• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B 1.4 '96. Bokt, 1 cilinder valt uit, zelf v

Van die cleaner heb ik wel eens iets gehoord, maar dat kan ook behoorlijke rommel geven. Dus ik durf 't niet zo aan.

Ik snap alleen niet wat je bedoelt met plus en min.. Hoe zit dat?

ik zou de motor eerst s ff n fatsoenlijke beurt ( laten geven )

dus:

Olie

Filter

Bougie's

Luchtfilter

Brandstoffilter

vervolgens een forté injectiereiniger erin ( doen wij altijd op mn werk )

en alsnog naar de tankontluchting kijken...

evt een stuk rijden zonder tankdop

ik zou de motor eerst s ff n fatsoenlijke beurt ( laten geven )

dus:

Olie

Filter

Bougie's

Luchtfilter

Brandstoffilter

vervolgens een forté injectiereiniger erin ( doen wij altijd op mn werk )

en alsnog naar de tankontluchting kijken...

evt een stuk rijden zonder tankdop

Rijden zonder tankdop werkt niet, ook niet als er een slang in de leiding zit en het klepje open staat. Maar de ontluchting zelf aanpakken heeft wel gewerkt. We hebben het hele eerste deel van de brandstofleiding weggehaald. Van de tankdop naar de tank. Dat werkte en de benzinemeter doet 't ook weer, dus dat moet echt goed zijn.

De olie was wel bagger toen ik 'm kocht. Witte derrie erin en vocht. Dat is weer normaal nu. Die derrie heb ik weggehaald elke dag.

De bougies is wel iets om naar te kijken.

Het luchtfilter is schoongemaakt afgelopen weekend.

De brandstoffilter is ongeveer 3 weken terug vervangen.

Dit alles zorgde ervoor dat 'ie zaterdag perfect liep, na alle poets beurten enzo.

Alleen zondagavond na 't tanken begon het gebok weer.

Vandaag werd 't bokken ook erger na de regen. Dus kan dit ook een elektronische oorzaak hebben?

Rijden zonder tankdop werkt niet, ook niet als er een slang in de leiding zit en het klepje open staat. Maar de ontluchting zelf aanpakken heeft wel gewerkt. We hebben het hele eerste deel van de brandstofleiding weggehaald. Van de tankdop naar de tank. Dat werkte en de benzinemeter doet 't ook weer, dus dat moet echt goed zijn.

De olie was wel bagger toen ik 'm kocht. Witte derrie erin en vocht. Dat is weer normaal nu. Die derrie heb ik weggehaald elke dag.

De bougies is wel iets om naar te kijken.

Het luchtfilter is schoongemaakt afgelopen weekend.

De brandstoffilter is ongeveer 3 weken terug vervangen.

Dit alles zorgde ervoor dat 'ie zaterdag perfect liep, na alle poets beurten enzo.

Alleen zondagavond na 't tanken begon het gebok weer.

Vandaag werd 't bokken ook erger na de regen. Dus kan dit ook een elektronische oorzaak hebben?

Kan ook een kwestie zijn dat er vocht bij stekkers van sensoren is gekomen.

Daardoor kunnen stekkers aangetast worden en met corrosie vol zitten. Hiervoor komt er meer weerstand, meer weerstand is vaak andere waardes... Dus mijn suggestie, loop alle sensor stekkers langs.

Kan ook een kwestie zijn dat er vocht bij stekkers van sensoren is gekomen.

Daardoor kunnen stekkers aangetast worden en met corrosie vol zitten. Hiervoor komt er meer weerstand, meer weerstand is vaak andere waardes... Dus mijn suggestie, loop alle sensor stekkers langs.

Gisteren zijn alle bedrading ingesprayed met silicone.. Dat hielp wel iets.

De tank is nu al wat leger en hij reed goed, op de laatste 500meter na. Er is nu zo'n 60km mee gereden.

Verder is er een prijsopgaaf onderweg van alle sensoren, die wil ik laten vervangen, mocht het niet te prijzig worden.

Gisteren zijn alle bedrading ingesprayed met silicone.. Dat hielp wel iets.

De tank is nu al wat leger en hij reed goed, op de laatste 500meter na. Er is nu zo'n 60km mee gereden.

