• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra G OPC Spoiler [vraag]

Zitten er in de klep niet een soort verzonken gaten?

Ze maken tenslotte maar 1 universele achterklep voor dit model

Bij mij zat de spoiler er standaard op omdat ik een opc heb. Maar heb bij andere astra's gezien dat die gaatjes er zaten.

Kijk gewoon in je klep, is toch niet zo moeilijk :P Je ziet gewoon 2 x 2 "voorbedrukte" gaatjes zitten waar de spoiler je auto raakt.

Die boor je gewoon van binnen naar buiten uit. Simple as that.

Bij mij zat de spoiler er standaard op omdat ik een opc heb. Maar heb bij andere astra's gezien dat die gaatjes er zaten.

Kijk gewoon in je klep, is toch niet zo moeilijk :P Je ziet gewoon 2 x 2 "voorbedrukte" gaatjes zitten waar de spoiler je auto raakt.

Die boor je gewoon van binnen naar buiten uit. Simple as that.

Kijk, is toch info waar je wat aan hebt, er zullen gerust mensen zijn die het andersom doen van buiten naar binnen. Maar dat zou ik niet aanraden in verband met mogelijke bramen die ontstaan door het boren.......

Maar thanks, ga zo mijn vriendin ophalen van het werk, en dan kijk ik eens, en post ik hier mijn antwoord wel ;)

Kijk, is toch info waar je wat aan hebt, er zullen gerust mensen zijn die het andersom doen van buiten naar binnen. Maar dat zou ik niet aanraden in verband met mogelijke bramen die ontstaan door het boren.......

Maar thanks, ga zo mijn vriendin ophalen van het werk, en dan kijk ik eens, en post ik hier mijn antwoord wel ;)

Ik heb van de zomer ook een originele irmscher spoiler achter op de klep gemonteerd.

Op de irmscher site heb ik de montage handleiding gedownload (aanrader!!)

Staat precies in hoe je hem moet monteren.

En dus wel dmv 2 gaatjes boren aan elke kant.

Even uitmeten en het is zo gepiept.

Je moet alleen wel precies meten omdat je niet veel ''vlees'' hebt om te boren.

Ik heb wel gewoon van buiten naar binnen geboort en daarna verzonken, heb je ook geen bramen en minimale lak beschadeging.

Kijk maar even op de site van irmscher, dan word een hoop duidelijk.

Als je hem niet kan vinden trek maar even aan de bel.

Succes

Groet Wout.

Ik heb van de zomer ook een originele irmscher spoiler achter op de klep gemonteerd.

Op de irmscher site heb ik de montage handleiding gedownload (aanrader!!)

Staat precies in hoe je hem moet monteren.

En dus wel dmv 2 gaatjes boren aan elke kant.

Even uitmeten en het is zo gepiept.

Je moet alleen wel precies meten omdat je niet veel ''vlees'' hebt om te boren.

Ik heb wel gewoon van buiten naar binnen geboort en daarna verzonken, heb je ook geen bramen en minimale lak beschadeging.

Kijk maar even op de site van irmscher, dan word een hoop duidelijk.

Als je hem niet kan vinden trek maar even aan de bel.

Succes

Groet Wout.

gevonden, maar is natuurlijk een heel andere spoiler en gaat dus niet gelden voor mijn spoiler, maar weet je opzet.

Als de gaten bij mij ook voor gemaakt zijn dan is het kwestie van alleen uitboren.

Ik wacht af tot ik hem heb en dan ga ik eens kijken hoe en wat, zo meteen eventjes kijken of ik de gaten heb ;)

gevonden, maar is natuurlijk een heel andere spoiler en gaat dus niet gelden voor mijn spoiler, maar weet je opzet.

Als de gaten bij mij ook voor gemaakt zijn dan is het kwestie van alleen uitboren.

Ik wacht af tot ik hem heb en dan ga ik eens kijken hoe en wat, zo meteen eventjes kijken of ik de gaten heb ;)

Ik had de mijn spoiler met polymax gekit omdat ik geen gaatjes in me auto wilde

Bij wijze van spreken kon ik er nog een auto aan hangen om te slepen

Succes

Ik had de mijn spoiler met polymax gekit omdat ik geen gaatjes in me auto wilde

Bij wijze van spreken kon ik er nog een auto aan hangen om te slepen

Succes

hoi,

hierbij heb ik ook meteen een vraag, als ik mijn originele imscher spoiler eraf haal kan ik dan zonder de gaten aan te passen die opc spoiler erop zetten?

alvast bedant:)

gr

hoi,

hierbij heb ik ook meteen een vraag, als ik mijn originele imscher spoiler eraf haal kan ik dan zonder de gaten aan te passen die opc spoiler erop zetten?

alvast bedant:)

gr

Denk dat dit geen probleem is!

Aan gezien beide spoilers op de klep zitten.

Bijna zeker dat de gaten over 1 komen!

Woutje

Denk dat dit geen probleem is!

Aan gezien beide spoilers op de klep zitten.

Bijna zeker dat de gaten over 1 komen!

Woutje

Nou net gekeken, en bij mij zie ik geen voorbereiden gaten, dus ik heb daar niks zitten..

Ik zal morgen nog eens goed kijken maar nu zag ik echter niks.

We zien wel als de spoiler kan worden afgehaald of er een beschrijving bij zit en wat voor bevestigings-materiaal.

Afwachten dus...

Nou net gekeken, en bij mij zie ik geen voorbereiden gaten, dus ik heb daar niks zitten..

Ik zal morgen nog eens goed kijken maar nu zag ik echter niks.

We zien wel als de spoiler kan worden afgehaald of er een beschrijving bij zit en wat voor bevestigings-materiaal.

Afwachten dus...

Vandaag de spoiler kunnen ophalen en er zit inderdaad bevestigings materiaal bij (schroeven)

Ik heb meteen de spoiler doorgegeven aan de spuiterij om hem in de zelfde kleur als de auto te krijgen natuurlijk.

Hun boden aan om gratis en voor niks als service omdat ik het daar deed laten spuiten de spoiler te willen monteren.

Nou dat sla ik natuurlijk niet af, dus deze wordt voor mij aankomende maandag gemonteerd :):)

Terug
Naar boven