• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

opel corsa c 2001

roygie

Post weinig
ik heb opel corsa c uit 2001

als ik langzaam rijd rechtdoor of bocht maakt niet uit hoor ik een tikkent geluid bij me rechter wiel.

als ik dan ga stil staan hoor ik niks dus moet bij het wiel zitten het.

maar nu mij vraag wat kan dat zijn?

kan ik er gwn mee doorrijden of breekt dan eerdaags alles af:D

mvg roygie

Hmm, dan wordt het lastig te beoordelen, als het ook niet je wiellager is, ga ik inderdaad denken aan homokineten, aandrijfassen e.d.

Kijk even of de hoes van de aandrijfas nog heel is.

Hmm, dan wordt het lastig te beoordelen, als het ook niet je wiellager is, ga ik inderdaad denken aan homokineten, aandrijfassen e.d.

Kijk even of de hoes van de aandrijfas nog heel is.

Nee haha nee dat is het niet want zitte net nieuwe banden onder en met de auo dee die dat ook al en dat is een ander soort getik een steentje

Nee haha nee dat is het niet want zitte net nieuwe banden onder en met de auo dee die dat ook al en dat is een ander soort getik een steentje

Even heel simpel gedacht: is het niet gewoon een steentje dat in het profiel van je band zit?

Bij een bepaalde snelheid gaat het tikken van dat steentje over in een soort gezoem, omdattie de weg dan zovaak aantikt. Dat valt dan ook veel minder op, omdat het gewoon opgaat in het geluid rond de banden en bij die snelheid heb je ook meer geluid van de wind.

Even heel simpel gedacht: is het niet gewoon een steentje dat in het profiel van je band zit?

Bij een bepaalde snelheid gaat het tikken van dat steentje over in een soort gezoem, omdattie de weg dan zovaak aantikt. Dat valt dan ook veel minder op, omdat het gewoon opgaat in het geluid rond de banden en bij die snelheid heb je ook meer geluid van de wind.

En het tikken is gwn als ik onder de 30 km rijd er boven hoor ik het niet meer ;)

Maakt nie uit of ik recht door rijd of ik bocht maakt onder de 30 tikt het gwn ;)

En het tikken is gwn als ik onder de 30 km rijd er boven hoor ik het niet meer ;)

Maakt nie uit of ik recht door rijd of ik bocht maakt onder de 30 tikt het gwn ;)

Gaat het om je voor- of achterwiel? Is het alleen in de bocht of alleen rechtuit? Of altijd?

Een kromme velg heb je niet zomaar, dan moet je met regelmaat of één keer heel hard een stoep oprijden. Een kromme velg kan zeker kwaad, je banden lopen sneller leeg, je hebt meer kans op een klapband omdat er meer wrijving is tussen de band en het wegdek (warmte) en je banden slijten dus sneller. Een nieuwe band kun je er ook eigenlijk niet opleggen, omdat ze niet te balanceren zijn.

Gaat het om je voor- of achterwiel? Is het alleen in de bocht of alleen rechtuit? Of altijd?

Een kromme velg heb je niet zomaar, dan moet je met regelmaat of één keer heel hard een stoep oprijden. Een kromme velg kan zeker kwaad, je banden lopen sneller leeg, je hebt meer kans op een klapband omdat er meer wrijving is tussen de band en het wegdek (warmte) en je banden slijten dus sneller. Een nieuwe band kun je er ook eigenlijk niet opleggen, omdat ze niet te balanceren zijn.

Nee die is het niet d8 ik omdat die in de bocht gwn normaal doet ma als ik onder de 30 km ongv komt tikt die

Nee die is het niet d8 ik omdat die in de bocht gwn normaal doet ma als ik onder de 30 km ongv komt tikt die

Terug
Naar boven