• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opcom tips and tricks

Robke1

Post weinig
Hey,

Z'n beetje heel het forum heeft hier een OPCOM en ook een OPCOM forum. Echter is dat forum zo vervuild (met vragen over de installatie etc etc.) dat het mijn een goed idee leek om een nieuwe topic te starten puur voor tips and trick.

Kortom hoe / waar en welke functie aan of uitzetten.

Dus geen vragen over:

- Hoe moet ik OPCOM installeren? (of andere installatie gerelateerde vragen)

- OPCOM werkt niet meer?

- Waar kan ik OPCOM kopen?

- Wat kan ik met OPCOM doen?

Heb een van bovenstaande vragen, check dan het volgende topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117943

Thx :)

Ik kom met de eerste vraag over de functie van OPCOM.

Hoe kun je de regensensor aanzetten en heeft iedere wagen dit?

Als je een regensensor hebt dan staat deze ook aan. Of je een regensensor hebt dat kan je zien aan de afdekking bij je binnenspiegel en aan de buitenzijde moet er een vlak zijn voor de sensor.

Niet alle Opels hebben standaard een regensensor, hangt dus af van het type.

Als je een regensensor hebt dan staat deze ook aan. Of je een regensensor hebt dat kan je zien aan de afdekking bij je binnenspiegel en aan de buitenzijde moet er een vlak zijn voor de sensor.

Niet alle Opels hebben standaard een regensensor, hangt dus af van het type.

38 pagina's ...:o damn.. ik wil alleen weten waar ik z'n ding kan bestellen..:cry ja ebay... maar bij wie..?

en werkt het op een vectra B v6 uit 2000..?

38 pagina's ...:o damn.. ik wil alleen weten waar ik z'n ding kan bestellen..:cry ja ebay... maar bij wie..?

en werkt het op een vectra B v6 uit 2000..?

Hoe kan je dds activeren? Ik zie hem in de ipc staan maar bij de abs unit kom ik niet in de variant config, is het eigenlijk nodig om het daar ook in te stellen?

Hoe kan je dds activeren? Ik zie hem in de ipc staan maar bij de abs unit kom ik niet in de variant config, is het eigenlijk nodig om het daar ook in te stellen?

Wat ik mezelf ook afvroeg, sommige mensen moesten een security code invoeren.

Ik vind dat nergens onder terug? Hoe zit dat nu?

Wat ik mezelf ook afvroeg, sommige mensen moesten een security code invoeren.

Ik vind dat nergens onder terug? Hoe zit dat nu?

origineel gepost door Spacejam

Ja je hebt een speciale pomp nodig, die deze functie ondersteunt. Aan een aantal letter combinaties kan je zien of je pomp dit ondersteunt of niet. Heb hier laatst ook al naar gekeken maar zit best nog wel wat werk in.

Even googlen en je komt wel wat verder :jerry

origineel gepost door Spacejam

Ja je hebt een speciale pomp nodig, die deze functie ondersteunt. Aan een aantal letter combinaties kan je zien of je pomp dit ondersteunt of niet. Heb hier laatst ook al naar gekeken maar zit best nog wel wat werk in.

Even googlen en je komt wel wat verder :jerry

origineel gepost door williamvectra c1sw

ik heb sinds 2 weken ook opcom. kan ik mijn lampen programeren zodat ze automatisch aangaan als ik de auto start?

Ja kan dagrijverlichting in de uec(voorkant) inschakelen. En dit zelfde doe je de rec zodat je ze achter ook hebt ;)

origineel gepost door williamvectra c1sw

ik heb sinds 2 weken ook opcom. kan ik mijn lampen programeren zodat ze automatisch aangaan als ik de auto start?

Ja kan dagrijverlichting in de uec(voorkant) inschakelen. En dit zelfde doe je de rec zodat je ze achter ook hebt ;)

In het verleden ging de raam naar beneden als ik mijn schakelaar ff ingedrukt hield.

Tegenwoordig niet meer, is dit ook in te stellen met de opcom?

Ps. is er ook ergens een fatsoenlijke manual ?

Terug
Naar boven