• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra coupe turbo tuning

Hey peepz.

Mn astra coupe turbo staat momenteel met volledige straightpipes en kat is er ook vantussen.

Chiptuning ook gebeurd

heeft op de wielen op de bank nu 260pk en 380NM.

Gaat lekker!

Zoek nu nog

dumpvalve

air intake

spaghetti collector

Maar weet niet juist welke te bestellen, kunnen jullie me ff helpen aub?

Zoek btw een dumpvalve die veel geluid maakt! :p

Thx!

mathijssen technics heeft mooi (en goed) spul , maar wel prijzig, maar loont altijd even om daar te kijken

jou planning klinken in ieder geval goed ;)

mathijssen technics heeft mooi (en goed) spul , maar wel prijzig, maar loont altijd even om daar te kijken

jou planning klinken in ieder geval goed ;)

Succes met de "spaghetti collector", dat is meer een term voor een N/A motor...

De beste route als je iets met je turbo wilt doen is denk ik een custom spruitstuk en een Garrett T28 ofzo erop...

Air intake zou ik persoonlijk voor een CDTI setup met een leuk panelfilter gaan. Vergeet ook de grotere airintake achter de de grille niet.

Succes met de "spaghetti collector", dat is meer een term voor een N/A motor...

De beste route als je iets met je turbo wilt doen is denk ik een custom spruitstuk en een Garrett T28 ofzo erop...

Air intake zou ik persoonlijk voor een CDTI setup met een leuk panelfilter gaan. Vergeet ook de grotere airintake achter de de grille niet.

Er zijn meer en beter aangeschreven bedrijven ;

EDS / Klasen M sport / V max en Courtenay oa.

Deze zijn zeer ervaren in tuning van diverse turbo motoren.

En verkopen ook de parts wat goedkoper dan die nederlandse firma.

Dumpvalve met veel geluid?

Veel toegepast is Bailey , Collins schijnt het ook goed te doen.

Voorwaarde voor extra afblaasgeluid is wel dat je de

orginele circ. klep blokkeerd cq afsluit.

Er zijn meer en beter aangeschreven bedrijven ;

EDS / Klasen M sport / V max en Courtenay oa.

Deze zijn zeer ervaren in tuning van diverse turbo motoren.

En verkopen ook de parts wat goedkoper dan die nederlandse firma.

Dumpvalve met veel geluid?

Veel toegepast is Bailey , Collins schijnt het ook goed te doen.

Voorwaarde voor extra afblaasgeluid is wel dat je de

orginele circ. klep blokkeerd cq afsluit.

Thx voor de reacties! Hebben jullie desnoods enkele links voor dumpvalve/airbox enzo op een shop?

Heb nog nooit op die manier stukken besteld voor mn wagen en wil zeker niet missen:)

wat ik btw wil vermelden nu is, alle extra performance is welkom maar nu gaat het me vooral om het geluid eigenlijk.

Wil er echt een ziek geluid uitkrijgen! Tips?

Thx voor de reacties! Hebben jullie desnoods enkele links voor dumpvalve/airbox enzo op een shop?

Heb nog nooit op die manier stukken besteld voor mn wagen en wil zeker niet missen:)

wat ik btw wil vermelden nu is, alle extra performance is welkom maar nu gaat het me vooral om het geluid eigenlijk.

Wil er echt een ziek geluid uitkrijgen! Tips?

Je kunt bovenaan in de C20LET/Z20LET en OPC modelen forums diverse topics vinden

voor een goede montage voor gesloten blow-off valve en direct flow air intake systeem.

Dit zijn in mijn ogen de bewezen dingen die je kunt doen zonder in problemen te geraken.

Je kunt bovenaan in de C20LET/Z20LET en OPC modelen forums diverse topics vinden

voor een goede montage voor gesloten blow-off valve en direct flow air intake systeem.

Dit zijn in mijn ogen de bewezen dingen die je kunt doen zonder in problemen te geraken.

Ga waarschijnlijk een Collins DV steken. Oftewel een HKS, zijn allebei goed?

Zou ook een bmc airbox steken.

Wil mn moter echt horen zuigen als ik gas geef:D

Ga waarschijnlijk een Collins DV steken. Oftewel een HKS, zijn allebei goed?

Zou ook een bmc airbox steken.

Wil mn moter echt horen zuigen als ik gas geef:D

Deze luchtfilter goed?

Zit bij deze dumpvalve dan alles om te monteren enzo?

Kan bij apec belgium (chiptuning) een BMC airbox laten installeren voor 260 euro. Maar heb ik dan ander geluid ook?

Eventueel een site waar ik zelf BMC kan bestellen?

grts

Deze luchtfilter goed?

Zit bij deze dumpvalve dan alles om te monteren enzo?

Kan bij apec belgium (chiptuning) een BMC airbox laten installeren voor 260 euro. Maar heb ik dan ander geluid ook?

Eventueel een site waar ik zelf BMC kan bestellen?

grts

Nog een kleine/domme vraag, nu is mn uitlaatlijn volledig open, geen kat of middendemper meer, enkel nog een klein bulletdempertje op het eind.

Als ik dat dempertje ook nog verwijder, gaat hij dan gewoon marginaal klinken of gaat dat ook nog lekker klinken?

grtz

Terug
Naar boven