zijn:wtf

Heeft trouwens iemand ervaring met gaten maken in een bumper? Een metaalboor lijkt mij namelijk iets teveel van het goede! Natuurlijk moet je klein beginnen en dan steeds iets groter gaan maar dat hapt als een gek:o

Of is een metaalboor wel de juiste keuze?

Heeft trouwens iemand ervaring met gaten maken in een bumper? Een metaalboor lijkt mij namelijk iets teveel van het goede! Natuurlijk moet je klein beginnen en dan steeds iets groter gaan maar dat hapt als een gek:o

Of is een metaalboor wel de juiste keuze?

Hallo,

Ja heb ik ;)

Ik heb er toen een houtboor voor gebruikt (Lepelboor), maar deze is niet in de juiste maat te krijgen, ik heb de gaten later groter gemaakt met een conische boor werkt perfekt :thumbup

Groetjes, Joche

Daar zat ik dus zelf ook aan te denken (conische boor) maar nu weet ik het dus zeker:thumbup

Morgen wat te doen!!

@OPC-lijntje,

Ik bedoelde eigenlijk een Speedboor (Lepelboor), deze kun je alleen niet in 23mm kopen (weet de maat niet meer exact), het laatste stukje heb ik toen dus met de conische boor gedaan.

Groetjes, Joche

Gaat zo'n speedboor niet veel te hard eigenlijk? Die zijn er wel in 22 mm;)

Nee ligt natuurlijk ook aan je boormachine, in 22mm zijn ze er inderdaad wel, maar je zal dan mischien 23mm nodig zijn of zo.

In ieder geval niet in de passende maat verkrijgbaar;)

Ik heb er toen mijn accuboormachine voor gebruikt, even proefdraaien in een oud stuk kunstof kan geen kwaad natuurlijk ;)

Wel een nieuwe boor gebruiken, gaat perfect :thumbup

Groetjes, Joche

Terug
Naar boven