• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra H STuurbediening

Mijn stuurbediening voor mijn boordcomputer begint nogal slecht te reageren en soms reageert deze helemaal niet meer.

Ik heb het dan over het draaiwieltje de rest op het stuur werkt nog perfect.

Iemand dit vaker gehad?

Een sleepring zit er al jaren niet meer op.

Werkt alleen dat enen wieltje niet dan zijn er 3 mogelijkheden:

-Is het een stuurwiel met een printplaat erin dan kan het zijn dat de gesoldeerde pootjes te lang zijn en sluiting maken. Die zullen afgeslepen moeten worden.

-Als het een stuurwiel is met kabeltjes dan willen die stekkers nog wel eens slecht worden.

-Het draaiwieltje is zelf kapot.

Heb je problemen met zowel een draaiwieltje als de claxon die niet werkt met het licht aan dan is er dus wat met de CIM:

Laten modificeren door de dealer!

Een sleepring zit er al jaren niet meer op.

Werkt alleen dat enen wieltje niet dan zijn er 3 mogelijkheden:

-Is het een stuurwiel met een printplaat erin dan kan het zijn dat de gesoldeerde pootjes te lang zijn en sluiting maken. Die zullen afgeslepen moeten worden.

-Als het een stuurwiel is met kabeltjes dan willen die stekkers nog wel eens slecht worden.

-Het draaiwieltje is zelf kapot.

Heb je problemen met zowel een draaiwieltje als de claxon die niet werkt met het licht aan dan is er dus wat met de CIM:

Laten modificeren door de dealer!

Ik had het probleem ook dat mijn stuurwiel bediening en mijn claxon niet meer werkte als het licht aan stond.

Omdat ik een astra H ''SPORT" stuur wilde heb ik die gemonteerd en sinds dien is het probleem ineens weg.

Dus nooit gemodificeerd en toch weer werken ??

Ik had het probleem ook dat mijn stuurwiel bediening en mijn claxon niet meer werkte als het licht aan stond.

Omdat ik een astra H ''SPORT" stuur wilde heb ik die gemonteerd en sinds dien is het probleem ineens weg.

Dus nooit gemodificeerd en toch weer werken ??

Dat is precies wat ik zeg!

Ander stuurwiel, dus je hebt nu andere knopjes, andere printplaat of andere kabeltjes! Die zitten in je stuurwiel namelijk. CIM is hetzelfde en de lintkabel zit in de CIM!

;)

Dat is precies wat ik zeg!

Ander stuurwiel, dus je hebt nu andere knopjes, andere printplaat of andere kabeltjes! Die zitten in je stuurwiel namelijk. CIM is hetzelfde en de lintkabel zit in de CIM!

;)

Klopt!

Kijk er zijn een aantal problemen bekend met allemaal dezelfde uitwerking (niet werkende schakelaars en/of claxon).

Sowieso de CIM laten herwerken dan moet je ook in de toekomst problemenvrij zijn!

Klopt!

Kijk er zijn een aantal problemen bekend met allemaal dezelfde uitwerking (niet werkende schakelaars en/of claxon).

Sowieso de CIM laten herwerken dan moet je ook in de toekomst problemenvrij zijn!

Terug
Naar boven