Ik heb een probleem met mijn OPEL ASTRA G (F35) (84PK) 1.6 8v 2002. Soms brand er een lampje(symbool van een auto met verticale steeksleutel ervoor), motorelectronica. Bij een koude motor is er niets aan de hand, ik kan zelfs naar Parijs rijden, maar bij een warme motor, als ik de auto stop en contact afzet, begint de lamp de branden en rijd de auto niet goed. (het gaat uit regeling) Als motor een paar uur afgekoeld is gaat het lampje van zelf uit en dan kan ik weer zonder problemen verder rijden. Als ik dit uitlees met OBD maxscan ms509, dan krijg ik de foutcode (P0001, Brandstofvolume, regelaar regelcircuit onderbroken). Ik heb ook een andere manier van foutocode gelezen (contact aan rempedaal ingedrukt houden en gas pedaal indrukken, dan knippert het lampje 2x en dan nog eens 2x, vervolgens 10x, dit is foutcode 220. Weet iemand de oorzaak? Let op foutcode alleen leesbaar wanner een lampje brand zoals ik zei.
Help mij aub, mijn auto is te oud om naar de opel garage te brengen, ik weet dat ik een rekening krijg die meer is dan de waarde van mijn auto, ik heb zoveel verschillende verhalen gelezen op opel forums. De een zegt “nokken-as positie sensor” of Krukassensor, of EGR. De ander zegt map sensor of computer (ECU), lambdasonde, accu, bougies. Op mijn astra zit nu 114000 km, op 100000 km heb ik ditributieriem, rol, waterpomp, spanrol, accu, altornator, bougies, luchtfilter en oliefilter etc vervangen.
Help mij aub, mijn auto is te oud om naar de opel garage te brengen, ik weet dat ik een rekening krijg die meer is dan de waarde van mijn auto, ik heb zoveel verschillende verhalen gelezen op opel forums. De een zegt “nokken-as positie sensor” of Krukassensor, of EGR. De ander zegt map sensor of computer (ECU), lambdasonde, accu, bougies. Op mijn astra zit nu 114000 km, op 100000 km heb ik ditributieriem, rol, waterpomp, spanrol, accu, altornator, bougies, luchtfilter en oliefilter etc vervangen.