• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel astra z18xe met vreemde problemen

en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?

en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen ze

[rquote=1844071&tid=140686&author=bjornspiering]en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?

en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen ze [/rquote]

ik heb er bij de opel dealer al een lucht massameter in laten zetten.

Maar het probleem bleef het zelfde , ook na een reset.

daarom zijn mijn opties nu op hahahaha

[rquote=1844071&tid=140686&author=bjornspiering]en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?

en ik heb ook een XEL motor deze zijn nogal gevoelig zeggen ze [/rquote]

ik heb er bij de opel dealer al een lucht massameter in laten zetten.

Maar het probleem bleef het zelfde , ook na een reset.

daarom zijn mijn opties nu op hahahaha

pfff oke, nouja ik zou even wachten op willem, die weet hier wel alles haha die ken je vast wel. en ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost!

pfff oke, nouja ik zou even wachten op willem, die weet hier wel alles haha die ken je vast wel. en ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost!

ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.

ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.

[rquote=1844082&tid=140686&author=bjornspiering]ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.[/rquote]

ik zal de tip zeer zeker in gedachten houden.

Ik kom uit almere maar oldenzaal is geen probleem.

i.i.g probeer ik het eerst even via deze weg.

[rquote=1844082&tid=140686&author=bjornspiering]ojah, en ik weet niet waar je weg komt, maar anders moet je is naar opel bleeker in oldenzaal gaan, daar lopen egte goede monteurs, mijn probleem kon eerst ook niet worden gevonden en deze hebben zei ook gevonden. en aangezien mijn vader een goede klant daar is ga ik er ook altijd heen want wordt altijd goed geholpen.[/rquote]

ik zal de tip zeer zeker in gedachten houden.

Ik kom uit almere maar oldenzaal is geen probleem.

i.i.g probeer ik het eerst even via deze weg.

Het is dat ik vandaag een PB kreeg van mark.

Maar inmiddels is het probleem verholpen.

Het probleem was een combinatie van m'n LMM en Labdasonde.

De ECU gaf de foutmelding op mijn LB terwijl de LMM stuk was , dit komt vooral voor wanneer het motor management verkeerde verhoudingen hanteerd in noodloop.

Daardoor is dus ook tot 2 keer aan toe de LB stuk gegaan.

TIP 1 geen imitatie LB. het komt namelijk veelal voor dat de draden net verkeerd om gemonteerd zijn.

TIP 2 LMM zit er nu imitatie in HELLA en rijd nogsteeds als een zonnetje. scheelt +/- 130 euro op orgineel.

TIP 3 Als de motor al een tijd in de noodloop heeft gereden is het raadzaam het vacuum buisje in het gasklephuis door te prikken.

Na een tip van iemand heb ik tevens dit gat met 2 tiende millimeter groter gemaakt.

Het is dat ik vandaag een PB kreeg van mark.

Maar inmiddels is het probleem verholpen.

Het probleem was een combinatie van m'n LMM en Labdasonde.

De ECU gaf de foutmelding op mijn LB terwijl de LMM stuk was , dit komt vooral voor wanneer het motor management verkeerde verhoudingen hanteerd in noodloop.

Daardoor is dus ook tot 2 keer aan toe de LB stuk gegaan.

TIP 1 geen imitatie LB. het komt namelijk veelal voor dat de draden net verkeerd om gemonteerd zijn.

TIP 2 LMM zit er nu imitatie in HELLA en rijd nogsteeds als een zonnetje. scheelt +/- 130 euro op orgineel.

TIP 3 Als de motor al een tijd in de noodloop heeft gereden is het raadzaam het vacuum buisje in het gasklephuis door te prikken.

Na een tip van iemand heb ik tevens dit gat met 2 tiende millimeter groter gemaakt.

@bjornspiering wrote:en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?

Dat is wel Knap Bjorn, De X16XEL heeft geen LMM

LMM = Lucht Massa Meter

Willem

@bjornspiering wrote:en als je een nieuwe Imm haald (wat is het eigenlijk) of is dit niet mogelijk?

Dat is wel Knap Bjorn, De X16XEL heeft geen LMM

LMM = Lucht Massa Meter

Willem

Weet niet waar je vandaan komt Patrick, maar ik denk een end weg.

Wil m wel aan t apparaat hangen, No Cure No Pay uiteraard..

Willem

Weet niet waar je vandaan komt Patrick, maar ik denk een end weg.

Wil m wel aan t apparaat hangen, No Cure No Pay uiteraard..

Willem

probleem is al opgelost

vandaar de uitleg.

maar tnx voor t aanbod , en volgende keer zal k even jou kant op komen met probleempjes.

eind weg... wat is een eind weg , ik woon zelf almere op visite bij m'n broer is verder (maastricht)

Terug
Naar boven