• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra sport speakers

mike_corsa

Post weinig
hallo

ik heb even snel een vraagje ik heb pasgeleden

een subwoofer in mijn auto gelegd dit klinkt erg goed

alleen mijn speakers in de deuren kunnen het vermogen niet aan wat mijn auto radio aan vermogen levert

als de radio flink hard gaat gaat de subwoofer lekker door maar het geluid van de gewone speakers vermormen en is niet aan te horen nu heb ik een simpele vraag welke maat boxen zitten er in een standaard opel astra sport ?

het gaat om de 2 boxen voorin en achterin

als ik dit weet kan ik nieuwe boxen bestellen met meer vermogen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt

En als je je speakers enkelt instelt voor de mid en de hoge tonen.....je gebruikt immers je sub voor de lage tonen. Je speakers worden dan minder belast en zullen dus niet zo snel vervormen.

En als je je speakers enkelt instelt voor de mid en de hoge tonen.....je gebruikt immers je sub voor de lage tonen. Je speakers worden dan minder belast en zullen dus niet zo snel vervormen.

idd dit zou een oplossing zijn maar ik zou graag een compound set hebben met tweeters

en deze nog eens apart aansluiten op een kenwood versterker 350 wat

deze is namelijk voledig instelbaar en ik belast mijn radio wat minder

alleen ik heb zelf al het deurpaneel er uit proberen te halen maar dit lukt niet dus ik kan ook niet zien welke maat boxen er in zitten

idd dit zou een oplossing zijn maar ik zou graag een compound set hebben met tweeters

en deze nog eens apart aansluiten op een kenwood versterker 350 wat

deze is namelijk voledig instelbaar en ik belast mijn radio wat minder

alleen ik heb zelf al het deurpaneel er uit proberen te halen maar dit lukt niet dus ik kan ook niet zien welke maat boxen er in zitten

oke voordeuren weet ik achterdeuren volgens mij 13 cm

heb ik net in een oud topich gevonden op dit forum

alleen heb ook begrepen om het geheel de te dempen omdat er geen demping achter de deurpanelen zit

is hier verder nog iets over bekend

oke voordeuren weet ik achterdeuren volgens mij 13 cm

heb ik net in een oud topich gevonden op dit forum

alleen heb ook begrepen om het geheel de te dempen omdat er geen demping achter de deurpanelen zit

is hier verder nog iets over bekend

@mike_corsa wrote:ik heb iets gevonden

16.5 cm voordeuren

13 cm achterdeuren

heb ik bij de voor en achterdeur pasringen nodig ?

dit klopt heb zelf ook een astra sport maar bij mij klinkt het super!!

de bas uit de radio halen en dat met de versterker instellen

als je wel andere boxen inbouwd vergeet dan niet dat je ringen haalt die tussen je deur en speakers komen

anders heb je kan dat je ramen niet meer open gaan

en achter moet het zelfs anders zijn de speakers te klein

zie deze link

http://www.navishop.nl/speaker-ringen-opel-astra-p-1624.html" onclick="window.open(this.href);return false;

succes

groeten frederik

Voordeur zijn idd 16,5cm. Ik weet niet of je een 3 of 5 deurs hebt maar bij mijn 3 deurs zaten 13cm achter.

@mike_corsa wrote:ik heb iets gevonden

16.5 cm voordeuren

13 cm achterdeuren

heb ik bij de voor en achterdeur pasringen nodig ?

dit klopt heb zelf ook een astra sport maar bij mij klinkt het super!!

de bas uit de radio halen en dat met de versterker instellen

als je wel andere boxen inbouwd vergeet dan niet dat je ringen haalt die tussen je deur en speakers komen

anders heb je kan dat je ramen niet meer open gaan

en achter moet het zelfs anders zijn de speakers te klein

zie deze link

http://www.navishop.nl/speaker-ringen-opel-astra-p-1624.html" onclick="window.open(this.href);return false;

succes

groeten frederik

zo vandaag ben ik wezen kijkien voor een paar leuke speaker's

het zijn de pioneer TS-A1713I 3 weg speaker x2 300 W

en de pioneer TS-A1313I 3 weg speaker x2 300 W

dus geen component

nu eventjes een vraag

ik wil deze 4 deurspeakers aansluiten op een kenwood KAC-5204 350 WAt versterker

nu het eerste probleem de versterker heefd maar 2 uitgangen kan ik de 4 speakers op 2 uitgangen aansluiten of gaat mijn versterker dit niet leuk vinden ?

volgende vraag

de bedrading die in de deurportieren zitten moetten op mijn versterker aangesloten worden en vervolgens op de boxen

nu loopt de bradrading meteen na de radio

kan ik deze kabels gebruiken en aansluiten op mijn versterker of moet ik hier nieuwe bekabeling voor trekken ?

en de laatste vraag hoe kom ik bij de standaard boxen dat deur paneel moet er vanaf iemand die mijj kan vertellen hoe ik dit moet doen

verder gaat het om een opel astra sport uit het jaar 2000 5 deur's

Voordeur zijn idd 16,5cm. Ik weet niet of je een 3 of 5 deurs hebt maar bij mijn 3 deurs zaten 13cm achter.

Terug
Naar boven