• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel corsa B of C

beste allen ,

ik heb volgens de auto papieren een opel corsa C1.6 16V GSI uit 1994

maar wil graag andere velgen erop gaan zetten en dan staat er dat een opel corsa uit 1994 een opel Corsa B is ?????????????????????????????????????????????????????????

hoe kan en hoe kom ik er nou uit wat voor opel corsa ik heb

Hier het verschil:

Opel corsa b:

opel_corsa_b_92257801575019142.jpg

Opel Corsa C:

big1068.jpg

@Xandahh wrote:beste allen ,

maar wil graag andere velgen erop gaan zetten en dan staat er dat een opel corsa uit 1994 een opel Corsa B is ?????????????????????????????????????????????????????????

Op je kentekenbewijs staat je motorcode, niet je soort Corsa.

Voor de RDW is elke Corsa een Corsa, onafhankelijk of dat bij Opel een Corsa A,B,C of D is

Anders zou ik b.v. een Calibra C hebben, maar die bestaat niet. Hell, de Calibra B moet nog uitkomen (er staat een nieuwe op de planning voor 2013)

En m'n vriendin zou dan een Corsa X hebben :P En m'n pa een Astra Y :P

@Xandahh wrote:beste allen ,

Op je kentekenbewijs staat je motorcode, niet je soort Corsa.

Voor de RDW is elke Corsa een Corsa, onafhankelijk of dat bij Opel een Corsa A,B,C of D is

Anders zou ik b.v. een Calibra C hebben, maar die bestaat niet. Hell, de Calibra B moet nog uitkomen (er staat een nieuwe op de planning voor 2013)

En m'n vriendin zou dan een Corsa X hebben :P En m'n pa een Astra Y :P

nou helemaal duidelijk bedankt allemaal wist niet dat het de motorcode was zijn we daar ook weer uit helemaal toppie thankss

nou helemaal duidelijk bedankt allemaal wist niet dat het de motorcode was zijn we daar ook weer uit helemaal toppie thankss

@joop1970 wrote:Vind ik apart, ze wisten in 2004 nog niet dat er een nieuwe aan zou komen. Geimporteerd toevallig?

Nee hoor, auto is nieuw verkocht door Puma in Delfzijl. Zelf heb ik de Meriva een jaar geleden gekocht bij autobedrijf Op de Hoek in Lemmer.

@joop1970 wrote:Vind ik apart, ze wisten in 2004 nog niet dat er een nieuwe aan zou komen. Geimporteerd toevallig?

Nee hoor, auto is nieuw verkocht door Puma in Delfzijl. Zelf heb ik de Meriva een jaar geleden gekocht bij autobedrijf Op de Hoek in Lemmer.

Op Kenteken van mijn Combo-B staat Combo B LFW (ingevoerd uit Duitsland, vandaar geen motorcode, die is trouwens X1.4SZ 1.4 8V motor)

Op kenteken van mijn vectra-B staat: Vectra-B; X2.5XE (X25XE 2.5 V6 motor)

Op het kenteken van mijn 1993 Astra stond dit weer niet: Astra Stationwagon C2.0NE E2 (is een 2.0 8V motor)

Bij de Astra-F 1997 van een maat van me staat weer alleen: Astra (ingevoerd en andere motortype erin).

bij een Astra-G staat het weer wel zo heb ik er een in onderhoud daar staat: Astra-G-Coupe; Z2.0LET (2.0 turbo motor)

is dus pas later gekomen.

Willem

Terug
Naar boven