• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra g koplampen dof

@Astra_DLS wrote:Gewoon een goed 2e hands set op de kop tikken en overzetten. Veel minder moeite dan alles opschuren etc.

Helaas hebben vrijwel alle tweedehands koplampen van een G hier last van.

@ GTSpower.

Ik had nog nooit van "wetsanden" gehoord. Maar het is dus gewoon nat schuren en dan poetsen.

Het nadeel hiervan is dat je de coating, die dus mat geworden is, weg schuurd.

Daardoor word het kunstof wel kwetsbaarder.

Waardoor je het elk jaar opnieuw kan doen.

Desalniettemin ziet het er wel goed uit.

@Astra_DLS wrote:Gewoon een goed 2e hands set op de kop tikken en overzetten. Veel minder moeite dan alles opschuren etc.

@ GTSpower.

Ik had nog nooit van "wetsanden" gehoord. Maar het is dus gewoon nat schuren en dan poetsen.

@wesley015 wrote:@Astra_DLS wrote:Gewoon een goed 2e hands set op de kop tikken en overzetten. Veel minder moeite dan alles opschuren etc.

@ GTSpower.

Wesley, als je even goed zoekt vind je wel een goed set hoor. Ik heb er inmiddels al 2 sets gevonden die prachtig glas hebben.. Even goed zoeken dus.

@wesley015 wrote:@Astra_DLS wrote:Gewoon een goed 2e hands set op de kop tikken en overzetten. Veel minder moeite dan alles opschuren etc.

@ GTSpower.

Wesley, als je even goed zoekt vind je wel een goed set hoor. Ik heb er inmiddels al 2 sets gevonden die prachtig glas hebben.. Even goed zoeken dus.

Mijn astra heeft het ook. Heb met mcquires en autoglym geprobeerd te verhelpen, maar zonder resultaat.

mijn vrouw heeft een iets oudere astra, maar heeft super helder glas. Volgens mij zijn het ook echt andere materialen. Het lijkt wel alsof het meer glas dan kunstof is.

Mijn astra heeft het ook. Heb met mcquires en autoglym geprobeerd te verhelpen, maar zonder resultaat.

mijn vrouw heeft een iets oudere astra, maar heeft super helder glas. Volgens mij zijn het ook echt andere materialen. Het lijkt wel alsof het meer glas dan kunstof is.

@Astra_DLS wrote:

Wanneer je goed zoekt zal je wel wat vinden ja.

Het verschil is allen dat je voor max 20,- meer, nieuwe hebt die langer mee gaan. :D

@Astra_DLS wrote:

Wanneer je goed zoekt zal je wel wat vinden ja.

Het verschil is allen dat je voor max 20,- meer, nieuwe hebt die langer mee gaan. :D

Hm, valt tegen hoor. Nieuwe gaan niet perse langer mee dan een goed 2e hands set. Maar de keuze is uiteraard aan jouw.

Hm, valt tegen hoor. Nieuwe gaan niet perse langer mee dan een goed 2e hands set. Maar de keuze is uiteraard aan jouw.

gaat niet om gelijk of niet, gaat om ervaring. Ik heb inmiddels ruim 2 jaar een goed 2e hands set erin zitten en tot op heden nog steeds prachtig helder (merk Hella)

2e hands is niet perse beter of gaat langer mee, maar kan wel zeker net zo goed zijn als een duur nieuw set....

gaat niet om gelijk of niet, gaat om ervaring. Ik heb inmiddels ruim 2 jaar een goed 2e hands set erin zitten en tot op heden nog steeds prachtig helder (merk Hella)

2e hands is niet perse beter of gaat langer mee, maar kan wel zeker net zo goed zijn als een duur nieuw set....

Ik werk bij een opel dealer en wij polijsten regelmatig koplampen. Dit polijsten doen wij met een polijstmachine en nat schuurpapier.

Allereerst koplampen goed natmaken, daanra schuren met nat schuurpapier, daarna afdrogen en polijsten met een zeer dunne korrel, en het resultaat is bijna altijd perfect. Alleen koplampen die al vaker gepolijst zijn, zijn steeds moeilijker goed te krijgen.

Ik werk bij een opel dealer en wij polijsten regelmatig koplampen. Dit polijsten doen wij met een polijstmachine en nat schuurpapier.

Allereerst koplampen goed natmaken, daanra schuren met nat schuurpapier, daarna afdrogen en polijsten met een zeer dunne korrel, en het resultaat is bijna altijd perfect. Alleen koplampen die al vaker gepolijst zijn, zijn steeds moeilijker goed te krijgen.

Ik heb het polijsten met de hand gedaan, en dat was dus zonder resultaat.

Misschien toch eens met een polijstmachine proberen.....

Ik heb het polijsten met de hand gedaan, en dat was dus zonder resultaat.

Misschien toch eens met een polijstmachine proberen.....

ik heb ook van alles geprobeerd en onnodig geld uitgegeven aan middeltjes en dergelijke

niets hielp....

voor 50 euro zo goed als nieuwe op een sloop gehaald

ik heb ook van alles geprobeerd en onnodig geld uitgegeven aan middeltjes en dergelijke

niets hielp....

voor 50 euro zo goed als nieuwe op een sloop gehaald

Terug
Naar boven