• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Kadett 2.0 16v GSi S

interessant onderwerp

op deze site staat dat er 244 gemaakt zijn trouwens:

link

Ik las net ook dat ze turbo kadett's/astra's (204pk calibra moter) hebben gemaakt, maar dat ze daar vrij snel mee zijn gestopt ivm hitte problemen.

Wist ik allemaal niet, erg interessant allemaal.

origineel gepost door Caravan-E

interessant onderwerp

op deze site staat dat er 244 gemaakt zijn trouwens:

link

Ik las net ook dat ze turbo kadett's/astra's (204pk calibra moter) hebben gemaakt, maar dat ze daar vrij snel mee zijn gestopt ivm hitte problemen.

Wist ik allemaal niet, erg interessant allemaal.

idd astra 200ts jammer dat er hier in nl geen type goedkeuring voor is.

en volgens mij heb je ook nog een kadett met de motorcode

c20xer

met 165pk

ik ben eens gaan zoeken en heb dit gevonden de meeste zullen dit filmpje wel kennen maar hellas was t nie wat ik zocht maar toch wel een leuk filmpje:D

hier dan een duits topic over de c20xer

Die analoge teller tot 250km/u, die zou mij wel leuk lijken.

Hebben hier een Kadett Sprint-S (in samenwerking met lotus gebouwd) eind '86 in onderhoud gehad.

deze was origineel in opel motorsport kleuren, had analoge teller tot 250km/u, en zo weinig mogenlijk isolatie en gewicht.

Origineel nederlander

20XE-J op kenteken, en volgens RDW 120kw.

Deze had ook geen motronic inspuiting, maar een Bosch KE-Jetronic (spinnekop / kijk anders eens bij VW die heeft veel met deze K-Jetronic systemen / spinnenkop gedaan).

auto is plat gegaan, motor Compleet verkocht, zou niet weten of ie nog leeft.

Willem

Intressant verhaal...

:thumbup:wors:wors

maar als je bovenstaande link leest...zit dus wel een hele lijst met wijzigingen op de auto.. spruitstuk van de foto zal ook origineel zijn... angezien er een 4-in-1 onder zit.

quote van die link;

wie der Motor offiziell heißt, weiß ich nun auch nicht. Das "C" wird wahrscheinlich nicht enthalten sein

Den Motor selbst gab es nur in Südafrika. Das Fahrzeug heißt dort Opel Kadett 200 GSi 16VS. Es sollen 500 Stück als Homologation gebaut worden sein. Obs genau 500 geworden sind?

Zu den Änderungen:

- 4-in-1-Fächerkrümmer und größerer Rohrdurchmesser

- größere Auslasskanäle

- andere Nockenwellen von Schrick

- neuprogrammiertes Steuergerät von Promotec

- K&N-Filter

- größeres Rohr zwischen Luftfilter und Ansaugbrücke

- Drehzahlbegrenzer bei 7.000 U/min

- 18%-Differenzialsperre.

Getriebe ist ein F20CR mit 3,55er Achse.

Der Motor hat 125 kW bei 6200 Umin und 228 Nm bei 4800 Umin.

idd die roosters zijn super!!:o:wors:wub

origineel gepost door JvV

Ik kan mss wel aan de roosters komen :angel

als je eraan kan komen heb ik wellicht wel intresse (mits het een klein beetje normale prijzen zijn ;))

Mooie kleuren heeft die auto ook zeg..

En die roosters zijn idd echt mooi..

En die grijze D Kadett met die blauwe striping.. Die lampen:wub doet me denken aan die ouwe D Kadett die me pa had:wub

HEEL erg vet!!! Ik wil, Ik wil, Ik wil, Ik wil, Ik wil, Ik wil, Ik wil, Ik wil!!!!!!!!

En die soort van borbet velgen heb ik heel lang onder mn gti2 gehad :angel

Gaaf onderwerpje!:o

Erg mooie foto's JvV!

Lees op de vorige pagina nog iets over trommels achter. Heb uit betrouwbare bron dat het remvermogen van trommels niks mis mee is. Beter dan van schijven van gelijke diameter. Alleen het koelt veeeeel minder goed....

Terug
Naar boven