• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra C1.4NZ slaat uit

Als je de ontsteking al vervangt, let er dan op dat er op de C14NZ motor twee merken ontsteking zijn geleverd: Bosch en Lucas. Als ik zo kijk op jouw foto's heb je een Bosch ontsteking, en die schijnen nogal eens kapot te gaan (van een wegenwachter die het heel raar vond dat mijn Lucas ontsteking kapot was). Lucas schijnt betrouwbaarder te zijn, maar is wel duurder. Bij mij was de Hallgever ook kapot, en dat leverde op dat mijn motor eerst helemaal niet wilde starten, en als hij dat al deed (eerst verzoop ik de motor , dus 1 bougie uitgedraaid en laten luchten), dan liep hij reuze onregelmatig. Vervangen hielp.

Ik heb:

Ontstekingsmodule

Halgever

Bobine

gereserveerd liggen, zaterdag even ophalen...ik hoop echt dat hiermee de problemen verholpen zijn :( want het is z'n fijn autotje!!!

Zover ik weet zijn veel dingen van bosch, en ik heb alles bosch besteld.

Ik heb toch besloten om voor nieuw te gaan, kost niet al te gek veel. (€65 voor alles).

Sowieso zaterdag schoonmaak + alles nieuw monteren, en hopen datie gaat lopen als een echte astra! :D

Harstikke bedankt, jullie hebben mij voorlopig weer een beetje hoop gegeven :thumbup

Hmm, m'n blok is te erg voor woorden.

In 1 week bijna al m'n olie eruit gegooid :/

Weet iemand of ik de kleppendeksel pakking kan herpositioneren zonder een nieuwe pakking te kopen?

Want daar komt het namelijk uit...

Ik heb gelezen dat het niet aan te raden valt, maar hij zit er nog geen half jaar op.

Groetjes,

Chris.

Ik was totaal kwijt toen met koppaking, bouten en alle rotzooi eromheen z'n 90 euro.

Maar toen hadden we ook echt alles motorisch vervangen.

Hoe kan het trouwens dat hij olie daar door heen gooit?

Niet strak genoeg aangedraait of...?

We hebben voor de koppaking etc wel met een momentsleutel en een overzicht voor de astra gewerkt

Hij zweet enorm namelijk :/, alsof je iemand van 200 kilo op een loopband zet met warmtelamp boven z'n hoofd...

Dat stelt inderdaad niks voor, ik heb toen beide genomen uiteraard.

Zal even belletje plegen, gewoon nieuwe erop dan maar, da's het beste.

Bedankt jeroenk, dacht even dat het me weer wat duiten ging kosten!

Dit gaat over de klepdekselpakking, aangezien daar speling tussenzit, en alle olie daar uit komt (De pakking is doorweekt, en er is zelfs een klein stukje dat uitsteekt waardoor je met een klein object de motor kan binnenkomen)

Dus vandaag even lekker gesleuteld, ondanks af en toe regen...

Klein uurtje stationair, geen probleem, alleen 1 probleem, bij een klein beetje gas tikt mijn 1e klep.

Nu heb ik vernomen dat dat opgelost moet worden met een stroboscoop lamp?

Het is echt even een grensje die hij over moet, voorderest met schakelen etc doet hij het geweldig, het is alleen even in z'n 1 aangrijpen.

Het is een echt metaal op metaal geluid (moet olie ook nog bijvullen).

Ding reageert iedergeval een stuk feller met rijden, nu even het tikken oplossen (graag hoe en wat) en dan paar testritjes maken...

Hopen dat dat ik een hoofdstuk kan afsluiten!

Iedereen alvast heel erg bedankt!

~Chris.

Terug
Naar boven