• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Cabrio,welke???

Ik wil voor de zomer een cabriootje hebben.

Was eerst op zoek naar een C Ascona cabrio maar in de prijsklasse waar ik in zoek is niks te vinden,een nette kost me teveel.

Het is in principe alleen deze zomer en dan weer weg,volgend jaar kan het namelijk waarschijnlijk niet meer (kindje enzo,nog niet zwanger maar wel bezig)

Dan blijft dus over een Astra F of Kadett E.

Astra vindt ik persoonlijk mooier vanwege geen rolbeugel,maar Kadett vindt ik leuker rijden.

Ook is de astra wat minder roestgevoelig volgens mij.

hoef geen snelle,een 1.6i is zat.

Ik zoek nu in de prijsklasse tot 1250 euro,van beide modellen is het nodige te vinden.

Maar welke is straks het makkelijkst te verkopen voor weer ongeveer hetzelfde bedrag??

Hahaha lol! senatorman.

Wil best wat werken eraan maar geen barrel idd.

Gewoon een rijdend ding waar ik rustig de puntjes op de i kan zetten en waar ik met mooi weer lekker kan cruisen.

Ga wel ns een paar karretjes bekijken,vanmiddag nog een astra gekeken,uit 96,maar helaas beide wielranden roestig.Kap was wel mooi en ook nog een automaat.

hou jullie wel op de hoogte!

Hahaha lol! senatorman.

Wil best wat werken eraan maar geen barrel idd.

Gewoon een rijdend ding waar ik rustig de puntjes op de i kan zetten en waar ik met mooi weer lekker kan cruisen.

Ga wel ns een paar karretjes bekijken,vanmiddag nog een astra gekeken,uit 96,maar helaas beide wielranden roestig.Kap was wel mooi en ook nog een automaat.

hou jullie wel op de hoogte!

ik wil sowsieso geen gepimpt ding,liefst zo origineel mogelijk.

vindt een Astra mooier,meer cabrio gevoel,en vindt ze wat fijner rijden.

Kadett is wat wendbaarder en vlotter,en heb er altijd wel wat mee gehad.

Twijfels!

ik kan je wel helpen aan een kadett cabrio

alleen is ie geel,leeg mmt,maar heb alles liggen om hem kompleet te maken

motor1,6i,net dak,gsi stoelen,

interesse dan kan ik je wel foto sturen dit weekend

gr kabouter

ik wil sowsieso geen gepimpt ding,liefst zo origineel mogelijk.

vindt een Astra mooier,meer cabrio gevoel,en vindt ze wat fijner rijden.

Kadett is wat wendbaarder en vlotter,en heb er altijd wel wat mee gehad.

Twijfels!

Hallo Asconahobbyist,

Ik kan je een Kadett Cabrio aanraden. Ik rij al 11 jaar met een Kadett Cabrio 16i automaat en die is vlot genoeg en zoals al genoemd wendbaar. Deze komt alleen naar buiten met mooi weer.

ik kan je wel helpen aan een kadett cabrio

alleen is ie geel,leeg mmt,maar heb alles liggen om hem kompleet te maken

motor1,6i,net dak,gsi stoelen,

interesse dan kan ik je wel foto sturen dit weekend

gr kabouter

@kabouter,dank voor je aanbod maar heb geen tijd/zin om eerst nog een wagen in elkaar te zetten,voor ik kan rijden,liever eentje waar ik zo in kan stappen.

denk idd dat t een Kadett gaat worden,liefst een 1.6i dan,die valt nog gunstig qua wegenbelasting (950 kg)

Astra weegt meteen weer ruim 1100 kg

Hallo Asconahobbyist,

Ik kan je een Kadett Cabrio aanraden. Ik rij al 11 jaar met een Kadett Cabrio 16i automaat en die is vlot genoeg en zoals al genoemd wendbaar. Deze komt alleen naar buiten met mooi weer.

en toch,als ik dan dit weer zie..............

toch wel een erg mooie sjieke auto,voor verdomd weing geld.

Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet,op de foto is ie prachtig in elk geval.

@kabouter,dank voor je aanbod maar heb geen tijd/zin om eerst nog een wagen in elkaar te zetten,voor ik kan rijden,liever eentje waar ik zo in kan stappen.

denk idd dat t een Kadett gaat worden,liefst een 1.6i dan,die valt nog gunstig qua wegenbelasting (950 kg)

Astra weegt meteen weer ruim 1100 kg

en toch,als ik dan dit weer zie..............

toch wel een erg mooie sjieke auto,voor verdomd weing geld.

Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet,op de foto is ie prachtig in elk geval.

[rquote=1869824&tid=142798&author=asconahobbyist]Ik wil voor de zomer een cabriootje hebben.

...

Maar welke is straks het makkelijkst te verkopen voor weer ongeveer hetzelfde bedrag??[/rquote]

Ik zit met hetzelfde dilemma, 4zits-cabriootje voor de zomer en makkelijk weer te verkopen als het niet bevalt.

En ik zeg het eerlijk, ik wijk uit naar een ander merk zoals het er nu uitziet.

Ik vind de C-Ascona's, E-Kadetts en Astra's niet mooi, en dan heb je geen alternatief meer bij Opel.

Gelukkig hou ik nog maar 5 opels over, dus ik mag nog wel blijven hier toch?

Terug
Naar boven