• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Corsa GESPOT

Vandeweek heb ik nog deze Corsa B Irmscher CDX gespot op de A2 bij Den Bosch:

En op de parallelweg van de Zuid-Willemsvaart tussen Rosmalen en Berlicum zag ik deze OPC.

@astrawez wrote:Vandeweek heb ik nog deze Corsa B Irmscher CDX gespot op de A2 bij Den Bosch:

En op de parallelweg van de Zuid-Willemsvaart tussen Rosmalen en Berlicum zag ik deze OPC.

Dezelfde corsa zojuist gespot bij nettorama waalwijk.

Helaas startproblemen en moest worden weggesleept door de anwb.

Inderdaad cdx met stuurairbag.

Wat is er eigenlijk Irmscher aan ?

Ik heb niets speciaals kunnen ontdekken.

@Kadett1.2 wrote:

Dezelfde corsa zojuist gespot bij nettorama waalwijk.

Helaas startproblemen en moest worden weggesleept door de anwb.

Inderdaad cdx met stuurairbag.

Wat is er eigenlijk Irmscher aan ?

Ik heb niets speciaals kunnen ontdekken.

De voor- en achterbumper zijn van Irmscher. Die zijn net iets anders dan de "normale" bumpers. Verder is de spoiler op de achterklep voorzien van een derde remlicht, wat dus ook de Irmscher versie is van de GSi spoiler (welke dus géén ingebouwd derde remlicht had). ;)

Achterbumper heeft iets van een difuserachtig zwart kunstof strook en de achterklepspoiler heeft inderdaad een derde remlicht. Heb er een paar km achter gereden met de kadett caravan toen de corsa door de anwb gesleept werd en kon het dus goed zien. De remlichten werkten in ieder geval nog.

Is een 95er maar zag er nog absoluut netjes uit verder. Hopelijk is hij te repareren en beland hij niet op de sloop.

We hebben zelf ook een zilvergrijze 98er corsa b 1.4 en een 95er vectra a cdx dus zodoende een beetje een zwak voor dit soort autootjes.

Dinsdag avond.. Zuilensering utrecht.. Mat zwarte b corsa.. Met rood lint achter rechter achterwiel.. Kenteken begon met X..

Ff leuk gesport.. :thumbup :jerry

Vanavond rond een uur of 7 op de snelweg ter hoogte van Lankhorst, een hele nette D!!

b326c89b87b453ba389265b0a22f0dfc.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Volgens mij zijn ze verdomt zeldzaam geworden. Mijn eerste auto was een 2d sedan 1.2 luxus. Baby blauw met grijze striping langs de flank.

@champo wrote:Ziet iemand nog wel eens een A 2deurs sedan rijden? Ik zie ze nooit meer.

IK heb er eentje gehad, helaas verkocht, maar rijdt wel nog steeds rond in omgeving Amsterdam.

Hier in Eindhoven zie ik er ook regelmatig eentje rijden.

Corsa A's beginnen sowieso behoorlijk zeldzaam te worden. Hoevaak zie je er überhaubt eentje rijden? Ongeacht het carroserrie type.

Ook waar. Meestal is het dan ook nog een a2. Grijze B Corsa's zie ik zo vaak, dat ik wel eens mijn sleutel in een verkeerd slot doe.

@champo wrote:Grijze B Corsa's zie ik zo vaak, dat ik wel eens mijn sleutel in een verkeerd slot doe.

Ik rij nu in een saaie standaard grijze Astra G. Ik moest laatst even snel voor iets naar de supermarkt, was nog geen 5 minuten binnen en ik kom weer buiten en zie een grijze Astra met de achterkant volledig in de kreukels. Ik kreeg zowat een hartverzakking. Tot ik me besefte dat dat mijn auto helemaal niet was :P (Blijkt maar weer hoe snel ik vergeet waar ik m'n auto precies geparkeerd stond :P)

Dat was wel 1 van de grote voordelen van mijn TR. Er was er altijd maar 1 van op de parkeerplaats.

@FnF_racer wrote:nova1.6: dat moet Richard de Vroed zijn. lid van TT/CT, en van TSP. ;)

Google geeft me 1 foto met de Corsa met zwarte motorkap en dat is hem idd.

Meer foto's?

Terug
Naar boven