• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opc remmen op kadett

EBkadett

Post weleens wat
ik heb nu calibra turbo remmen op mijn kadett zitten.

maar ik wil ze graag wat groter hebben aangezien ik nu over de 300pk heb.:D

nu is mijn vraag passen zafira, astra opc z20let 308mm

remklauwen zo op een kadett of moeten hier adapters tussen?

en wat voor remschijven en klauwen passen er achter op die groter zijn als origineel c20xe. waar wel 4x100 schijven voor te krijgen zijn?

OPC remmen passen er niet zomaar op!

Schijnt een heel lastige klus te zijn om ze passend te maken, vanwege een onderdeel dat lastig te verkrijgen is. (allemaal info via Hennie Boomkamp)

Zelf heb ik een setje Girlings gehaald bij Hennie, van 298 mm. De beugel van de remklauw moet je wel een beetje aanpassen, maar voor de rest past het perfect! En het remt ook als een gekko!!! :D

Voor de achterkant zou ik ook wel wat groters willen! Dus ben benieuwd naar de verdere reacties...

Succes!

Groet, Ravi

origineel gepost door Mr. Bone

@ ISH: Wat moet je precies aanpassen dan?

de ronding van de klauw schijnt niet lekker on de naaf van de remklauw te lopen (heb ik begrepen )

origineel gepost door Mr. Bone

@ ISH: Wat moet je precies aanpassen dan?

Is even lastig uit te leggen, maar het verhaal van jblfreak komt aardig in de buurt!

Neem gewoon even contact op met Hennie Boomkamp (Project), hij kan je alles precies uitleggen en laten zien. Bovendien hanteert hij hele scherpe prijzen en super service!!

Groet, Ravi

waarom geen porsche klauwen, staan er zat op ebay/marktplaats. er rijden verschillende tigra's mee rond

origineel gepost door fast cow

waarom geen porsche klauwen, staan er zat op ebay/marktplaats. er rijden verschillende tigra's mee rond

past dat zomaar op opel dan?

remschijven moet je uiteraard pas maken (denk ik)

en de klauwen dan>

btw Hennie boomkamp heeft nu een setje opc remmen 308mm te koop.!

er staat een porsche set op ebay maar voor 4 gaats komt er een adapter van 20mm bij en dat gaat bij mij echt niet passen.

ik heb al wel antwoord van hennie

zijn antwoord:

klauwen passen niet plug en play

hartmaat aan de fusé is groter van de klauwen

origineel gepost door bd.

ik heb zelf ook porsche klauwen icm. rh zw1 velgen en dat past toch gewoon hoor ;)

maar dan heb jij zeker 5 gaats?

hier zijn die porsche rem klauwen die ik bedoelde

origineel gepost door E+Bkadett

origineel gepost door bd.

ik heb zelf ook porsche klauwen icm. rh zw1 velgen en dat past toch gewoon hoor ;)

maar dan heb jij zeker 5 gaats?

hier zijn die porsche rem klauwen die ik bedoelde

deze zijn ook van een 996 maar niet van een S of een 4s/turbo.

maar de kleinste voering dus carrera 4 met de smalle koets.

hier zijn ook veel soorten schijven en blokken voor verkrijgbaar voor circuit en street enzo.

je zie ze ook veel die nemen van een boxster S de klauwen en dan van een ander merk schijven in 4x100 maar dan heb je kleinere zuigers

edit: trouwens 996 carrera 4 schijven zijn de zelfde als van boxster S ik geloof 318mm schijven een gewonen boxster had 298 dacht ik!

werk zelf bij porsche dus ja weet wel wat van.

Terug
Naar boven