• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel astra motor valt soms uit

Als die daarop niet reageerde dan werkt die niet goed meer.

Mocht je iemand kennen met een astra met dezelfde motor zou je hem is om kunnen wisselen.

En kijken wat die dan gaat doen.

Jij hebt geen lmm maar een map en temp sensor. Welke je niet op die manier kunt testen. Dop je egr maar s af.

En al nieuws wat het is? K heb namelijk t zelfde probleem en dezelfde dingen geprobeerd. Vorige maand ook nieuwe Egr klep eropgezet, bij de dealer uitgeprogrammeerd uit de software, maar volgens de opcom gaat ie nog steeds open en dicht onder het rijden dus is niet gelukt denk k.

Gr

Dennis

Wat je inderdaad zou kunnen proberen is de MAP sensor schoonmaken.. Dat is het kleine sensortje die tegen het schutbord aanzit ongeveer ten hoogte van het remvloeistofpotje geloof ik.. Als hier toevallig vuil op zit kan de motor ook slecht lopen en uitvallen..

Heb het bij mijn astra 1.6 8v ook al een keer gedaan en daarna liep hij toch echt stukken beter! En als het niet werkt zou je hem kunnen vervangen om het te proberen, zou ook nog kapot kunnen zijn, zijn volgens mij niet ongelofelijk duur..

je kan hem bestellen bij bijv. APS of Brezan ofzo..

Nou weet niet hoe het bij jou is afgelopen, maar met het plaatsen van een originele Opel EGR klep is het probleem weg. Ding is belachelijk duur pff irritante dingen voor dat klote milieu!

Dus die verkoper op EBAY die zogenaamd beweerd dat ze dezelfde EGR aanbieden maar dan stukken goedkoper is gewoon baggerzooi.

Heb net ff een mail gestuurd ik had de mijne bij UKdieselparts besteld

Hmmm, je had er ook gewoon een bij APS of zo kunnen halen. Is onderdelen leverancier die van BOSCH levert. beter als origineel (DELPHI)

update#

Mijn Astra loopt weer goed. De stekker van de krukassensor zat er voor de helft op en zat oxidatie in. heb stekker schoon gemaakt. Loopt weer

zoals het moet!

Terug
Naar boven