• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel calibra 3.2

baboe

Post weleens wat
hoi iemand ervaring om een 3.2 in een calibra om te zetten zit nou een 20 l 16 v in wat komt er allemaal bij kijken de motor zit nu nog in een omega bj 1994 weet niet of je de bak ook ken gebruiken of je dan beter ook van de v6 onder delen ken gebruiken zo als de bak en meerdere dingen is een schakel weet er iemand of et mogelijk is gr baboe

De bak van de omega kun je niet gebruiken! Die is voor een RWD.

Zelf heb ik de voorkeur voor een F25 bak(lekker lange versnellingen), maar ook een F28 kan, dit is een 6bak van de turbo.

Bij het monteren van de F28 moet je wel verlengbusjes bij de motorsteun niet-bakzijde gebruiken omdat de F28 een iets kleinere bak is.

De F28 is voor een 4-cil in lijn, dus 2.0 16v, en is daarom 'smaller' dan de F25.

Een 3.2 is ook wel gedaan, dus de echt ervaren mensen hierin zullen vanzelf reageren. Probeer anders ook het 6-cilinder-deel van het forum eens.

En keep us posted!

Gr.

Pastra

De bak van de omega kun je niet gebruiken! Die is voor een RWD.

Zelf heb ik de voorkeur voor een F25 bak(lekker lange versnellingen), maar ook een F28 kan, dit is een 6bak van de turbo.

Bij het monteren van de F28 moet je wel verlengbusjes bij de motorsteun niet-bakzijde gebruiken omdat de F28 een iets kleinere bak is.

De F28 is voor een 4-cil in lijn, dus 2.0 16v, en is daarom 'smaller' dan de F25.

Een 3.2 is ook wel gedaan, dus de echt ervaren mensen hierin zullen vanzelf reageren. Probeer anders ook het 6-cilinder-deel van het forum eens.

En keep us posted!

Gr.

Pastra

Of je dat moet willen is een tweede;) Wat Frank Denker deed is een uniek iets, en wel te overtreffen, maar dan mag je ook een paar zakken met flink wat knaken mee nemen

En de calibra van Frank is toch compressor geblazen?

Gr.

Pastra :jerry

Of je dat moet willen is een tweede;) Wat Frank Denker deed is een uniek iets, en wel te overtreffen, maar dan mag je ook een paar zakken met flink wat knaken mee nemen

En de calibra van Frank is toch compressor geblazen?

Gr.

Pastra :jerry

Hoe is het eigenlijk met de wagen van frank denker afgelopen,bestaat die nog??

Vroeger wel eens op een meet gezien,moooie bak was dat!!!

Hoe is het eigenlijk met de wagen van frank denker afgelopen,bestaat die nog??

Vroeger wel eens op een meet gezien,moooie bak was dat!!!

Volgens mij is over die speciale Calibra al een keer een topic over geweest hier. En bestaat alleen de motor nog. iig niet in de auto waar ie inzat.

Volgens mij is over die speciale Calibra al een keer een topic over geweest hier. En bestaat alleen de motor nog. iig niet in de auto waar ie inzat.

Ik weet niet hoe het met de elektronica zit bij de Omega B en zal ook startonderbreker hebben, maarja, is wel te omzeilen, of helemaal meenemen, of een aangepaste ecu zien te krijgen.

gebruik de kabel boom van een v6 maar graag alle info is welkom voor dit project ken alle hulp graag gebruiken gr baboe

Ik weet niet hoe het met de elektronica zit bij de Omega B en zal ook startonderbreker hebben, maarja, is wel te omzeilen, of helemaal meenemen, of een aangepaste ecu zien te krijgen.

gebruik de kabel boom van een v6 maar graag alle info is welkom voor dit project ken alle hulp graag gebruiken gr baboe

is zeker mooi maar ik hou de buiten kant orgineel eerst nog maar een donor vinden hep ik nog steeds niet als er iemand wat weet ?dan de motor passend maken is weer een uitdaging gr baboe

Terug
Naar boven