• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel corsa 1.4 1994 opvoeren

je legt mij woorden in de mond die ik niet gepost heb

dus volgens jou als je de luchtinlaat en uitlaat aanpast verpompt hij niet meer lucht?? :hmmz

wat pas je volgens jou aan met een cold air intake?

want ik krijg daardoor echt niet meer lucht in die cilinder zolang ik niets aanpas aan gasklep, kleppen, kleplift inlaatkanalen of wat dan ook..

Dat een motor eventueel makkelijker lucht kan gaan aanzuigen betekent niet automatisch dat er ook meer lucht ingaat.

De meeste zogenoemde cold-air intakes zorgen er juist voor dat de motor juist warme lucht gaat aanzuigen en of het aanzuig traject zo lang wordt dat de motor juist meer moeite moet doen om de lucht naar binnen te krijgen..

Allemaal leuk en aardig maar een orginele luchtfilter bak werkt gewoon het beste.

om niet elke keer een luchtfilter te hoeven vervangen kun je kiezen van een green of k&n inlegfilter welke je zelf kunt reinigen.

Maar vermogen krijg je er niet mee.

haha het gaat weer over het tunen van een small block en er is weer een discussie :P

de vraag is om hoe je een c1.4nz sneller kan maken.

laten we eerst ff vragen... wat noem je sneller maken?

wil je echt sprintjes kunnen trekken bij een stoplicht? of gaat het je er om dat je zelf vind dat ie zeer traag is?

dan ten 1e, de c1.4nz is ook zo beetje de traagste motor van de opel (op de 1.2 na dan.)

ook is dit een blok om lekker mee te toeren, en niet om snel me te willen zijn dus ;)

dus als je ECHT SNEL wil zijn heb je weinig aan een c1.4nz.

maar wil je gewoon net ff wat vlotter mee kunnen komen voor je gevoel zijn er wel dingen wat je kan proberen.

1 ding wat ik gedaan heb, en waar ik zelf wel het gevoel bij heb dat ie nu iets vlotter is.

onder je luchtfilter zit een zwart pijpje, die kun je er uit halen.

voor je voorwiel zit dan nog een zwart of doorzichtig tankje, die moet je er dan ook uit halen.

let wel, je hebt dan geen auto om mee te sprinten, maar je trekt wel wat lekkerder met het overige verkeer mee..

(zie pagina 3 voor duidelijkere info over wat ik bedoel, voor de rest gaat dat topic het zelfde als deze... discussie over een kleine 8 klepper haha:P)

viewtopic.php?f=5&t=172852&hilit=i+want+more&start=50

Ik ben ook van mening dat je geen geld aan een c14nz moet uitgeven.

Je kan hem natuurlijk ombouwen naar multipoint injectie (Mantzel deed dat met de inlaat, elektronica, benzinepomp etc. van de C14SE / C16SE).

Ook een sportuitlaat zal iets helpen: Sportex levert dan alles voor redelijke prijzen, van spaghetti tot einddemper.

http://www.sportex-exhausts.com/store_main.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Een goede luchtfilter erop (http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;).

Evnetueel kan je de nokkenas nog vervangen.

Maar goed kijk wat dat kost bij elkaar gemonteerd en wel.

Dan is een swap naar een x16xe een betere en goedkopere oplossing.

inlaatspruitstuk van een c16se c14se gaat niet passen op een c14nz kop

poorten komen niet uit

dan zal mantzel wel een eigen spruitstukje er voor gemaakt hebben ;)

de aanpassingen die ik aandraagde vind ik geen weggegooid geld

je kunt immers alles op het spruitstuk na ook op een ander blok gebruiken

dus mocht de ts er later voor kiezen toch een blokswap te doen

kan hij deze parts gewoon gebruiken

de motor zelf zou ik indd niets aan spenderen

Bedankt voor de reacties

Miss is een moterswap ook wel een leuk idee maja wat voor moter kan je dan er het beste inzetten en zit je dan niet met herkeuringen van rdw enzo??

bij blokswap moet je indd naar de rdw

welke motor het beste is ligt aan je verwachtingen en budget

als je niet al te veel te spenderen hebt zou ik er een c16se of c14se in leggen

als geld geen rol speelt dan zou ik voor de c20let ombouw gaan

C14SE rijd zeker vlotter dan een C14NZ, ombouw kost niet veel.

C16SE in een Corsa B zie je niet veel dus dan maak je ook weer unieker :jerry (rijden al meerdere Corsa B 2.0 rond in NL)

maar een C14NZ opfokken schiet niet echt op...

Zowel C14SE als X16XE bestaat gewoon type goedkeuring voor, dat maakt omkeuring makkelijker ook als je auto van na 1997 is.

C16SE bestaat geen typegoedkeuring voor en kan problemen met uitlaadgaswaardes opleveren.

hij is van '94 volgens topictitel dus denk dat een c16se ook geen probleem is

bovendien als er gewoon een kat onder hangt en het ding goed loopt bij de keuring

dat het wel zal meevallen met die waardes

idd, een c16se moet gewoon de waardes halen icm een katalysator en lambda.

Ook het omkeuren zal totaal geen probleem zijn. Voor 55 euro ben je klaar.

Ook zijn de motoren betaalbaar en hebben ze meer potentie.

Waarom heb je bij aankoop van een auto niet gelijk gekeken naar iets snellers als een dooie 1400cctje?

Voor mijn gevoel had ik dan alle motortypes uit geprobeerd in de Corsa, welke het lekkerst reed dat werd hem.

Optie verkoop hem en koop iets anders. Bespaar je een hoop moeite en kosten uit.. Of je moet echt gek zijn van auto sleutelen en de ruimte.

Zou sowieso eerst de staat van de corsa zelf even goed bekijken, hij is uit 94 dus roest zul je hier en daar sowieso gaan tegenkomen. Beetje zonde als dat ding een jaar na de ombouw naar de hoop moet.

of eerst opknappen en dan ombouwen ;)

om een 1 of andere reden heb ik het vermoeden dat dit een beginnend bestuurder is, dus denk dat ie beter eerst zijn 1.4 kan houden en dan de auto eerst helemaal opknappen, en het blok maar eens als laatste te doen.

dan weet je ook zeker dat je een goeie auto heb ;)

dat die uit 1994 betekent niet gelijk dat er roest aanzit.

Het is mogelijk maar het hoeft niet, mijn eigen gsi uit 94 heeft geen roest, de 93 ér B die wij gehad hebben had ook geen spatje roest..

Dus ze bestaan wel.. Maar ben het wel mee eens dat je wel goed moet gaan kijken voordat je er geld in pompt..

rij nu ook een 1.4 en ziet er nu zo uit, met relatief weinig geld.

886526_326612770795338_1347481388_o.jpg

als de calibra klaar is wil ik deze wat sneller hebben met een 2.0 8v of 2.0 16 v

inderdaad zonde geld om dat 1.4 op te voeren. beter een ander motortje :D

Jaa ik heb wel beetje rondgekeken en maar op dat moment zag die er het beste uit uit de opties die ik had de buitenkant is al ver opgeknapt(alleen nog beetje spuitwerk) voor de rest is da beetje roest wat erop zat allemaal behandeld en zo ver mogelijk verwijderd dusja nu nog ff kijken voor een ander blok

Terug
Naar boven