• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra f 1.6 16v bj.1995 Knippercode 28 & knippercode 35

een hele goeiemiddag,

ik ben sinds een jaar in bezit van een opel astra f 1.6 16v uit 1995.

hij geeft al een tijdje een motorstorings lampje aan dus ben ik gaan uitvogelen wat voor code hij aangeeft.

hij geeft code 28 en code 35 aan

code 28 schijnt te staan voor brandstof pomp relais

en code 35 voor motorregelmodule stationair toerental.

mijn vraag : waar kan ik mijn brandstof pomp ralais vinden ?

en wat is het probleem van code 35 betreft de motorregelmodule stationair toerental ? waar moet ik naar kijken wat moet ik vervangen of wat dan ook ?

hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen !

Met vriendelijke groet,

Peter

Brandstof relais zit in de kap voor de deurstijl onder het dashboard aan de passagiers kant

Paars blokje, waarschijnlijk slechte massa op chassis

en ik denk dat je stappenmotor (stationair regeling) moeite heeft dit te corrigeren

Als het een slechte massa heeft , zou dit probleeem al vaker zich hebben moetten melden neem ik aan ?

misschien verstandig om brandstof relais uit te wisselen en dan afwachten wat hy doet ?

In iedergeval bedankt voor de snelle reactie !!

Ja want de stappenmotor regelt het stationaire toerental

ik zou toch eens eerst de spanning meten op de brandstofrelais voordat je hem vervangt

deze gaan niet zomaar stuk namelijk

Ah super, maar de slechte massa op t chassis , bedoel je daarmee de massa van het brandstofrelais naar het chassis

Ik ga iig nu even een spiekje nemen, ben namelyk redelyk nieuwschierig of het hiermee opgelost kan worden, zou me namelyk een hoop irritatie schelen

Haha oeioei, had ff bekeken waar de masse kabel hene loopt maar wat een ellende om die te volgen zeg, nog es ff extra tijd in stoppen morgen haha

Is het een veel voorkomend probleem ? Omdat je zo snel het antwoord al klaar had liggen op mijn vraag :p

Heb het relais doorgemete , alles verder in orde .

Dynamo vervangen, een van de storing is nu verholpeb wabt de spanning was niet goed, dynamo gaf te hoge dpanning.

Nu weer ff doormeten morge en kyke welke storing nu aanwezig blijft.

Alvast bedankt, snel vervolg !

Terug
Naar boven