• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra H Twintop Audio vragen (cd30mp3)

Hallo Opelaars,

Gisteren eindelijk mijn Twintop aangeschaft, helemaal blij mee. Enige minpuntje is uiteraard de Cd30 MP3 die er in zit en het ontbreken van Aux en/of bluetooth.

Ik heb al even zitten lezen hier op het forum en op andere sites en ik zie een aantal opties. Aux kabel in laten bouwen (heb volgens mij nieuw model cd30 mp3), een bluetooth fm transmitter of een totaal andere radio.

Mijn voorkeur gaat uiteindelijk uit naar dat laatste, maar hier op de fora begrijp ik dat ik dan, mits ik mijn boordcomputer en stuurbediening wil blijven gebruiken, gebonden ben aan de Zendai V41?

Mijn vragen:

- wat kan ik het makkelijkst/goedkoopst doen op korte termijn Aux er in of FM transmitter?

- wat is het beste op de lange termijn als ik eventueel een ander type radio wil hebben, ben ik gebonden aan een unit van 400 euro of kan ik anno 2015 ook met een goedkopere oplossing (rond de 200 euro dubbeldin) iets doen zonder verlies van mogelijkheden?

Tips en info zijn erg welkom!

Terug
Naar boven