• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra Cruise control voorbereid?

Hallo,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een Opel Astra van bj 2000 (handels benaming ASTRA-G-CC-; X1,6XEL)

Nu had ik op Wikipedia gelezen, dat bij de Astra's 'vroeger' al cruisecontrol voorbereid was, maar nog niet afgewerkt is (dmv een nieuwe richting aanwijzer).

Mijn vraag: hoe weet ik of dit bij mijn Astra voorbereid is?

Alvast bedankt.

Groet,

Erik

X16XEl is niet voorberied op mecahnische delen.

Wel kan de kabelboom zijn voorbereid.

dan kan je de mechanische delen zo monteren.

Willem

X16XEl is niet voorberied op mecahnische delen.

Wel kan de kabelboom zijn voorbereid.

dan kan je de mechanische delen zo monteren.

Willem

ach nou dan laat ik het zo. Als alleen de richtingaanwijzer vervangen moest worden was het nog het proberen waard. Maar als ik allerlei dingen moet gaan monteren.... dan wordt t niet wat denk ik... haha

Maar bedankt voor je reactie! :)

ach nou dan laat ik het zo. Als alleen de richtingaanwijzer vervangen moest worden was het nog het proberen waard. Maar als ik allerlei dingen moet gaan monteren.... dan wordt t niet wat denk ik... haha

Maar bedankt voor je reactie! :)

Ik heb een Astra station 2.0 DI uit '99 (X20DTL) en heb ook al van alles geprobeerd om de cruise control aan de gang te krijgen. Hendeltje erin, Op-Com er op los gelaten... Helaas ziet Op-Com geen module voor de cruise control. Kan iemand me vertellen waar die module moet zitten? Dan kan ik in ieder geval kijken of dat ding ook daadwerkelijk in mijn Astra zit :hmmz

Ik heb een Astra station 2.0 DI uit '99 (X20DTL) en heb ook al van alles geprobeerd om de cruise control aan de gang te krijgen. Hendeltje erin, Op-Com er op los gelaten... Helaas ziet Op-Com geen module voor de cruise control. Kan iemand me vertellen waar die module moet zitten? Dan kan ik in ieder geval kijken of dat ding ook daadwerkelijk in mijn Astra zit :hmmz

[rquote=1890969&tid=140662&author=The Undertaker]CC-unit zal er niet standaard inzitten, ook deze moet je aansluiten;)[/rquote]

Okee. En waar zou die moeten zitten? En hoe sluit ik 'm aan?

[rquote=1890969&tid=140662&author=The Undertaker]CC-unit zal er niet standaard inzitten, ook deze moet je aansluiten;)[/rquote]

Okee. En waar zou die moeten zitten? En hoe sluit ik 'm aan?

Bij een diesel zit dat gewoon in het motorstuurapparaat.

Dus naar de motor gaan, en daar de variant configuratie programmeren.

Cruise control modules hoef je niet eens te zoeken want die zitten er bij een diesel en andere motoren met drive by wire gas nooit fysiek in.

Bij een diesel zit dat gewoon in het motorstuurapparaat.

Dus naar de motor gaan, en daar de variant configuratie programmeren.

Cruise control modules hoef je niet eens te zoeken want die zitten er bij een diesel en andere motoren met drive by wire gas nooit fysiek in.

Terug
Naar boven