• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra motor valt soms uit

Hallo mensen

Kheb een probleem met mijn opel astra 2001 1.6 16valve. Met koude motor is er niks aan de hand,

maar met warme motor slaat ie stationair uit. Ook als ik van 80 kmh afrem

en de koppeling in trap slaat de motor af. Starten gaat soms moeilijk na die tijd. Niet altijd. En soms loopt

de motor loopt beroerd als dat gebeurd is. Gasklephuis is schoon gemaakt, en er zit een nieuwe EGR klep op. En ook geen fouten in de computer.

wat kan het zijn? Alvast bedankt voor het mee denken.

Gr jorit

hoe reageert de temperatuur meter . staat ie gewoon op 90 gr of lager en zakt hij soms helemaal terug . dan kan de temp sensor kapot zijn heb ik ook gehad paar weken terug

thanks voor je reactie.

Nou je het zegt, ik had het gister ook weer, motor was warm, temperatuur meter stond iets voor de 90 graden. Toen sloeg de

motor af bij het afremmen. Toen zette ik het contact er af, en er weer op, stond de meter net iets over de 80 heen. Toen wou ik weg rijden

in de 1e, en tijdens het overschakelen na de 2e viel de motor ook uit.

De stappen motor is de nokkenasensor? Kheb er niet zo heel veel verstand van

net temperatuur sensor vervangen, proef rijden, helaas nog niet goed. Auto valt weer uit als ik 80 rijd en dan de koppeling intrap

iemand nog een idee?

bij mij heben ze van de zomer me gaskleppen huis vervangen had toen als ik afremmende en me koppelingintrappte dat me toerental omhoog ging en afsloeg

Nee toerental schiet niet omhoog, het is vaak als ik optrek tot de 80 kmh, en dan moet afremmen en de koppeling in trap, dan schiet

het toerental naar de 500 toeren toe en slaat af. Gisteren deed de motor het ook bij stationar toerental. Start ik de motor, ging goed aan en sloeg naar de 500 toeren

en ging uit. Soms is er niks aan de hand en loopt alles perfect. Maar de laaste tijd steeds vaker.

als je gas blijft geven valt die dan niet uit?

schommelt je toerental als je em stationair laat draaien?

een gasklepsensor bepaalt het stationair toerental sommige kan je verschuiven zodat die hoger of lager in toeren loopt.

stappen motor heeft ook invloed op het toerental ,deze wil weleens vies zijn en, daardoor slecht werken ,maak die is schoon

een kapotte nokkenas of krukassensor ,kan de motor ook van uitvallen en, slecht starten maar, meestal gaat er dan wel een lampje branden als die kapot zijn

lambda sonde lijkt me sterk ,ik heb nog nooit meegemaakt dat daar een auto van uitviel maar, je kan deze wel testen door em los te trekken als die dan goed blijft rijden is dat het probleem.

Gisteren liep die stationair niet goed, en heb ik gas bij moeten geven. Wou toen weg rijden in de 1e en tijdens het overschakelen naar de 2e vloog

de motor af. en dan schokt de motor tijdens het rijden en is het later weer goed. Het toerental blijft gelijk als de motor goed loopt. Net ook draaide de motor 3000 toeren snelheid van 80 kmp, en trap ik de koppeling, en zakt de toeren naar 1000/500 ongeveer en slaat af. Laast sloeg de motor me ook af bij de rotonde. Motor starte wel maar sloeg niet aan. 2 min later wel weer.

Zou ook nog de luchtmassameter kunnen wezen , als je daarvan met draaiende motor de stekker is vanaf haalt.

Dan zou die nog slechter moeten gaan lopen , als die dat niet doet licht het aan de LMM .

En als die nog slechter gaat lopen dan is de LMM nog goed en kan je die alvast wegstrepen.

Terug
Naar boven