• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra H 2004: achterdeur bestuurder sluit niet

beste Leden , het probleem is opgelost !!!! de andere kant de rubber ook losgehaald daar zaten 4 draden door ze voorlopig eens verbonden en alles werkt weer , bijna nen gansen auto open gehaald voor zo een stom iets dat infeite direct te vinden was , maar het is zoals computerbug schreef " Maar zo leren we allemaal weer ieder maal iets bij!, en vergeet je het nooit meer! " maar zou zeggen iedereen bedankt voor de tips . probleem opgelost

Hoi, Patje

Kijk helemaal fijn dat het is opgelost!, daar doen we het voor!, heerlijk dat het Opel forum weer tot leven begint te komen.

Veel plezier er mee patje!

Hallo,

Ik hev het zelfde probleem met mijn astra h 2005. Rechts achter wou niet meer op slot met de cv dus zal eens naar die bekabeling moeten kijken. Alleen heb ik nu een probleem. Sinds gister wil die deur niet meer open. Vermoed dat hij toch op slot is gegaan en nu niet meet van het slot af komt. Met de deurgreep aan de buiten kant en binnen kant wil de deur niet open. Is er een manier dat ik hem open krijgen kan?

Alvast bedankt voor de reacties. :help: :help: :help:

Probleem al op gelost. Deel van de achterbank er uit gehaald waardoor ik binnenpaneel van de deur af kon krijgen. De cv bleek niet mwer te werken door een kabelbreuk.

Hallo kanjers, gisteren ontdek dat mijn deur achter de bestuurderskant niet meer op slot wil. Jullie hebben de oplossing gegeven maar ik ben een vrouw en snap niet wat jullie allemaal schrijven. Mijn vraag, wordt het een duur geintje als ik door de garage laat repareren? Groet, linda

Hoi, Jopie.

Ik ga het proberen uit te leggen, omdat u het inzicht mist gaat het nog best moeilijk worden, en op afstand is het moeilijk beoordelen.
Maar vaak is het dit euvel
Open de deur achter de bestuurderskant, kijk naar beneden tussen de deur en de deurpost en u ziet een rubberen tule.
In die tule zitten een aantal draden, een of meerdere draden zijn hier hoogstwaarschijnlijk zichtbaar of onzichtbaar onderbroken.
Om u meer inzicht te geven een filmpje op YT

En nog een filmpje:
Wat de kosten hier van zijn bij de Opel dealer of garage geen idee.
Misschien is het een idee om contact te zoeken bij een van de leden.

Ik ga proberen of ik iemand kan vinden die mbv uw uitleg en filmpjes mijn probleem kan oplossen, zoniet dan maar naar de garage en hopen dat het meevalt wat kosten betreft🙏
<p style="text-align: left;">Dank en groet, Linda</p>

Hoi computerbug,

dankzij uw uitleg is probleem opgelost. Een neef heeft het gedaan. Het was de bekabeling: 3 kabels,!!

Nogmaals dank en groet, linda

Goedenavond, ik heb alle reacties gelezen en de bekabeling gecheckt van de linker achterdeur (achter bestuurder) en geconstateerd dat er een kabelbreuk is, ook van andere draden zie ik dat deze al opengescheurd zijn. Het probleem is dat het herstel niet eenvoudig zal zijn omdat het kabeltje direct achter de “ stekker” is afgebroken. Mijn vraag is hoe dit te herstellen, kun je de kabelboom vanuit de carosserie in z’n geheel vervangen??, hij gaat via de rubberen dop de carroserie van de auto in, maar wat zit daar achter? Is het een kabelboom met aan iedere zijde een stekker die je in zijn geheel kunt vervangen?

Terug
Naar boven