• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra h 1.6 16 op LPG een verstandige keuze?

Ik ben van plan een opel astra 1.6 16 V van 2006 op LPG te kopen, maar ik vraag me af of dit een verstandige keuze is. Met andere woorden, kan deze Opel motor goed tegen LPG of kan ik problemen verwachten en zo ja welke? De km stand is 137.000 km

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Zoals Wim ook al aangeeft is een Z16XEP op gas absoluut een afrader.

Dit gaat serieus in de papieren lopen !

ik heb het eventjes uitgezocht en dit is idd een Z16XEP. Dus ik kan hier beter met de handen van af blijven?? Welke station gaat eigenlijk wel op LPG??

Ja deze heeft hardere klep zittingen.

Bij de ''niet'' geschikte motoren zijn de klep zittingen minder hard en omdat de verbranding op gas heter is dan op benzine branden de kleppen bij deze motor in de cilinder kop.

@h67racing wrote:Maar waarom is de z18xe geschikt op gas? heeft dat iets met de kleppen of zo te maken?

Normaalgesproken wordt er benzine ingespoten dat nog een koelende werking heeft. Gas heeft dit niet, omdat het zoals de naam al zegt wordt ingespoten als gas. Hierdoor heb je een hogere thermische belasting op je motor en met name de klepzittingen.

Nee, de Z18XER kan ook niet goed tegen LPG.

Als je even zoekt hier op het forum, vind je een aantal probleemverhalen van Z18XER-motoren die op LPG draaien.

Heb een astra H 2004 z14xep op lpi vialle,

De installatie zit er al 100.000 in en is 5 jaar geleden erin gekomen.

Sinds die tijd allebei de lambda sonde kapot gehad,en de ecu kapot en gereviseerd verder gewoon de normale beurten en 'normale'slijtage.

Nog geen erge problemen gehad door de gas installatie die erin zit.

Maar weet ook niet of dit wat uitmaakt of je nou een z16xep of een z14xep op gas hebt

Terug
Naar boven