• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra ombouwen naar v6

marijnl1988

Post veel
hallo mensen

ik had eigenlijk een vraag aan mensen die dit kunnen of weten wat het zou gaan kosten

ik ben beetje gek geworden met het feit dat er een v6 blok in een opel astra g past

ik ben een rond gaan kijken op internet en marktplaats enzenz

hier staan de opel v6 voor rond de 1500 euro met ongeveer 180000 gelopen

nu was mijn vraag eigenlijk

wat zou het mij dan nog gaan kosten om dit blok om te laten zetten in mijn opel astra g ????

kost dit 500 euro 1000 euro 1500 euro 2000 euro

weet iemand wat dit ongeveer zou gaan kosten

dus ik heb zelf een opel astra g met een x20xev blok erin

maar wou dit gaan laten ombouwen naar een opel astr g 2,5 v6 C25XE

hier iemand verstand van of kennis of iemand die dit er in zou kunnen bouwen ??

dus alles moet werken zoals het hoort airco abs bekrachting enzenzenz

Dwars voorin past prima inderdaad, daar is ook (relatief) niet zoveel voor nodig, er zijn er meer die dat gedaan hebben.

Zelf ga ik voor een V6 in de lengterichting met achterwielaandrijving in m'n Astra Coupé, daar ben ik nog steeds dingen voor aan het uitzoeken.

Dwars voorin past prima inderdaad, daar is ook (relatief) niet zoveel voor nodig, er zijn er meer die dat gedaan hebben.

Zelf ga ik voor een V6 in de lengterichting met achterwielaandrijving in m'n Astra Coupé, daar ben ik nog steeds dingen voor aan het uitzoeken.

@astraTD wrote:@dion87 wrote:hoeveel PK's hebben die V6'jes dan?

170pk als ik het goed heb.

dat steld dan ook maar weinig voor, het zal vast een lekker koppel hebben. maar al gooi er een paar 1000 euro tegenaan zou ik toch echt wel meer paardjes willen hebben voor het geld..

@astraTD wrote:@dion87 wrote:hoeveel PK's hebben die V6'jes dan?

170pk als ik het goed heb.

dat steld dan ook maar weinig voor, het zal vast een lekker koppel hebben. maar al gooi er een paar 1000 euro tegenaan zou ik toch echt wel meer paardjes willen hebben voor het geld..

Z22SE met supercharger is ook leuk :p

Dion, een V6 is meer een cruiser in een Astra, maar niet langzaam. Een 4pitter met het zelfde vermogen zal een stuk feller zijn.

Iedereen zoekt iets anders.

Marijn, kosten zullen ook afhangen van hoe handig je bent. Als je alles laat doen, kun je zo'n 3 a 4000 kwijt zijn. Vergeet niet je remmen en onderstel aan te pakken.

Ook zul je naar de RWD moeten voor diverse keuringen om het op kenteken te krijgen. Ook niet bepaald goedkoop.

Z22SE met supercharger is ook leuk :p

Dion, een V6 is meer een cruiser in een Astra, maar niet langzaam. Een 4pitter met het zelfde vermogen zal een stuk feller zijn.

Iedereen zoekt iets anders.

Marijn, kosten zullen ook afhangen van hoe handig je bent. Als je alles laat doen, kun je zo'n 3 a 4000 kwijt zijn. Vergeet niet je remmen en onderstel aan te pakken.

Ook zul je naar de RWD moeten voor diverse keuringen om het op kenteken te krijgen. Ook niet bepaald goedkoop.

Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar Astra, aangezien het meer over de ombouw gaat dan over het voorstellen ;)

Ik heb trouwens je topic even verplaatst naar Astra, aangezien het meer over de ombouw gaat dan over het voorstellen ;)

Als je Een Bigblock versnellingsbak erin hangt bij voorkeur een met stang omdat je dat nu ook hebt. Dan is heet een fluitje van een cent. Je haalt compleet de motorboom met ecu eruit je huidige ecu laat je zitten en zet prik op de startboom van de motor

Dit gaat enkel met oud type v6 motoren met ecu's zonder startonderbreker.

Anders moet je een ecu vinden van een vectra of dergelijke met imobiliser enz. en moet je zelf even bedrading omsolderen.

Steun aan de distributiezijde moet je ook zelf maken.

Als je Een Bigblock versnellingsbak erin hangt bij voorkeur een met stang omdat je dat nu ook hebt. Dan is heet een fluitje van een cent. Je haalt compleet de motorboom met ecu eruit je huidige ecu laat je zitten en zet prik op de startboom van de motor

Dit gaat enkel met oud type v6 motoren met ecu's zonder startonderbreker.

Anders moet je een ecu vinden van een vectra of dergelijke met imobiliser enz. en moet je zelf even bedrading omsolderen.

Steun aan de distributiezijde moet je ook zelf maken.

Maaruh dat past toch niet zomaar plug en play, net als dat een c20xe niet plug en play past in een astra g?

Terug
Naar boven