• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel corsa C

boukekoppejan

Post weinig
Hey,

Ik sinds vandaag nieuw op dit forum, ik heb sinds vorige week een opel corsa C bj 2002 gekocht. Heb hier voor altijd een fiat seicento gereden.

Nu heb ik vandaag een aantal dingen vervangen: bougies, luchtfilter, olie & oliefilter. Maar ik wilde nog wat doen vandaag, mijn cruise control nakijken. Want als ik op de snelweg aan het rijden ben en zet de cruise op 120 km, dan kapt ie er opeens mee na ongeveer 10 a 15 min. rijden. Zet hem er dan weer op en dan opeens weer na zo'n tien min rijden.

Nu zou ik dit graag eens zelf proberen op te lossen, dus maar eens gekeken onder de motorkap. Maar ik kan helaas niks vinden wat ook maar enigszins lijkt op een cruise control (kastje)

Nu wilde ik graag vragen of iemand dit probleem ook heeft gehad en zelf heeft opgelost, dit eventueel met foto's zodat ik kan zien waar ik het ongeveer kan vinden. Of is de cruise control helemaal digitaal geregeld?

Alvast bedankt voor de hulp & tips

Groeten

origineel gepost door boukekoppejan

Hey Koekwous,

Hoe bedoel je? welke hendel en waar?

Heb je eventueel foto?

mzzl de hendel van je cruisecontrol, dit zit als het goed is aan de hendel van je richtingaanwijzer! het zou best kunnen zijn dat er een slecht contact zit in de hendel zelf!

misschien is proberen je accupool er af te halen en na een aantal minuten weer erop , dan willen sommige dingen zich nog wel is resetten!

en anders even naar de opel dealer gaan.. deze kan hem zo aansluiten en eventueel kijken of je cruisecontrol fout meldingen geeft

Ok, bedankt! ik ga eens ff kijken, ik zag op internet ook dat je zo'n soort kabel met software kon kopen en dan je computer uitlezen is dat misschien een optie, of werkt dat niet?

mzzl

Terug
Naar boven