Ik ben eigenlijk de user appileh ,alleen door bepaalde omstandigheden kon ik niet meer inloggen.. Ik heb hier een Opel astra easytronic z16exp 2005. Ik heb de volgende probleem als ik ergens rond boven de 2500 toeren,begint er iets te ratelen volgens mijn eigen garage is dit niets, volgens opel Vlaardingen is het iets maar niets ernstigs,maar een irritant geluid:wtf. Volgens Opel maassluis moeten de kleppen worden gesteld worden want de auto staat al op 192300 km(nokkenas eruit etc)(de auto heeft geen gas/lpg inbouw). Ik weet het echt niet meer..
please help me out mede opel fanaten en natuurlijk onze expert wim-v6!!
*Olie was vorig jaar juli verwisseld bij 177000 en is nog op de helft(heel klein beetje dik)..
*Easytronic olie is een beetje zwartjes,maar daar kan het probleem niet aan liggen denk ik..
*Voor de rest moet de dynamo riem vervangen worden over 1 maand ivm vakantie..
BTW*hitteschild zit stevig vast
Het is echt een raar geluid zowel bij koud als warm motor doet dit vreemd geluid voor.. Je geeft gas en dan komt er een rrrrrr(ratel achtig,tikkerig/loszittend iets) erbij,de motorkap open gemaakt maar met blote ogen(wat je waar kan nemen) niets kunnen zien, de uitlaatsysteem werkt ook perfect. Wat kan het zijn??
*Olie was vorig jaar juli verwisseld bij 177000 en is nog op de helft(heel klein beetje dik)..
*Easytronic olie is een beetje zwartjes,maar daar kan het probleem niet aan liggen denk ik..
*Voor de rest moet de dynamo riem vervangen worden over 1 maand ivm vakantie..
BTW*hitteschild zit stevig vast
Het is echt een raar geluid zowel bij koud als warm motor doet dit vreemd geluid voor.. Je geeft gas en dan komt er een rrrrrr(ratel achtig,tikkerig/loszittend iets) erbij,de motorkap open gemaakt maar met blote ogen(wat je waar kan nemen) niets kunnen zien, de uitlaatsysteem werkt ook perfect. Wat kan het zijn??