• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra G 1.4 bj 2003 shokt

Hallo opellers...

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste wagen aangeschaft , een Opel astra 1.4 met bouwjaar 2003.

Deze shokt regelmatig eens tijdens het rijden (en nee het ligt niet aan de chauffeur want gebeurd meestal als je een vaste snelheid rijdt) , Hij doet het niet als je op de autostrade rijdt maar meestal als je tussen 30-90 rijdt , soms veel soms weining.

Ik dacht dat het de ontstekingskaarsen waren , deze zijn ondertussen vervangen(groot onderhoud gehad).

Weet er iemand raad?

Alvast bedankt ,

Bram

Ik heb op de papieren gekeken en zie niet direct iets staan ... waar kan ik dat ergens vinden aub?

Grtjs Bram

24032013339.jpg

;)

Grtjs Bram

Z14XE

Meestal de EGR klep op vervuilde gasklep..

EGR klep zit rechts onder het uitsteeksel van de Ecotec kap op de foto (indien aanwezig)

Willem

als je zoekt op EGR kan je er zat over vinden..

Wilem niet de ERG klep he, de EGR

E = Exhaust = Uitlaat

G = Gas = Gas

R = Recirculation = herverbranden

Betreffende de gasklep kan je in het handeliedingen en instructies gedeelte > 4cilinder benzine motoren, een topic vinden over gasklep reinigen van de Z18XE, deze kan je gebruiken voor jouw Z14XE motor..

Willem

Ik had gisteren ergens gelezen dat je de kabel die naar de EGR klep gaat moet loskoppelen om te testen of het dat wel is...

Nu had ik dat even gedaan en een toertje gereden , shokte niet enkel EGR lampje brandde...

Ik stopte even aan de winkel , achter 5-10 min kwam ik terug , starte hem en viel uit , tot 4 of 5 maal , toen heb ik de kabel terug aangesloten en reed hij weer maar dan shokte hij terug , wat moet ik nu doen :wtf

Moet hij eerst gekuisd zijn voor je hem afkoppelt (om te testen)?

Waar kan je zo een dichting kopen om af te doppen?

Grtjs

Heb eens gebeld naar mijn dealer , maar de 'chef' van de verkoop is op congé , hij zal me dinsdag iets laten weten zij hij , fingers crossed.

Hier in de link vind je een omschrijving en een onderdeelnummer van de pakking:

viewtopic.php?f=150&t=157999

Willem

Volgens mijn dealer heeft er nooit zo een dichting bestaan in het officiele circuit ... dat is wat hij zegt... :hmmz

Weten jullie soms een dealer die dat wel heeft of kan bezorgen?

Desnoods graag even jullie hulp om eraan te raken :wors

alvast bedankt

Hier ben ik nogmaals ...

Ben gisteren bij een andere dealer geweest en gevraagd of hij die pakking had.

Tot mijn grote verbazing zij hij dat hij dat momenteel niet binnen had (zelf gebruikt voor een klant zij hij)

Hij had eentje besteld voor mij :D Ik heb vandaag de dichting gemonteerd een toertje gedaan en alles verliep prima , nu hopen dat het zo blijft ;)

Bedankt voor de hulp iedereen :thumb

@YaMaGa wrote:Volgens mijn dealer heeft er nooit zo een dichting bestaan in het officiele circuit ... dat is wat hij zegt... :hmmz

De link in mijn post geeft een OFFICIEEL OPEL onderdeel weer. dus bestaat wel degelijk!!!

Terug
Naar boven