• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel corsa verlagen en velgen

Hallo

Ik ben sinds kort eigenaar van een opel corsa 1.7D bj1999.

Ik zou mijn wagen willen verlagen en andere velgen steken, nu weet ik niet goed qua velgen wat te nemen...

Welke grootte en welke ET en breedte te nemen?

Heeft iemand foto's van zo een wagen?

Mvg Jordy

ik zou zeggen, kijk eens even rond hier

voorbeelden genoeg lijkt me :angel

ik kan niet voor jou beslissen wat jij mooie velgen vindt

meeste 4x100 opel velgen passen er zo onder

of ze nu van een corsa, astra, vectra, etc. afkomen

15/16 inch

een paar voorbeeldjes

wellicht dat dit je een idee kan geven..

er zijn verschillende types verlagingen.. beetje sportief.. lager en met het buikje op de grond schrapen...

persoonlijk als je 60pk of minder hebt zou ik niet groter dan 16"pakken.. 17"dan ga je volgas 120.... en dat rijdt niet fijn...

20150403_185242_zpsj0ngbs58.jpg

20150403_185125_zpsr84jv1rz.jpg

Mijn corsa met 15" (vind ik persoonlijk de mooiste maat op een corsa b) met ET-waarde 35. Bandenmaat is 195/50/15 (gangbaar/goedkoop). Op deze foto's nog niet verlaagd.

Met 15" velgen op een corsa kom je al snel bij deze bandenmaat uit. Rolomtrek wijkt ook nauwelijks af van de originele 165/65/13 banden. Qua ET-waarde wil je met standaard vering niet onder de 35 komen. Je krijgt gegarandeerd aanlopende achterbanden bij drempels, zeker met pasagiers achterin. Wil je wat marge overhouden zoek dan bij 6/6,5j velgen naar een ET-waarde van boven de 38. Ga je verlagen/verstijven, dan kan het vast wel wat gekker allemaal.

De voorkant is nu ongeveer 3cm verlaagd.

oud:

20151129_160838_zpsdbaz3cnz.jpg

nieuw:

20151129_183252_zpsghfnn3za.jpg

Dit is helaas de beste foto die ik op dit moment heb van het totaalplaatje:

20151129_183420_zpsltukgy1s.jpg

Ik hoop dat je er wat aan hebt:)

denk het ook.... volgens mij dezelfde als mensen die hulp vragen maar geen details van de auto erbij zetten

@louwe 16 klepper wrote:ik had destijds 195-45-15

werd mij door de banden boer geadviseerd

Waar heb je die banden destijds gehaald? Ik heb namelijk ook liever 195/45 als 195/50 en moet binnenkort 4 nieuwe banden

Terug
Naar boven