• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa GESPOT

Corsa D geel met zwarte motorkap

Delft langs het spoor op een parkeer terrein tijd 16:03 .. gezien vanuit de trein gisteren

C corsa zwart 25 NH dik laag met witte verbrede stalen velgen speelheuvelweg bij Potters autobanden tijd iets na 16:00 uur

Vanmiddag een C corsa zwart dik laag met een luide uitlaat sound dikke eindpijp leek iets van een jap einddemper deze reed stadhuisplein op tijd 14:15 uur

Zojuist PORE's corsa gespot bij station Horst-Sevenum. Ver van huis of verkocht?:O

20141029_095922_zpslya68nkm.jpg

Kon even geen betere foto maken want ik moest de trein halen haha.

Verder staat vlakbij datzelfde station in de buurt, bij Sevensaem een geheel blauwe corsa a met witte wielen. Ook een leuk ding :thumbup

Gisteren op de a15 Papendrecht richting Gorinchem een Corsa A 4 drs. Dus een TR. Met kenteken uit 1990. Eerste letters YH meen ik. Lichtblauw en nog in nette staat. Had allleen een scheur onder in de voorruit.

Grappig detail: had nog de originele plastic kentekenplaathouder met telefoonnummer van de garage met telefoonnummer van voor 1995 toen nieuwe een telefoonnummerverdeling is ingevoerd.

Ik had alleen de achterkant en beetje de flanken kunnen zien, reed erachter.

Zijn ondertussen zeldzaam de TR modellen en zeker de 4 drs uitvoering. Zijn er ook maar weinig van verkocht in NL.

@TedMechanic wrote:Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)

Zelfs de 2 deurs na 86 heten geen TR meer.

Ok, nooit zo verdiept in de exacte typeaanduiding. Was in ieder geval wel een faceliftmodelletje met plastic paneel onder de achterklep.

@TedMechanic wrote:Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)

Ben het gedeeltelijk met je eens ;)

Een TR is inderdaad altijd 2 deurs ( 4 deurs is de sedan ) , maar ik heb een TR gehad uit 1987 en deze stond toch echt als TR op het kentekenbewijs ;)

@crossagek wrote:@TedMechanic wrote:Een 4 deurs is geen TR, de TR is alleen geleverd in 2 deurs t/m 1986 ;)

Ben het gedeeltelijk met je eens ;)

Een TR is inderdaad altijd 2 deurs ( 4 deurs is de sedan ) , maar ik heb een TR gehad uit 1987 en deze stond toch echt als TR op het kentekenbewijs ;)

In 85 is er een soort mini facelift geweest, waarbij de TR is komen te vervallen. Bij de Corsa met kont is dat amper te zien, omdat de grille niet is veranderd. Het is voornamelijk te herkennen aan de uitvoeringen. De TR is er alleen in uitvoeringen Luxus en Berlina. En na 85 werd het LS en GL en die heten dus geen TR.

Als jij een echte TR hebt uit '87, dan moet die dus later op kenteken gezet zijn.

Als ik al een sedan tegenkom, is het 99% van de keren een 4d. Ik ben begonnen met een Tr luxus. Licht interieur en een babyblauwe buitenkant met grijze streepjes over de flank :wub :wub :wub .

Rond half 8 gespot op de N245 / Nollenweg in Alkmaar; een zilverkleurige, verlaagde Corsa B had geloof ik geen standaard velgen en bumpers.

Vanmorgen 8:46 uur op de Kasteellaan ri groenschool een grijze corsa b gsi met een oud type gsi bumper HH-LR.. zo te horen aan het motorgeluid had die er een openluchtfilter opzitten

Terug
Naar boven