• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B 1.4i Sport uit `98 aangeschaft, eerste Opel!

geen idee met betrekking tot het filteren..
ik vermoed dat dat ook deels aan de afstelling van je radio ligt..

er zitten tweeters bij de handgreep van de deur
en achter het plastic bodem paneel aan je deur zit gewoon de luidspreker die op de radio luidspreker poorten aangesloten zit..

de luidsprekers achter zitten in de plastic panelen links en rechts naast de hoedenplank.. deze kun je vervangen of wat sommige doen is de bypassen en 2 speakers in de hoedenplank monteren... ( al is dat laatste niet zo mooi maar het kan wel..)

Setje speakers zit er in (Pioneer G1745, oud setje, was dan ook gratis) En werken prima, filtering word gedaan door de radio :D

Heb er ook al weer 800 kilometer mee gereden sinds aanschaf en bevalt nog steeds ernstig prima. Had niet verwacht dat 'ie het al zo lang zou volhouden, ook een 0-100 sprint gedaan gisteren, +- 14 seconden, dus alle paarden zijn er ook nog ❤️

Hopen dat 'ie het red tot de 4 ton!

Eerste onderhoud is gepleegd bij 347300 km.
Remblokken voor vervangen.

Vanochtend moest ik best hard in mn remmen en de keren dat ik daarna remde hoorde ik wat schuren. Ik naar mn pa en die zei dat de blokken niet heel erg versleten waren, toch maar nieuwe blokjes gehaald, waren 13 euro dus dat was echt een giller. 10 minuten later zaten ze er onder.

Over 2 weken gaan we een nieuwe riem er op zetten, en even naar de sloop voor andere klepstoters zegt 'ie, vind het ook van belang dat die in wat betere staat zijn dan de huidige kleppen, geen idee wat 'ie bedoeld, maar ik stem er mee in want het hoeft niet duur te zijn en kan i.i.g zorgen voor een wat rustiger motorblok (Als in, het getik word minder/gaat weg)

Als je de distributieriem vervangt, pak dan gelijk de waterpomp mee. Als het budget het toelaat ook de thermostaat, later kom je er moeilijk bij.

Groet,

Jasper

Bij 347790 is ook de Distributieriem vervangen.
Sinds gistermiddag kraakt mijn linker veerpoot, lijkt i.i.g op m`n veerpoot, hoor het ook binnen in de auto.
Als 'ie daar oud mee kan worden/geen APK afkeur punt is laat ik het zo i.i.g.

Toch maar even gekeken voor de zekerheid, het komt van linksachter vandaan, en het is een combinatie van gebonk over een drempel, gekraak/getik bij lage snelheid over kinderkopjes of oneffen wegen.

Morgen sr er maar even naar laten kijken, zag er in elk geval behoorlijk roestig uit toen ik zelf keek bij de bevestiging van de poot.

Leuk om weer wat van je te horen, succes ermee!

P.S. Nokkenas van een andere X14SZ kan natuurlijk, in dat geval zet je dan het complete nokkenashuis over lijkt me. Dat is het gedeelte dat bovenop de cilinderkop zit. Dit is best wel even een operatie, als je nog gekke dingen tegen komt zou ik dat ook gelijk aanpakken. Is de thermostaat al eens vervangen bijvoorbeeld? Straks kun je daar goed bijkomen.

Groet,

Jasper

Terug
Naar boven