• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa B te hoge CO waarde

Mijn hand past in me uitlaat :D, heb een sport einddemper van 145mm diameter. Maar kan er een doek in stoppen ofzo.. Wat dan? De uitlaat is nieuw van voor naar achter.. Dus kleine gaatjes heb ik niet.

Zelf een nieuwe kan lekken op de verbindingen als daar geen gungum tussen gesmeerd word. Een klein lekje is een iets hogere co uiteindelijk.

Peugeottjes hebben een afwateringsgaatje in de einddemper. ..Altijd iets te hoog co Tot je het gaatje dicht smeert.

Dicht drukken doe ik bij een soepblikdemper met een rubber blok. Doek laat nog lucht door.

Er is wel degelijk "gumgum" tussen gesmeerd, haha. Leuke omschrijving. Ik ben er compleet bijgeweest toen ie van voor naar achter werd gemonteerd. Ik heb wel me db killer uit die demper gehaald.. Zou het helpen om die terug te schuiven? Lijkt me niet dat zo'n soepblik demper voor een te hoge co kan zorgen?

Luchtfilter niet vies/verstopt? Inlaat smerig, oude olie of olieverbruik?

Een hoger CO-gehalte bij verhoogd toerental is een gevolg van een verbanding met te weinig zuurstof/ te veel benzine.. Dan zou het kunnen komen door een verrotte kat, lek in de uitlaat of onverbrande benzine. Maar ook de MAP-sensor, lambda regeling, injectoren of bougies zouden hier een oorzaak van kunnen zijn. Als je er zelf niet uitkomt, zal ik dankbaar gebruik maken van het aanbod van Fearless. Vaak spreken de HC/ CO2 / O en lambda waarden boekdelen. Als je dan ook nog eens de auto laat uitlezen, en de live data bekijkt ben je er waarschijnlijk zo achter.

Een goede x14xe/x16xe motor, loopt zelfs zonder kat met een CO van 0.

Luchtfilter, nieuw.

Inlaat moet ik zeggen, die vond ik zelf ook vies toen ik m eraf had..

Olie zwemt er nu 11000KM in.

Uitlaat is nieuw... Voorpijp, kat, midden en eind.

Lambda is nieuw en slangetje MAP sensor ook.. Map sensor zelf zou hij wel onregelmatig moeten lopen toch?

Maargoed, buiten dat.. Wil ik jullie vriendelijk bedanken voor de inzet tot nu toe.. Fearless, vooral jij voor het aanbieden van het meten..( Kan jij uitlezen? Ben wel eens benieuwd wat daaruit komt..)

In ieder geval..... Hij is goedgekeurd! kwam er bij de 2e keurmeester uit met:

Mistachterlicht, pasta op wat klemmen van de uitlaat, tectyl veerschotels achter en er was een remverschil acter van meer dan 30%...dit laatste is mn eigen schuld geweest, aangezien ik de trommels niet gelijk heb afgesteld toen de nieuwe lagers erin gingen.. Maar dit is gister wel gebeurd.

Toen ik naar de CO vroeg, zei hij dat hij wat hoog was, maar toen hij naar de 4000 toeren ging ipv de gebruikelijke 3000, toen sloeg ie terug naar 0,018.. Wat is hier de betekenis dan weer van?

Zou hij dan toch volgelopen zijn omdat me lambda stuk was? Ookal is hij zo goed als nieuw.. Ik kan me niets anders herinneren dan dat hij pas bij 4000 toeren aanzuigt.. Me oude deed dat ook. Je hoort het ook gewoon.. Kan daar wel een filmpje van maken opzich.. Mocht dat baten.. Hij loopt hartstikke netjes, houdt niet in, goed vermogen en temperatuur is gewoon normaal.

Op heel hoog Constant toerental onbelast loopt vrijwel iedere motor heel arm, herft niks met aanzuigen of wat dan ook ye maken

Sent from my BLUETOOTH KOOKWEKKER using Tapatalk

Ja als de lamda waarden goed zijn, en je temperatuursensor werkt goed kan er verder weinig loos zijn

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Ja, ik heb helemaal geen problemen met dat ding.. Behalve dat ie ging verbruiken.. Maar dat kon door de bougies komen die op waren, of de lambda.. Ik moet het nu nog aankijken wat ik op een hele tank weg rij, dus ik kijk het wel aan.. Haha

Laat dan ding gewoon eens fatsoenlijk beoordelen ;) Een goede viergasmeting en iemand met verstand naar de live data laten kijken bij het uitlezen. Zo door blijven rijden is nooit goed voor de motor. Gokken en gissen niet voor portemonnee :sleeping

@Zakdoekje wrote:Hey jongens,

De angst van elke automobilist... De APK.. Wat zou er mis kunnen zijn

Ik heb hem gister ook gehad, kwam er redelijk goed uit.. Versleten lagertje, bandenprofiel minimaal, maar dat zag ik zelf al aankomen en heb ondertussen de lagers vervangen achter :).

Nu mijn probleem.. Ze hebben met de 4-gas test een te hoge CO waarde gemeten, dus ergens zit het niet goed, en ik wil het opgelost hebben, niet omzeilen. De keurmeester gooide het meteen op de lambda sonde, maar ik vind het nogal voorbarig om het meteen daarop te gokken.. Ik sluit het liever uit voordat ik iets vervang. Heb ondertussen een nieuwe luchtfilter geplaatst, en een extreme cleaner van wynn's in de tank gegooit om de boel te reinigen.. Iemand nog meer tips/mankementen die m ziek kunnen maken en wat daar de oplossing van kan zijn?

Vraag/gooi maar raak!

Groeten,

Leslie

22oktober 2013 kwilde al zeggen, is natuurlijk al opgelost anders had ik voor 10 euro wel een lambda liggen

@corsaracer wrote:ff opcom eraan hangen en je kunt zien of de lambdasonde nog werkt.

Nu ik dit langs zie komen.... Mijn x12xe verbruikt ook wat meer de laatste tijd... :hmmz

Wat voor waarde moet de lambda geven? Dan knoop ik de opcom er even aan....

Terug
Naar boven