• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opcom versus mijn Omega

De bedoeling van een nieuwe(re) versie is niet alleen de komst van nieuwe(re) auto's maar ook het verwijderen van bugs en fouten.

Dus versie 1.44 zou in theorie moeten werken.

Laten we het hopen Fred, ik zou er in ieder geval content mee zijn :jerry

Ben je er nog achtergekomen welke versie jij hebt?

Gr Hans

Ik heb een soort gelijk probleem gehad dat ik bepaalde onderdelen niet kon uitlezen van een auto, een Vectra b.

In de settings van de OpCom kun je de communicatietijd instellen, standaard is dit 2ms geloof ik.

Als je deze waarde verhoogt naar 5ms dan communiceert de OpCom wellicht wel, bij mij werkte het in ieder geval daarna wel.

Verschilt een beetje per auto. De een 'praat' wat sneller dan de ander en als de auto niet op tijd antwoord, dan krijg je een time out en dus een error.

Is mischien een goeie tip,heb dit nog niet geprobeerd. :thumb

In mijn geval moet ik de KWP-2000 modus gebruiken.

De Interblock timing staat standaard op 120.

De Interbyte timing op 2.

Ik veronderstel dat ik de interbyte timing moet aanpassen naar 5 en de Interblock gewoon op 120 laten staan?

Ik kan het in de loop van de week pas proberen,heb de laptop nu even niet bij de hand en met de PC onder de arm is het zo'n gedoe :jerry ( wordt zo vol in de auto)

Ik ga het zeker proberen en laat nog wat weten.

Gr Hans

Hallo luitjes

Even een Update wat betreft mijn Opcom.

Na alles geprobeerd te hebben met mijn oude Opcom (v 1.39) heb ik maar besloten om de gok te maken en een nieuwe te bestellen,maar wel de 1.44 versie.

Ik ben aan het E-Bayen geslagen en kwam uit in de UK en heb hem daar besteld.

Het duurde even voordat ik hem thuis had maar deze werkt perfect :thumb

Dus de conclusie is dat óf mijn oude Opcom defect is of dat mijn Omega niet met de versie 1.39 om kan gaan op een of andere manier.

Dus Emiel,ik weet niet of jij al een andere hebt,maar ik heb hem gekocht bij Everest-Direct op E-Bay. +/- €27,00 incl. verzendkosten.

Misschien het overwegen waard,bij mij heeft het in iedergeval gewerkt.

Gr Hans

Terug
Naar boven