• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel calibra 3.2

als er iemand nog een 20 l 16 v ecco tec zoekt deze gaat et uit loopt prima dacht 161.000 km gelopen

is zeker mooi maar ik hou de buiten kant orgineel eerst nog maar een donor vinden hep ik nog steeds niet als er iemand wat weet ?dan de motor passend maken is weer een uitdaging gr baboe

DSCN2562.jpg
hier de foto v de 3.2 die ik ga proberen te plaatsen

als er iemand nog een 20 l 16 v ecco tec zoekt deze gaat et uit loopt prima dacht 161.000 km gelopen

Dat blok op de foto is geen 3.2 maar een 2.5 of 3.0. Na 1997 hebben de 3liters een langere inlaat.

Ik begrijp dat je de motor al hebt of ben je nog op zoek?Ik heb nog een 3.0 uit een omega B2 en een 3.2 [geen koopje]staan.

Evt heb ik ook nog 2 calibra's waar al een 3 liter in zit 1 met schakelbak de andere met automaat

GR B

Dat blok op de foto is geen 3.2 maar een 2.5 of 3.0. Na 1997 hebben de 3liters een langere inlaat.

Ik begrijp dat je de motor al hebt of ben je nog op zoek?Ik heb nog een 3.0 uit een omega B2 en een 3.2 [geen koopje]staan.

Evt heb ik ook nog 2 calibra's waar al een 3 liter in zit 1 met schakelbak de andere met automaat

GR B

@astrastation28 wrote:@woltrazz wrote:Jah was compressor geblazen, sorry :P

Dat ding was pas bruut, qua motor en qua uiterlijk :D

die bedoel je toch :jerry

toch als je het kenteken nacheckt zou ie nog moeten bestaan,apk verloopt in 2003,laatste tenaamstelling 2001 maar ide status is nog wel geldig!

@astrastation28 wrote:@woltrazz wrote:Jah was compressor geblazen, sorry :P

Dat ding was pas bruut, qua motor en qua uiterlijk :D

die bedoel je toch :jerry

toch als je het kenteken nacheckt zou ie nog moeten bestaan,apk verloopt in 2003,laatste tenaamstelling 2001 maar ide status is nog wel geldig!

@GS2.6 wrote:Ik weet niet hoe het met de elektronica zit bij de Omega B en zal ook startonderbreker hebben, maarja, is wel te omzeilen, of helemaal meenemen, of een aangepaste ecu zien te krijgen.

startonderbreker zit in de ceu bij een omega

jij moet een calibra v6 blok hebben met kabelboom en alle aanbouw delen en ecu c25xe

en een 3.2 kaal v6 blok van een omega

dan bouw je de aanbouw delen van de c25xe calibra op het 3.2 v6 blok

met ook de kabelboom van de c25xe op de 3.2

ecu moet je dan laten aanpassen naar het 3.2 blok

dan ben je het snelst klaar

ik kan het weten want zo heb ik mijn astra v6 ook gebouwd

@GS2.6 wrote:Ik weet niet hoe het met de elektronica zit bij de Omega B en zal ook startonderbreker hebben, maarja, is wel te omzeilen, of helemaal meenemen, of een aangepaste ecu zien te krijgen.

startonderbreker zit in de ceu bij een omega

jij moet een calibra v6 blok hebben met kabelboom en alle aanbouw delen en ecu c25xe

en een 3.2 kaal v6 blok van een omega

dan bouw je de aanbouw delen van de c25xe calibra op het 3.2 v6 blok

met ook de kabelboom van de c25xe op de 3.2

ecu moet je dan laten aanpassen naar het 3.2 blok

dan ben je het snelst klaar

ik kan het weten want zo heb ik mijn astra v6 ook gebouwd

hoi thx voor de info was gisteren ruim 300 km voor niks gereden stond een calibra te koop op mp motor was stuk van de v6 opzich was dat geen probleem man adverteerde met super nette calibra nieuwstaat enzovoort blabla taxatie raport er bij van 6000 euro dus bellen man zei pracht auto kon hem meenemen voor 600 euro op zich redelijk ik er naar toe bleek et gewoon echt een wrak te zijn overal deuken krassen roest was in mijn ogen gewoon een wrak man zei erbij ik had het gezegd paar deukjes dus niet ik woedend ben maar weggegaan gunde die kerel m,n geld gewoon niet deuken was niet erg hoor maar dat liegen dat trek ik echt niet kom er wel weer 1 tje hoor gr baboe

hoi thx voor de info was gisteren ruim 300 km voor niks gereden stond een calibra te koop op mp motor was stuk van de v6 opzich was dat geen probleem man adverteerde met super nette calibra nieuwstaat enzovoort blabla taxatie raport er bij van 6000 euro dus bellen man zei pracht auto kon hem meenemen voor 600 euro op zich redelijk ik er naar toe bleek et gewoon echt een wrak te zijn overal deuken krassen roest was in mijn ogen gewoon een wrak man zei erbij ik had het gezegd paar deukjes dus niet ik woedend ben maar weggegaan gunde die kerel m,n geld gewoon niet deuken was niet erg hoor maar dat liegen dat trek ik echt niet kom er wel weer 1 tje hoor gr baboe

Terug
Naar boven