Verder is er een prijsopgaaf onderweg van alle sensoren, die wil ik laten vervangen, mocht het niet te prijzig worden.

mischien een domme opmerking , maar sensors kun je uitlezen toch ? fout meldingen onthoudt hij .

dus in theorie hoef je maar even je auto uit te laten lezen .

of dit zelf te doen door even 1draadje tussen de contacte te houden op je uitlees stekker .

en op te schrijven wat je mm lampje doet.

sgeeld een hoop geld .

en bokken wordt heel vaak veroorzaakt door bougies maak ze op zijn minst eens schoon of vervang ze.

mischien een domme opmerking , maar sensors kun je uitlezen toch ? fout meldingen onthoudt hij .

dus in theorie hoef je maar even je auto uit te laten lezen .

of dit zelf te doen door even 1draadje tussen de contacte te houden op je uitlees stekker .

en op te schrijven wat je mm lampje doet.

sgeeld een hoop geld .

en bokken wordt heel vaak veroorzaakt door bougies maak ze op zijn minst eens schoon of vervang ze.

vervangen van de bougies kost je per bougie 5 euro ik zou overwegen om deze te vervangen .

is het uitlezen mislukt door de verkeerde stekker ?

anders kan je met de paperclip methode bij jou op de oprit helemaal gratis je auto uitlezen

vervangen van de bougies kost je per bougie 5 euro ik zou overwegen om deze te vervangen .

is het uitlezen mislukt door de verkeerde stekker ?

anders kan je met de paperclip methode bij jou op de oprit helemaal gratis je auto uitlezen

Ik zal er zo'n bougie uithalen en kijken hoe ze eruit zien. Mochten ze zwart zijn, dan kan ik ze ook nog ff schoonmaken en uitproberen. Behalve als ze er echt belabberd uitzien. Dan worden 't gewoon nieuwe.

Het apparaat waarmee uitgelezen is, kan ook niet de goede zijn geweest. Dat was nogal een oud ding. Misschien kan ik 'm bij een Opel knakker uit laten lezen.

Ik zal er zo'n bougie uithalen en kijken hoe ze eruit zien. Mochten ze zwart zijn, dan kan ik ze ook nog ff schoonmaken en uitproberen. Behalve als ze er echt belabberd uitzien. Dan worden 't gewoon nieuwe.

Het apparaat waarmee uitgelezen is, kan ook niet de goede zijn geweest. Dat was nogal een oud ding. Misschien kan ik 'm bij een Opel knakker uit laten lezen.

hum maarja bougies kun je niet altijd zien aan de kleur he .

de elektrode is op een gegeven moment uitgebrand .

gewoon vervangen niet eigenwijs doen :P

kost je in totaal 20 euro ofzo

un bougie gaat niet eeuwig mee.

en je kunt in het how to gedeelte van vectra lezen hoe je de auto zelf uit kan lezen .

ik heb zelf ook wel eens gehad dat die zelf harder begon te rijden kwam door de map sensor.

maar dit hoeft niet bij jou het geval te zijn .

gewoon even een beurtje geven .

alle vacuum slangen na lopen.

uit laten lezen of zelf doen

kijken wat vervangen moet worden.

vervangen.

en verder niet te veel gokken want dat kost je onnodig veel geld.

hum maarja bougies kun je niet altijd zien aan de kleur he .

de elektrode is op een gegeven moment uitgebrand .

gewoon vervangen niet eigenwijs doen :P

kost je in totaal 20 euro ofzo

un bougie gaat niet eeuwig mee.

en je kunt in het how to gedeelte van vectra lezen hoe je de auto zelf uit kan lezen .

ik heb zelf ook wel eens gehad dat die zelf harder begon te rijden kwam door de map sensor.

maar dit hoeft niet bij jou het geval te zijn .

gewoon even een beurtje geven .

alle vacuum slangen na lopen.

uit laten lezen of zelf doen

kijken wat vervangen moet worden.

vervangen.

en verder niet te veel gokken want dat kost je onnodig veel geld.

Het gokken kost niet alleen veel geld, maar ook veel tijd.;)

Ik denk dat 't verstandig is om 'm uit te (laten) lezen en van daaruit verder te kijken..

Anders kan ik net zo goed de hele auto uit elkaar halen en elk onderdeel vervangen. :angel

Terug
Naar boven