• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Astra K 1.0 Chip tuning

Chiptuning betekent einde Opel garantie, inclusief eventuele coulance-compensaties ook na de garantieperiode ! Wil(de) je meer paardjes onder de motorkap: kies de 1.6 T (200 pk). ;-)

Het is wel een lease auto die ik in 2020-jan moet inleveren. En wat ik te horen heb gekregen is dat zij de 2017 model nog niet kunnen chip tunen alleen de 2015 model :cry:

Als iemand een bedrijf kent die het wel kan hoor ik het graag!

Als je het wil laten doen, ga dan naar een tuner die een programma op maat schrijft voor jouw. En dat met een meting voor- en achteraf.

Als je na het tunen gewoon je motor goed onderhoudt, dan zou het niet fout mogen gaan.

[quote quote=18356225]Zal je leasemaatschappij blij mee zijn……… :unsure: Google is your best friend: astra k tuning : https://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-opel-astra-k-1-0t-105-pk.html :wacko:[/quote]

Wat mijn aandacht trekt op die website is de opmerking "Overname Fabrieksgarantie = Gratis". Ik ben toch wel benieuwd wat daar precies onder verstaan wordt. Als je de koppakking eruit blaast, of de tandwielen vliegen uit versnellingsbak, zou dat Tuning bedrijf dan de schade vergoeden?

Ik ben toch wel benieuwd wat daar precies onder verstaan wordt. Als je de koppakking eruit blaast, of de tandwielen vliegen uit versnellingsbak, zou dat Tuning bedrijf dan de schade vergoeden?

Kun je rekenen......?
Dan reken maar van niet ! ;-)

Ik heb besloten het hier te gaan doen: automotiveperformance.nl je krijgt hier tot 2 jaar aanvullende garantie op de motor en 5 jaar op de software.

Op zich wel gaaf dat je een 1.0 gaat tunen. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, hou ons op de hoogte!

Maar ben je niet bang voor wat het leasebedrijf gaat doen als ze erachter komen? Het is immers niet jouw auto.

<p style="text-align: left;">Zolang je de tuning weer verwijderd zal de leasemaatschappij niets weten.</p>
Dus waarom zal je de rekening krijgen?

Ik ben vandaag langs geweest maar ze konden de obd poort niet lezen, het was beveiligd(obd poort was ook verstopt maar uiteindelijk hadden we het gevonden) Dus moet ik nog afwachten tot zij iets kunnen vinden of hacken. Dit is alleen bij de 2017~ versie's de 2015 kunnen ze wel. :-(

Heb hierbij wel 350 euro in mijn zak gehouden.

Als ze de OBD poort niet konden vinden, zou ik er nooit meer komen. Als er iets makkelijk te vinden is bij een Astra K, is dat wel de OBD aansluiting. Als je de motorkap open wil doen, stoot je je hand er (bijna) aan.

Dag Kietje, De OBD aansluiting was verborgen bij mijn auto hij stond daar juist niet! Ze hadden de obd poort helemaal achterin de scherm verborgen. Plus er was een 'unknown' stekker aangeloten(soort van beveiliging) die hadden we eruit gehaald maar ze konden de software nog steeds niet lezen door de beveiliging. ;-)

Ik heb het bij meerdere chiptuners gevraagd of zij het wel konden of iets van wisten maar helaas.

OBD2 verplaatst en unknown stekker er permanent op aangesloten? Zou daar stiekem de blackbox van de leasemaatschappij niet op aangesloten zitten om wat parameters te hebben voor analyse van je rijgedrag ?

gr,
The Duke

<p style="text-align: left;">[quote quote=18356609]Als ze de OBD poort niet konden vinden, zou ik er nooit meer komen. Als er iets makkelijk te vinden is bij een Astra K, is dat wel de OBD aansluiting. Als je de motorkap open wil doen, stoot je je hand er (bijna) aan.[/quote]</p>
Zit deze niet achter dat klepkastje.. bij de motorkap handle

[quote quote=18356624]OBD2 verplaatst en unknown stekker er permanent op aangesloten? Zou daar stiekem de blackbox van de leasemaatschappij niet op aangesloten zitten om wat parameters te hebben voor analyse van je rijgedrag ? gr, The Duke[/quote]

Hahahaha.....!!!! En gelijktijdig effe checken of onze Max zijn motorke het late chiptunen...... :unsure:
Rekening voor ruilmotorke verschijnt dan vanzelf als acceptgiro via incassoburo, nadat Astra is ingeleverd !!!

Terug
Naar boven