• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa A1 C20NE Turbo Megasquirt VERKOCHT

Waarom niet? Als de lampen goed vast zitten en op de juiste hoogte staan afgesteld moet het toch geen probleem zijn? :)

Maarre gewoon voor het oog zou een beetje alles in 1 of 2 kleur(en) het toch net een beetje mooier maken. Mijn bescheiden mening.

Middagje de auto opschuren en dan alles met de spuitbus of roller in 1 kleur. Ziet er op de strip ook net even dat beetje netter/verzorgter uit.

Die paar spuitbussen kosten de wereld ook niet. Zo heb ik mijn 1e blauwe corsa ook destijds in 1 kleur gezet. Was ik ook nog student, spuitbussen op het Waterloo-plein gehaalt in Amsterdam.

Dave zijn A turbo was destijds ook gewoon met de roller gedaan.

Met een beetje fantasie kun je er zelfs nog een erg leuke paintjob van maken. Of je vraagt een paar van die graffity gasten of je jou auto onder handen willen nemen, dan heb je zeker iets unieks.

Bij de DHRA zeggen ze nog niets van een lapjeskat-auto maar het is nou niet hetgeen wat iedereen wil zien. Wordt anders echt zo'n hillbillyslopersbangerrace effect :(

Copy uit regelment DHRA:

Ieder voertuig dat deelneemt moet in een "streettrim" conditie zijn.

Dit houdt in dat het voertuig er in grote lijnen netjes en verzorgt uitziet, zoals deze destijds aangeboden is bij de rijksdienst voor wegverkeer.

Verder vind ik het leuk om te zien dat die auto weer op de strip rijd.

Originally posted by freek corsa

Ik zal er wat netters van maken ;)

Je hebt wel gelijk :angel

ook de bedrading hoop ik.

De 27ste willen we dit wel anders zien dan de vorige keren.

Desnoods haal je het bij de action

Matzwarte spuitbus kost daar 2 euri

verf is ook niet zo duur daar

En kabels iets netter ja

Ben je voor een 10tje misch aan kosten kwijt

Zit net dit project te lezen,, dat ziet er strak uit!! :thumbup

Nog even over het vastlassen van sperren, ik zit bij een autocrossteam die NK's en Europokal wedstrijden rijdt met een a corsa, maar een gelaste sper gaat je aandrijfassen kosten, wij hebben dit jaar al verschillende manches de winst niet kunnen pakken hierdoor. Nu zijn we erachter dat het aan de sper lag. Nu is dit nu nog met een 1300 irmscher motor, laat staan wat er gebeurt met die mooie 2 liter van jou!!

Nogmaals, mooi project!:wors

Bedrading gewoon eerst goed neerleggen zodat het goed oogt en als je een motor moet wisselen makkelijk los te halen is, met van die kleine tywraps of 1x rond je kabels met tape en daarna alles overlappend intapen met isoband, kleine tywraps wel verwijderen.

Als alles ingetaped is dan met normale tywraps alles op z'n uiteindelijke plek vast maken. Werkt ook makkelijker mocht er eens iets niet werken.

Je weet dan al zeker dat het niet aan je kabels kan liggen die ergens hebben liggen schuren en massa maken.

p.s. haal bij het spuiten/rolleren even je ramen en deurklinken eruit, anders bladdert je verf er later snel vanaf op die randen. Schuren is meestal al voldoende met een 3M schuurpad (ziet er uit als een pannensponsje), Wel goed ontvetten en uit de wind (garage doet het prima zolang er maar niet teveel heen er weer gelopen wordt, stof). Afplakken gewoon met crep tape en kranten, werkte bij mij ook iedere keer weer.

Ben benieuwd wat je er van maakt!!!

Ik weet dat jullie het goed bedoelen.

Maar damn..... WOEF WOEF ik lijk wel een hond.

Misschien doe ik de 27e gewoon niet mee.

Ps. de kabels schuren nergens tegen aan, ik kan zelf ook nadenken over veiligheid, laat de keuringdienst van de DHRA maar eens goed kijken naar andere auto's :swear

Freek easy, no offence!!!

Zoals gezegt, ik vind het al schitterend dat die auto weer op de strip staat. Zeg ook helemaal niet dat je het nog voor de 27e moet doen.

ach doe het lekker op je gemak freek!

bij mijn auto was er ook een "verbeter-lijstje" volgens de DHRA keurmeesters.

Dus ik ben ook maar weer heftig aan de klus gegaan :)

Komt helemaal goed Freek!!

origineel gepost door max

p.s. haal bij het spuiten/rolleren even je ramen en deurklinken eruit, anders bladdert je verf er later snel vanaf op die randen. Schuren is meestal al voldoende met een 3M schuurpad (ziet er uit als een pannensponsje), Wel goed ontvetten en uit de wind (garage doet het prima zolang er maar niet teveel heen er weer gelopen wordt, stof). Afplakken gewoon met crep tape en kranten, werkte bij mij ook iedere keer weer.

gewoon ff de vloer rondom de auto goed natmaken (uiteraard met de tuinslang op de grond, en gewoon laten stromen).

werkt perfect, zo heb ik mijn D kadett ook gedaan, en er zit geen stofje in de zijkanten.

Mijn excuses als ik in mijn vorige post wat te direct was.

Ik heb de rode deuren eruit gehaald en er weer grijze deuren in gezet.

Ook heb ik de motorkap zwart geverfd in het midden.

De kabels zijn op advies van Marcel ook netter / veiliger gemaakt.

Voor komende vrijdag moet ik nog een setje R888 zien te bemachtigen, als dit lukt dan wil ik mee gaan doen in de BSL.

Terug
Naar boven