• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra (F) Stationwagon c1.4n 1998 Interieurfilter

na kwam later dan ik dacht thuis.. dus rond 4 uur ff gekeken... en opgevolgd ongeveer wat hier stond

Je hoeft dus niks te schroeven, echt waar niet, gewoon de rubber onder de motorkap losmaken, bak / plaat bij parafaan los en je kan er bij.

Als ik me goed ka herinneren zit er dan een bak onder je raam, in het midden van het raam (dus ter hoogte van je binnenspeigel zeg maar).

Hier zit een filter in ter grootte van ongeveer een baksteen.

na allebij niet kunnen vinden of ben ik nou echt zo blind dat ik er over heen kijk???????

Ik weet niet of alle F's een interieur filter hebben. heb je lucht (re)circulatie in de auto? Dus dat je geen lucht van buiten af krijgt?

Ik weet niet of alle F's een interieur filter hebben. heb je lucht (re)circulatie in de auto? Dus dat je geen lucht van buiten af krijgt?

alle astra f hebben een interieur filter onder de parafaan zitten.

100_1466.jpg

Net onder het filter op de foto zit de waterafvoerkap. Deze zit op het schutbord vast onder de rubber. Dus die rubber wegtrekken. die waterafvoerkap wegpakken en filter kun je links en rechts losklikken en eruit pakken. Daarna het filterhuis beetje schoonmaken en nieuwe plaatsen. Let op de flow richting op de zijkant van de filter. Deze moet van boven naar onder erin. (logisch lucht van buiten moet kachelhuis in naar de auto).

Daarna de waterafvoerkap weer goed bevestigen anders heb je binnen de kortste keren weer een vochtige/natte filter. Met het bekende vocht in de auto als gevolg.

groeten Twan

[rquote=1830893&tid=139502&author=xladage]Ik weet niet of alle F's een interieur filter hebben. heb je lucht (re)circulatie in de auto? Dus dat je geen lucht van buiten af krijgt?[/rquote]

jeps heb ik

alle astra f hebben een interieur filter onder de parafaan zitten.

100_1466.jpg

Net onder het filter op de foto zit de waterafvoerkap. Deze zit op het schutbord vast onder de rubber. Dus die rubber wegtrekken. die waterafvoerkap wegpakken en filter kun je links en rechts losklikken en eruit pakken. Daarna het filterhuis beetje schoonmaken en nieuwe plaatsen. Let op de flow richting op de zijkant van de filter. Deze moet van boven naar onder erin. (logisch lucht van buiten moet kachelhuis in naar de auto).

Daarna de waterafvoerkap weer goed bevestigen anders heb je binnen de kortste keren weer een vochtige/natte filter. Met het bekende vocht in de auto als gevolg.

groeten Twan

[rquote=1831025&tid=139502&author=IMpY]alle astra f hebben een interieur filter onder de parafaan zitten.

100_1466.jpg

groeten Twan[/rquote]

als ik mijn moter kap open maak zie onderhande de moter ruitenvloeistof, remvloeistof, luchtfilter voor moter, maar geen bak of iets en ook niet waar het achter kan zitten

[rquote=1830893&tid=139502&author=xladage]Ik weet niet of alle F's een interieur filter hebben. heb je lucht (re)circulatie in de auto? Dus dat je geen lucht van buiten af krijgt?[/rquote]

jeps heb ik

op mijn foto rechts zie je een stukje van de rembekrachtiger (waar rem reservoirtje op zit). Dit is bij jou astra ook op die positie. die kap voor aan in het midden is enkel bij de c20xe motor zo. Dat is bij jou anders. Je moet vanaf de ruiten wisser kijken dan zit tussen je motor blok en ruiten wisser een rubberen strip over de gehele breedte deze eraf en de kap wat ertegen zit daarna ook eraf dan kom je op mijn plaatje uit.

Groeten Twan

[rquote=1831025&tid=139502&author=IMpY]alle astra f hebben een interieur filter onder de parafaan zitten.

100_1466.jpg

groeten Twan[/rquote]

als ik mijn moter kap open maak zie onderhande de moter ruitenvloeistof, remvloeistof, luchtfilter voor moter, maar geen bak of iets en ook niet waar het achter kan zitten

ik zal donderdag ff kijke want als ik woensdag thuis kom is het al donker.. en ik ga niet zitten werke in de kou savonds buiten

op mijn foto rechts zie je een stukje van de rembekrachtiger (waar rem reservoirtje op zit). Dit is bij jou astra ook op die positie. die kap voor aan in het midden is enkel bij de c20xe motor zo. Dat is bij jou anders. Je moet vanaf de ruiten wisser kijken dan zit tussen je motor blok en ruiten wisser een rubberen strip over de gehele breedte deze eraf en de kap wat ertegen zit daarna ook eraf dan kom je op mijn plaatje uit.

Groeten Twan

ALLE Astra F's hebben een interieurfilter. Staat in de folder....

Groet, Rik

ik zal donderdag ff kijke want als ik woensdag thuis kom is het al donker.. en ik ga niet zitten werke in de kou savonds buiten

ALLE Astra F's hebben een interieurfilter. Staat in de folder....

Groet, Rik

toch maar ff op het werk gedaan na ging makkelijker dan verwacht, want ik wist niet echt waar ik moest kijke maar ondanks die foto wist ik het wel :P

toch wel een voordeel als je freesbank 2 uur stil staat XD

en potjandorie wat kwam daar een rotzooi uit die filter enzoe dat had ik echt niet verwacht.

lijkt nog de eerste filter te zijn zo groen is die gwn :S

en was echt doorweekt..

Greets Sjors

En bedankt voor de HULP!!

topic can be closed

toch maar ff op het werk gedaan na ging makkelijker dan verwacht, want ik wist niet echt waar ik moest kijke maar ondanks die foto wist ik het wel :P

toch wel een voordeel als je freesbank 2 uur stil staat XD

en potjandorie wat kwam daar een rotzooi uit die filter enzoe dat had ik echt niet verwacht.

lijkt nog de eerste filter te zijn zo groen is die gwn :S

en was echt doorweekt..

Greets Sjors

En bedankt voor de HULP!!

topic can be closed

Als hij doorweekt was, kan dit wel eens de oplossing zijn voor je vochtprobleem!

En vergeet dus niet een nieuwe er in te zetten heh ;)

Ja, pictures say more tan a thousand words, gelukkig is het gelukt zo.

En dat het dus inderdaad een fluitje van een cent was.

Laat ook even weten of je vochtprobleem is opgelost?!

Terug
Naar boven