• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Combo uit 1998 , hoeveel kan die nog aan?

waarom kom je om advies vragen als je er niks aan uit wil geven.. auto rijden kost eenmaal geld en als je dat niet heb moet je geen auto rijden....

we weten in ieder geval als hier binnen kort een combo wordt aangeboden dat we die niet moeten kopen :jerry

@usbstick wrote:waarom kom je om advies vragen als je er niks aan uit wil geven.. auto rijden kost eenmaal geld en als je dat niet heb moet je geen auto rijden....

we weten in ieder geval als hier binnen kort een combo wordt aangeboden dat we die niet moeten kopen :jerry

Ik ben sowieso niet van plan om die ding in korte termijn te verkopen. :D

@usbstick wrote:waarom kom je om advies vragen als je er niks aan uit wil geven.. auto rijden kost eenmaal geld en als je dat niet heb moet je geen auto rijden....

Ik ben sowieso niet van plan om die ding in korte termijn te verkopen. :D

Als de motor het morgen opgeeft, ben je enorme optimist als je er nog 500,- voor denkt te krijgen :P

Koop alsjeblieft een afgeragde niet-Opel ipv Combo's te verkloten...

Als de motor het morgen opgeeft, ben je enorme optimist als je er nog 500,- voor denkt te krijgen :P

@Klopper wrote:Als de motor het morgen opgeeft, ben je enorme optimist als je er nog 500,- voor denkt te krijgen :P

Ja als die morgen opgeeft wel , mja ik ga ervanuit dat die door blijft werken. Die ding heeft zover ik weet , een onverwoestbare suzuki diesel motor. Dus zomaar zal die niet kapot gaan zolang ik de olie en koelvloeistof goed bij houdt.

Ik knal die ding door tot die het niet meer doet. Of als die het over 2 jaar nog doet , dus wanneer die op ongeveer 470,000 km is , zal ik hem verkopen voor 500 euro. En zal ik er eventueel 250 euro bijleggen om een andere combotje te kopen met maar rond de 160,000 km nap gelopen.

@Klopper wrote:Als de motor het morgen opgeeft, ben je enorme optimist als je er nog 500,- voor denkt te krijgen :P

Ja als die morgen opgeeft wel , mja ik ga ervanuit dat die door blijft werken. Die ding heeft zover ik weet , een onverwoestbare suzuki diesel motor. Dus zomaar zal die niet kapot gaan zolang ik de olie en koelvloeistof goed bij houdt.

Ik knal die ding door tot die het niet meer doet. Of als die het over 2 jaar nog doet , dus wanneer die op ongeveer 470,000 km is , zal ik hem verkopen voor 500 euro. En zal ik er eventueel 250 euro bijleggen om een andere combotje te kopen met maar rond de 160,000 km nap gelopen.

@Dr.Ed wrote:Roest is het grootste probleem, blokjes zijn oerbetrouwbaar!

Ja bij mij is die ding ook vol met roest , mja ook dat laat ik zo staan , ik rij gewoon door tot die blok uit elkaar knalt.

@Dr.Ed wrote:Roest is het grootste probleem, blokjes zijn oerbetrouwbaar!

Ja bij mij is die ding ook vol met roest , mja ook dat laat ik zo staan , ik rij gewoon door tot die blok uit elkaar knalt.

ik vraag me echt af wat je hier nu komt doen.. kom je nou speciaal vertellen dat je een opel naar de klote aan het rijden bent?

en die ding... dat moet dat ding zijn...

ik vraag me echt af wat je hier nu komt doen.. kom je nou speciaal vertellen dat je een opel naar de klote aan het rijden bent?

en die ding... dat moet dat ding zijn...

Ik begrijp best dat het niet zo veel mag kosten, maar als je een keertje ergens staat met een geknapte riem ben je wel de lul.

Als het voor de deur gebeurd is het wat anders dan 80 km van huis.

Ik zou zeggen riem vervangen en olie en filters en je kan weer ff mee.

Diesels zijn oersterk wat dat betreft.

Gr Colin

Ik begrijp best dat het niet zo veel mag kosten, maar als je een keertje ergens staat met een geknapte riem ben je wel de lul.

Gr Colin

@ColinH wrote:Ik begrijp best dat het niet zo veel mag kosten, maar als je een keertje ergens staat met een geknapte riem ben je wel de lul.

Gr Colin

Die riem ga ik niet vervangen. Ik ga er nog 200,000 km mee proberen te rijden. Kijken of die dat aan kan zonder de riem te vervangen. Als die dat kan bereiken zal ik na 2 jaar ongeveer de auto voor 500 euro verkopen. En dan leg ik nog 250 euro erbovenop en koop ik een andere opel combo met maar 160,000 km nap.

Ik ben benieuwd hoeveel deze ding nog aan kan zonder dat ik de riem heb vervangen. En stel dat die riem knapt , ik ben altijd nog ANWB lid. Dus die brengen me wel naar huis.

@ColinH wrote:Ik begrijp best dat het niet zo veel mag kosten, maar als je een keertje ergens staat met een geknapte riem ben je wel de lul.

Gr Colin

Die riem ga ik niet vervangen. Ik ga er nog 200,000 km mee proberen te rijden. Kijken of die dat aan kan zonder de riem te vervangen. Als die dat kan bereiken zal ik na 2 jaar ongeveer de auto voor 500 euro verkopen. En dan leg ik nog 250 euro erbovenop en koop ik een andere opel combo met maar 160,000 km nap.

Ik ben benieuwd hoeveel deze ding nog aan kan zonder dat ik de riem heb vervangen. En stel dat die riem knapt , ik ben altijd nog ANWB lid. Dus die brengen me wel naar huis.

Terug
Naar boven