• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opc remmen op kadett

origineel gepost door E+Bkadett

origineel gepost door bd.

ik heb zelf ook porsche klauwen icm. rh zw1 velgen en dat past toch gewoon hoor ;)

maar dan heb jij zeker 5 gaats?

hier zijn die porsche rem klauwen die ik bedoelde

ik rij met 4 gaats girling schijven :)

dat zou kunnen die zijn toch 298mm schijven?? in combinatie met porsche klauwen 6 pots toch? of heb je de 4 pots uitvoering?

stom van mij om jaren geleden mijn 996 (achterzijde) klauwen te verkopen als t met girling schijven had gekund

kijk gewoon is rond op migweb of iets dergelijks. je moet de klauwen hebben van een engelse vectra b gsi. dat is de engelse productie versie van de i500 en daar zitten dus passende 308mm klauwen op. je kan eventueel ook kijken voor de klauwen van een saab , en dan weet ik het ff niet zeker,9-5 of 9-3 en dan het aero model. die hebben dezelfde remmen als een i500. let wel op dat je ze van een aero hebt want de normale versies hebben gewoon 288mm :)

origineel gepost door Mr. Bone

@ ISH: Ik heb Hennie een u2u gestuurd, maar nog niets op terug gehoord, :hmmz.

Gewoon even opbellen dan, kan zijn dat 'ie een beetje druk is...

0316-541380

Groet, Ravi

origineel gepost door E+Bkadett

en wat voor remschijven en klauwen passen er achter op die groter zijn als origineel c20xe. waar wel 4x100 schijven voor te krijgen zijn?

Iemand hier nog antwoord op?

Groet, Ravi

Ik heb zelf de 288 schijven van de V6 of turbo erop zitten met zimmerman schijven.

Het remt goed want ik was laatst aan het sporten met een nieuwe golf gti en ik zal een flitser langs de kant van de weg en 30mtr ervoor met tempo 180 ben ik gaan remmen en heb hem nog steeds niet ontvangen.

Dus het functioneerd XD

Persoonlijk zou ik zeggen voor een echt goede upgrade

Brembo klauwen 4 of 6 zuigerklauwen.. met Omega B rembekrachtiger erop.

En dan hoef je vaak niet eens boven de 288 mm schijf dia uit te komen.

Hele goede banden en ABS (eventueel ombouw naar nieuwer systeem als kadett E is toch een aanbeveling.

Rijdt je circuit zou ik testen of je het aantal tanden kan halveren. Dan treed ie later in werking.

Terug
Naar boven