• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel diesel...goed of net als vroeger.....

Volgens mij zitten de motor steunen van de astra-F redelijk gelijk met die van de kadett-D en E.

grotere struikelblokken zullen de motorkoeling, intercooler en uitlaat zijn om deze passend te maken, maar mag denk ik ook geen probleem zijn.

de Isuzu turbo diesel is daarbij ook nog eens goed mechanisch te tunen, dmv een bleed valve te plaatsen en de plunjer begrens ring te verwijderen.

Willem

de radiator en intercooler van de isuzu zijn gelijk aan die van de gm dtl..

en dat zit er allemaal al in... dus koelen en ic zijn al pas.

die handmatige doe het zelf tuning gaan we idd ook doen.

druk zou al zoon 0,8 bar zijn, en schijnt zo op 1.1/1.2 te mogen.

heb al wat handleidingen liggen van engelse forums :)

wat mijn wel opval tis dat het als de motor koud is wat lang duurt voor er olie druk is...

ik gok zoon 3-4 seconden. als hij warm is gaat het lampje meteen uit zodra de auto loopt.

olie is verder wel netjes op peil... geen idee wanneer het voor de laatste keer gewisseld is.

de radiator en intercooler van de isuzu zijn gelijk aan die van de gm dtl..

en dat zit er allemaal al in... dus koelen en ic zijn al pas.

die handmatige doe het zelf tuning gaan we idd ook doen.

druk zou al zoon 0,8 bar zijn, en schijnt zo op 1.1/1.2 te mogen.

heb al wat handleidingen liggen van engelse forums :)

wat mijn wel opval tis dat het als de motor koud is wat lang duurt voor er olie druk is...

ik gok zoon 3-4 seconden. als hij warm is gaat het lampje meteen uit zodra de auto loopt.

olie is verder wel netjes op peil... geen idee wanneer het voor de laatste keer gewisseld is.

deze staat nu op 280.000... maar is geen ramp dus?

nog dingen waar ik op kan letten als het blok er toch uit is? een standaard slijtage deel waardoor hij niet meer lekker druk maakt?

zie dat er redelijk in de buurt nog een los blok wordt aangeboden ook, maar dan met maar 180.000 km erop... als het motortje volgende week past denk ik dat ik die ook maar vast als reserve klaar leg.

ben heel benieuwd hoe het loopt! zeker met die aanpassingen.... 100pk zou die redelijk makkelijk moeten halen..

deze staat nu op 280.000... maar is geen ramp dus?

nog dingen waar ik op kan letten als het blok er toch uit is? een standaard slijtage deel waardoor hij niet meer lekker druk maakt?

zie dat er redelijk in de buurt nog een los blok wordt aangeboden ook, maar dan met maar 180.000 km erop... als het motortje volgende week past denk ik dat ik die ook maar vast als reserve klaar leg.

ben heel benieuwd hoe het loopt! zeker met die aanpassingen.... 100pk zou die redelijk makkelijk moeten halen..

Ligt eraan wat voor X17DT, met of zonder startonderbreker..

Als je er een hebt met, haal je deze van de pomp af, en ze je een gewone afsluiter erop van een zonder startonderbeker..

Dan heb je precies 1 draad voor de motor...

dan het gloeisysteem, dat kan je meestal wel in het geheel uit de Astra overnemen, is een losse draadboom.

Willem

Ligt eraan wat voor X17DT, met of zonder startonderbreker..

Als je er een hebt met, haal je deze van de pomp af, en ze je een gewone afsluiter erop van een zonder startonderbeker..

Dan heb je precies 1 draad voor de motor...

dan het gloeisysteem, dat kan je meestal wel in het geheel uit de Astra overnemen, is een losse draadboom.

Willem

volgens mij zijn we er idd al uit.

hebben de startonderbreker er meteen al afgebeukt ;) gewoon cotact 12v op de afsluiter die er onderzit, was exact hetzelfde als die van een x17dtl :)

maar zaten wat te klooien met de overige bedrading voor het gloeien, en lampje van gloeien...

we hielden wat draden over bij die ronde stekker, maar daar zitten er natuurlijk ook 2-3 bij van de start onderbreker..

intussen weten we dat hij gloeit, vloeistoffen zullen er deze week ingaan, en laatste elektra aansluiten, moest nog wachten op wat onderdeeltjes om de dikke + kabels etc samen te laten komen.

en dan hopen dat ik deze carterpan niet tegen de grond stuk sla :) heb er al een plaat van 5mm onderzitten, en plug wat verder naar achter verplaatst :)

volgens mij zijn we er idd al uit.

hebben de startonderbreker er meteen al afgebeukt ;) gewoon cotact 12v op de afsluiter die er onderzit, was exact hetzelfde als die van een x17dtl :)

maar zaten wat te klooien met de overige bedrading voor het gloeien, en lampje van gloeien...

we hielden wat draden over bij die ronde stekker, maar daar zitten er natuurlijk ook 2-3 bij van de start onderbreker..

intussen weten we dat hij gloeit, vloeistoffen zullen er deze week ingaan, en laatste elektra aansluiten, moest nog wachten op wat onderdeeltjes om de dikke + kabels etc samen te laten komen.

en dan hopen dat ik deze carterpan niet tegen de grond stuk sla :) heb er al een plaat van 5mm onderzitten, en plug wat verder naar achter verplaatst :)

hij start intussen, wim weer bedankt voor de weetjes! je kent ze veel te goed..

vandaag en morgen verder opbouwen, pomp modificaties zijn al gedaan, turbo druk meter is ookal aangesloten, moet alleen nog bleedvalve halen...

ben benieuwd hoe zoon ding loopt in een d kadett :) ging in de astra al prima vooruit, nu issie sneller, en de auto weegt een stuk minder king:

hadden nog wat gezeur gehad met diesel bij de pomp krijgen, had zelf wat dingen slecht gedaan, en voor de zekerheid maar zoon handpompje ertussen gezet in de aanvoer..

--edit--

het "langzame" olie druk opbouwen is trouwens ook meteen opgelost, bij inbouw in d kadett nieuwe olie erin gedaan (stalen deel van de carterpan aangepast, dus moest er onderuit)... olie druk lampje gaat haast meteen uit na starten.

hij start intussen, wim weer bedankt voor de weetjes! je kent ze veel te goed..

vandaag en morgen verder opbouwen, pomp modificaties zijn al gedaan, turbo druk meter is ookal aangesloten, moet alleen nog bleedvalve halen...

ben benieuwd hoe zoon ding loopt in een d kadett :) ging in de astra al prima vooruit, nu issie sneller, en de auto weegt een stuk minder king:

hadden nog wat gezeur gehad met diesel bij de pomp krijgen, had zelf wat dingen slecht gedaan, en voor de zekerheid maar zoon handpompje ertussen gezet in de aanvoer..

--edit--

het "langzame" olie druk opbouwen is trouwens ook meteen opgelost, bij inbouw in d kadett nieuwe olie erin gedaan (stalen deel van de carterpan aangepast, dus moest er onderuit)... olie druk lampje gaat haast meteen uit na starten.

Terug
Naar boven